ФСБ Приморья раскрыла многомиллионную топливную аферу

Управлением ФСБ России по Приморскому краю проведены мероприятия по пресечению незаконной деятельности преступной группы, причастной к хищению топлива, предназначенного для отопления жилфонда Арсеньева.

По имеющейся информации организованная группа лиц реализовывала схему хищения топлива с мазутохранилища, расположенного на территории филиала «Арсеньевский» КГУП «Примтеплоэнерго». Кражи совершались в темное время суток после тщательного планирования и распределения ролей между отдельными членами преступной группы, при соблюдении повышенных мер конспирации. Злоумышленниками был организован беспрепятственный скрытный подъезд к топливному хранилищу, обеспечено отключение видеозаписи заезда на охраняемую территорию. По пути следования мазутовозов члены группы осуществляли проверочные мероприятия в отношении лиц, находящихся в «подозрительных» машинах, стоящих на пути следования колонны, использовали элементы наружного наблюдения. Только с января по февраль 2010 года преступной группировкой было похищено свыше 300 тонн мазута, стоимостью не менее 2900000 рублей.

Учитывая степень общественной опасности от деятельности преступной группы 1 марта Управлением проведена специальная операция по задержанию ее участников в момент совершения очередного эпизода тайного хищения топлива. В ходе мероприятия задержано 13 подозреваемых, СО УФСБ России по Приморскому краю возбуждено уголовное дело по признакам преступления, предусмотренного ч. 4 ст. 158 УК РФ. 

Источник — управление ФСБ по Приморскому краю

12:26, 03.03.2010 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → ФСБ Приморья раскрыла многомиллионную топливную аферу

Marlon Macclellan 09.03.2020, 16:54

Oh my goodness! Incredible article dude! Thanks, However I am going through difficulties with your RSS. I don’t know the reason why I cannot join it. Is there anybody else having similar RSS problems? Anyone who knows the answer can you kindly respond? Thanks!!

pl/sql diagram 09.03.2020, 20:19

Hi, I do believe this is an excellent website. I stumbledupon it 😉 I will revisit once again since i have book marked it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to help other people.

render systems 09.03.2020, 22:55

I’m impressed, I have to admit. Seldom do I come across a blog that’s both equally educative and entertaining, and let me tell you, you have hit the nail on the head. The issue is something which not enough men and women are speaking intelligently about. I'm very happy that I came across this in my search for something regarding this.

podcast host 10.03.2020, 03:56

Nice post. I learn something totally new and challenging on websites I stumbleupon every day. It will always be exciting to read articles from other authors and practice something from their websites.

see it here 10.03.2020, 10:27

I just want to mention I am all new to blogs and actually savored this web page. Likely I’m going to bookmark your website . You definitely come with great article content. Bless you for sharing your web site.

cheap tourism 12.03.2020, 03:00

Howdy! This post couldn’t be written any better! Looking through this article reminds me of my previous roommate! He constantly kept preaching about this. I'll forward this information to him. Pretty sure he'll have a great read. Thank you for sharing!

toronto decks 12.03.2020, 07:53

I blog often and I really appreciate your information. This article has truly peaked my interest. I am going to bookmark your blog and keep checking for new information about once a week. I subscribed to your RSS feed too.

Notar in Londra 12.03.2020, 12:20

I'm very pleased to uncover this website. I need to to thank you for your time just for this fantastic read!! I definitely liked every bit of it and i also have you book marked to see new information on your web site.

Notary Southall 12.03.2020, 16:46

This web site certainly has all the information and facts I needed about this subject and didn’t know who to ask.

gofounders 13.03.2020, 08:11

I used to be able to find good info from your articles.

Perodua Malaysia 13.03.2020, 13:09

Howdy, I think your blog could possibly be having browser compatibility issues. Whenever I take a look at your site in Safari, it looks fine however when opening in I.E., it has some overlapping issues. I merely wanted to provide you with a quick heads up! Other than that, fantastic website!

Collin Vint 13.03.2020, 16:28

Oh my goodness! Incredible article dude! Thanks, However I am having problems with your RSS. I don’t know why I can't join it. Is there anyone else getting identical RSS issues? Anybody who knows the solution will you kindly respond? Thanx.

powerball game 13.03.2020, 21:15

I really like reading an article that can make people think. Also, many thanks for allowing for me to comment.

guest post blogging 14.03.2020, 06:44

This blog was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me. Appreciate it.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS