Эксперты доказали факт второй утечки нефти из трубопровода ВСТО в Якутии

Результаты лабораторных исследований проб грунта подтвердили предположение о том, что 19 февраля 2010 года на участке между городом Олекминском и селом Солянка произошел второй разлив нефти из нефтепровода «ВСТО», сообщил в четверг представитель Министерства охраны природы Якутии.

Представитель министерства охраны природы Якутии ранее сообщил РИА Новости, что 19 февраля 2010 года в Олекминском улусе республики на участке между городом Олекминском и селом Солянка произошел второй за месяц разлив нефти из нефтепровода «ВСТО» на площади 500 квадратных метров.

«Исследования были проведены дважды и в обоих случаях было доказано, что темное вещество, взятое на месте предполагаемого розлива, является нефтью», — уточнил собеседник агентства.

Управление МЧС РФ по Якутии и республиканская прокуратура тогда официально не подтвердили информацию о разливе нефти. Представитель «Транснефти» также опроверг информацию об аварии на нефтепроводе ВСТО. Руководство «Транснефти» ссылается на некую базу, которая существовала на месте предполагаемого разлива нефти раньше. Представители компании считают, что в результате деятельности этой базы на грунт могло пролиться отработанное масло.

Между тем, в ОВД по Олекминскому району поступило указание прокуратуры о необходимости проведения проверки на предмет наличия состава преступления, предусмотренного статьей 254 (порча земли) УК РФ.

Независимые эксперты и эксперты комитета охраны природы Якутии 24 февраля отправились на место возможного происшествия, чтобы взять анализы и выяснить, имел ли место быть разлив нефти или нет. С места возможной утечки нефти были взяты пробы, которые были направлены для исследования в аккредитованную лабораторию Министерства охраны природы Якутии.

«Сейчас ясно, что взятые нами пробы являются нефтью, а не каким-нибудь маслом», — сообщил собеседник агентства.

Первая доказанная утечка нефти из нефтепровода «ВСТО» произошла 20 января 2010 года на 1351-м километре линейной части трубопровода, в 30 километрах от города Ленска. В результате на грунт вытекло 450 кубометров нефтепродуктов, общая площадь загрязнения составила 20 тысяч квадратных метров.

Вторая авария на ВСТО произошла в Сковородинском районе Приамурья 3 февраля 2010 года. Тогда при ведении работ на ответвлении нефтепровода ковшом экскаватора был поврежден трубопровод, в результате чего произошел разлив нефти.

Торжественный пуск нефтепроводной системы ВСТО в эксплуатацию состоялся 29 декабря. Основная цель строительства ВСТО — транспортировка нефти из нефтедобывающих районов Западной и Восточной Сибири на Дальний Восток и рынки Азиатско-Тихоокеанского региона.

Строительство нефтепровода осуществляется в два этапа. Помимо этапов ВСТО-1 и ВСТО-2, в соответствии с соглашениями между правительствами РФ и Китая в рамках проекта прокладки трубопровода строится ветка Сковородино — граница КНР.

РИА Новости

14:56, 11.03.2010 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Дальний Восток → Эксперты доказали факт второй утечки нефти из трубопровода ВСТО в Якутии

futo post utme admission form out 20.02.2020, 00:56

This website was... how do I say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me. Cheers.

wolf clothing 21.02.2020, 13:30

Hello! I just would like to offer you a big thumbs up for the excellent information you have got right here on this post. I'll be coming back to your blog for more soon.

4k Video Downloader 21.02.2020, 16:44

Hello there! This blog post could not be written much better! Looking at this article reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I am going to forward this post to him. Fairly certain he's going to have a good read. Many thanks for sharing!

gtarealstar 21.02.2020, 19:26

You made some good points there. I looked on the web to learn more about the issue and found most individuals will go along with your views on this site.

avis male perf 22.02.2020, 11:09

I blog frequently and I truly appreciate your information. This article has really peaked my interest. I will bookmark your website and keep checking for new information about once a week. I opted in for your Feed as well.

crazy bulk avis 22.02.2020, 22:31

After looking into a handful of the blog posts on your web site, I seriously like your way of blogging. I saved as a favorite it to my bookmark website list and will be checking back in the near future. Take a look at my web site as well and let me know what you think.

mini wifi security camera 23.02.2020, 02:33

Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this write-up and also the rest of the site is extremely good.

notebook 23.02.2020, 08:15

I couldn’t refrain from commenting. Exceptionally well written.

super peach wear 23.02.2020, 09:45

Very nice write-up. I absolutely love this site. Stick with it!

Vitamin Placenta 23.02.2020, 12:30

This page really has all the information and facts I needed concerning this subject and didn’t know who to ask.

source 24.02.2020, 14:42

I was very pleased to uncover this website. I wanted to thank you for your time just for this wonderful read!! I definitely loved every little bit of it and i also have you saved to fav to see new things on your site.

here 24.02.2020, 22:51

I blog quite often and I really appreciate your content. This article has really peaked my interest. I am going to bookmark your site and keep checking for new details about once per week. I subscribed to your RSS feed as well.

source 25.02.2020, 08:16

I was able to find good info from your content.

junk removal Raleigh 25.02.2020, 19:27

Hi there! I could have sworn I’ve been to your blog before but after going through many of the articles I realized it’s new to me. Regardless, I’m definitely delighted I discovered it and I’ll be book-marking it and checking back regularly!

KingSentinel 26.02.2020, 00:55

Spot on with this write-up, I actually believe that this website needs much more attention. I’ll probably be returning to see more, thanks for the info.

Raleigh NC Gutters 26.02.2020, 05:04

Spot on with this write-up, I really feel this website needs far more attention. I’ll probably be back again to see more, thanks for the information.

Abbruch aus Lübeck 26.02.2020, 09:11

Saved as a favorite, I love your blog!

SEO Baltimore 26.02.2020, 11:16

After looking over a few of the blog posts on your web site, I honestly like your technique of blogging. I saved as a favorite it to my bookmark website list and will be checking back in the near future. Please check out my website too and tell me what you think.

indie music videos 27.02.2020, 03:30

Good write-up. I certainly love this website. Thanks!

Boxing news 27.02.2020, 06:02

Nice post. I learn something totally new and challenging on blogs I stumbleupon every day. It's always useful to read content from other authors and use a little something from other web sites.

Web Designing Course 27.02.2020, 19:34

Pretty! This has been an incredibly wonderful post. Thank you for supplying these details.

Folding Mountain Bikes 28.02.2020, 03:45

Spot on with this write-up, I seriously feel this web site needs far more attention. I’ll probably be returning to see more, thanks for the information!

Jesus in Saudi Arabia 28.02.2020, 06:08

May I simply just say what a relief to find someone that truly knows what they're discussing on the internet. You definitely know how to bring an issue to light and make it important. More people should check this out and understand this side of the story. I can't believe you aren't more popular because you most certainly possess the gift.

ease meaning 28.02.2020, 12:29

Right here is the right blog for anybody who wants to understand this topic. You realize so much its almost tough to argue with you (not that I really will need to…HaHa). You definitely put a brand new spin on a subject that's been discussed for ages. Wonderful stuff, just great.

occur definition 28.02.2020, 14:14

You made some good points there. I looked on the net for more information about the issue and found most people will go along with your views on this website.

cbd infused 28.02.2020, 15:44

Great post. I am going through a few of these issues as well...

scammer 29.02.2020, 04:58

You are so cool! I don't think I have read something like this before. So great to find another person with a few unique thoughts on this subject. Seriously... thank you for starting this up. This web site is something that is required on the internet, someone with some originality.

post ad free 29.02.2020, 06:10

I needed to thank you for this fantastic read!! I absolutely loved every little bit of it. I have got you bookmarked to check out new things you post…

comb binding London 29.02.2020, 07:33

Your style is so unique compared to other folks I've read stuff from. Many thanks for posting when you've got the opportunity, Guess I will just book mark this blog.

elan townhouses 29.02.2020, 13:57

Good post. I am going through some of these issues as well...

achat fichier email 05.03.2020, 15:13

Very good post. I absolutely love this website. Continue the good work!

hot 05.03.2020, 22:19

You need to take part in a contest for one of the finest websites on the web. I am going to highly recommend this blog!

Ankauf von Elektronischen Bauteile 06.03.2020, 05:38

Oh my goodness! Incredible article dude! Thanks, However I am experiencing issues with your RSS. I don’t know the reason why I can't subscribe to it. Is there anybody else getting similar RSS issues? Anybody who knows the solution can you kindly respond? Thanks!

Brande Morkert 06.03.2020, 10:26

Everything is very open with a really clear description of the issues. It was really informative. Your site is useful. Thanks for sharing.

achat base de données b2b 07.03.2020, 02:34

It’s hard to find well-informed people in this particular topic, however, you sound like you know what you’re talking about! Thanks

rental 12.03.2020, 04:56

Having read this I believed it was rather informative. I appreciate you taking the time and effort to put this short article together. I once again find myself personally spending a significant amount of time both reading and posting comments. But so what, it was still worth it.

Procura in Londra 12.03.2020, 09:33

Everything is very open with a clear explanation of the challenges. It was truly informative. Your website is useful. Many thanks for sharing.

Notary Southall 12.03.2020, 14:35

Your style is really unique compared to other people I've read stuff from. Thanks for posting when you've got the opportunity, Guess I'll just book mark this page.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS