Пластический хирург на Камчатке обвиняется в проведении нелегальных операций

Пластический хирург на Камчатке обвиняется в проведении нелегальных операций и незаконном использовании психотропных препаратов, сообщила в среду пресс-секретарь регионального управления Госнаркоконтроля Оксана Степанова.

Хирург попала в поле зрения сотрудников наркоконтроля и отдела УФСБ по Тихоокеанскому флоту после поступления оперативной информации о незаконном использовании наркотиков.

«Установлено, что врач практиковала в военном медицинском учреждении, истории болезней клиентов проводились по журналам учета пациентов в приемном отделении под видом коммерческих операций. При этом диагнозы пациентов в историях болезни не соответствовали характерам операций», — сказала Степанова.

Он пояснила, что в действительности проводились операции по пластике молочных желез, подтяжке лица и липосакции.

«Наркотические средства, которые использовались при проведении операций, списывались по назначениям „липовых“ историй болезни», — добавила собеседница агентства.

По ее словам, из 12 пациенток, которым врач провела пластические операции, несколько уже подали заявления на ухудшение состояния здоровья и внешнего вида. Одна из операций чудом не закончилась летальным исходом, отметила пресс-секретарь регионального управления Госнаркоконтроля.

«Врач обещала мне сделать красоту, незаметный косметический „шовчик“, а в итоге я получила уродство», — процитировала одну из потерпевших Степанова.

Другая потерпевшая пожаловалась, что была выписана после операции в тяжелом состоянии с температурой, несмотря на жалобы.

«В итоге у меня появились дополнительные дефекты лица. На мои претензии врач ответила, что это редчайший случай. Она не дала никаких рекомендаций, как это исправить», — приводит ее слова собеседница агентства.

Возбуждено уголовное дело по части 1 статьи 171 УК РФ (незаконное предпринимательство). Хирургу грозит наказание в виде штрафа до 300 тысяч рублей или ареста на срок от четырех до шести месяцев.

РИА Новости

12:15, 03.03.2010 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Дальний Восток → Пластический хирург на Камчатке обвиняется в проведении нелегальных операций

Shoppaholics Shopp Til You Dropp 04.03.2020, 05:07

I'm extremely pleased to discover this site. I need to to thank you for your time for this wonderful read!! I definitely appreciated every little bit of it and I have you saved to fav to see new things on your web site.

grab promo 04.03.2020, 14:25

Hi, I do think this is a great blog. I stumbledupon it 😉 I am going to come back yet again since i have book marked it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to help other people.

WoodHaus Design 05.03.2020, 05:28

I enjoy looking through an article that can make men and women think. Also, thanks for permitting me to comment.

achat base de données b2b 05.03.2020, 09:51

I need to to thank you for this good read!! I definitely loved every bit of it. I have you book-marked to look at new things you post…

what to get a 9 yr old girl 05.03.2020, 18:03

Your style is very unique compared to other people I have read stuff from. Many thanks for posting when you have the opportunity, Guess I will just book mark this site.

cheap 05.03.2020, 21:48

Hello, I think your website could possibly be having web browser compatibility problems. When I take a look at your site in Safari, it looks fine however, when opening in IE, it has some overlapping issues. I simply wanted to give you a quick heads up! Apart from that, wonderful website!

Elektroschrott abholung Köln 06.03.2020, 06:56

Having read this I believed it was really enlightening. I appreciate you spending some time and energy to put this information together. I once again find myself spending way too much time both reading and leaving comments. But so what, it was still worth it!

btc hyip 08.03.2020, 06:28

I'm very pleased to discover this page. I wanted to thank you for your time just for this fantastic read!! I definitely enjoyed every bit of it and i also have you book marked to see new information on your blog.

Brett Nicklous 08.03.2020, 23:19

Howdy! This post couldn’t be written any better! Reading through this post reminds me of my previous roommate! He continually kept preaching about this. I'll forward this information to him. Pretty sure he will have a very good read. I appreciate you for sharing!

visual pl/sql analysis 09.03.2020, 20:50

I could not refrain from commenting. Very well written!

roof insulation 09.03.2020, 23:30

There's certainly a lot to find out about this topic. I really like all the points you've made.

more 10.03.2020, 09:21

I just want to tell you that I am just new to blogging and site-building and truly enjoyed you're web page. Likely I’m planning to bookmark your blog post . You certainly have impressive article content. Thanks a bunch for sharing your website.

toronto decks 12.03.2020, 07:08

You need to take part in a contest for one of the highest quality blogs online. I most certainly will highly recommend this web site!

Notar Public in Londra 12.03.2020, 11:11

I’m impressed, I must say. Rarely do I come across a blog that’s both educative and entertaining, and without a doubt, you have hit the nail on the head. The issue is an issue that not enough folks are speaking intelligently about. I am very happy I found this in my hunt for something concerning this.

Notary West Drayton 12.03.2020, 14:49

This web site definitely has all of the info I wanted about this subject and didn’t know who to ask.

Lead Generation 13.03.2020, 09:05

I was pretty pleased to uncover this great site. I wanted to thank you for your time for this wonderful read!! I definitely liked every bit of it and I have you book marked to check out new stuff on your site.

Volkswagen Malaysia 13.03.2020, 12:37

bookmarked!!, I really like your site!

korea powerball 13.03.2020, 21:25

Having read this I thought it was rather enlightening. I appreciate you taking the time and energy to put this article together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and commenting. But so what, it was still worth it.

belkin ac1600 router firmware 14.03.2020, 02:27

Having read this I thought it was really enlightening. I appreciate you spending some time and energy to put this information together. I once again find myself personally spending way too much time both reading and posting comments. But so what, it was still worth it!

best rogan josh recipe 14.03.2020, 04:47

Hi, I do believe this is a great web site. I stumbledupon it 😉 I may return once again since I book-marked it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to help others.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS