Слухи: за деньгами пойдём другим путём

В Дальнегорске на БОРе не дождавшиеся зарплаты рабочие на три дня приостановили работу. Еще 16 «товарищей по несчастью» уведомили администрацию БОРа о намерении поддержать протестный почин. То есть, несмотря на старания единороссов, ситуация на горняцких предприятиях края не выправляется. 

На состоявшемся в феврале антикризисном заседании Президиума Приморского политсовета ЕР начальники рапортовали: стараемся, задолженность по зарплате горнякам погашаем! Как оказалось, не всем: работяги горно-химического комбината БОР так и не дождались денег, обещанных им на высоком уровне к 1 марта.

По информации тамошних профсоюзов, долги по зарплате не выплатили ни первого, ни пятого, ни десятого числа. Вопреки всем посулам до сих пор нет окончательного расчета за декабрь 2009 года, нет зарплаты за январь, даже не пахнет февральским авансом, а о мартовском и не мечтают. Как бьют тревогу тамошние профлидеры, общая сумма задолженности рабочим БОРа превысила 30 миллионов рублей. Часть коллектива уже прибегла к такой форме протеста, как приостановка работы (ст.142 ТК РФ), но многие полагают, что «полумерами» им своих, кровно заработанных денег, не выбить. Люди уже готовы пойти «другим путем», туманно намекнул председатель профкома БОР Сергей Матвеев. Каким, уточнять не стал, но хочется верить, не пикалевским. 

Тихоокеанский Комсомолец

13:16, 11.03.2010 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Приморье → Слухи: за деньгами пойдём другим путём

click to investigate 31.12.2019, 04:06

I just want to tell you that I am just newbie to weblog and definitely loved this web blog. Very likely I’m planning to bookmark your site . You surely have beneficial writings. Many thanks for sharing your web site.

CrowdforApps 15.01.2020, 09:47

An impressive share! I've just forwarded this onto a friend who has been doing a little research on this. And he actually bought me dinner because I found it for him... lol. So allow me to reword this... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending some time to discuss this issue here on your blog.

CrowdforThink 15.01.2020, 11:09

I really like reading through an article that can make people think. Also, thank you for allowing for me to comment.

Jean Rokos 15.01.2020, 20:59

Hey there! I just want to offer you a big thumbs up for the great info you have here on this post. I will be returning to your web site for more soon.

Theo Calcote 16.01.2020, 02:53

I needed to thank you for this fantastic read!! I definitely loved every little bit of it. I have you book marked to check out new things you post…

check this link right here now 18.01.2020, 02:02

I just want to say I'm newbie to blogging and site-building and seriously liked this web site. Very likely I’m planning to bookmark your site . You definitely come with really good well written articles. Appreciate it for revealing your web site.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 10:19

Spot on with this write-up, I honestly believe that this web site needs a great deal more attention. I’ll probably be back again to read more, thanks for the advice!

achat base de données b2c 05.03.2020, 08:06

Good day! I could have sworn I’ve been to this website before but after browsing through many of the posts I realized it’s new to me. Nonetheless, I’m certainly delighted I stumbled upon it and I’ll be bookmarking it and checking back often!

achat fichier email 07.03.2020, 01:39

When I originally left a comment I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on whenever a comment is added I recieve 4 emails with the exact same comment. Is there a means you can remove me from that service? Kudos.

Dani Truluck 09.03.2020, 04:30

It’s hard to come by educated people on this topic, however, you seem like you know what you’re talking about! Thanks

see it here 10.03.2020, 21:23

I just want to tell you that I am beginner to weblog and actually enjoyed you're web site. Very likely I’m planning to bookmark your blog post . You amazingly have fabulous well written articles. Thanks a lot for sharing with us your web site.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS