Росприроднадзор и WWF спорят о возможности «усыновления» тигров

Экологическая организация WWF России считает корректным название акции «Усынови тигра» и полагает, что использование слова «усыновить» не противоречит российским законам, о чем заявил ранее Росприроднадзор.

Во вторник, 9 марта, глава Росприроднадзора Владимир Кириллов заявил, что употребление формулировки «усыновление» в контексте данной акции является некорректным и недопустимым", поскольку животный мир в пределах территории России является государственной собственностью. Хотя Росприроднадзор и «приветствует различные способы сбора средств в защиту редких и исчезающих видов животных», но Кириллов просил сменить название акции.

Информация о проведении акции была опубликована на официальном сайте российского представительства WWF. В ходе акции Фонд предлагает «усыновить» 500 амурских тигров, обитающих на Дальнем Востоке, любому желающему. Согласно опубликованной на сайте информации, стоимость «усыновления» одного тигра, занесенного в Красную книгу РФ, составляет 25 тысяч рублей, внесшим средства вручается «сертификат усыновителя».

Как сообщает в четверг пресс-служба WWF, организация направила в Росприроднадзор ответное письмо, в котором заявляет, что в программе слово «усыновление» используется не как правовой термин, а в переносном смысле слова, означающем личное участие «усыновителей» в охране амурских тигров.

«WWF считает, что акция „Усынови тигра“ полностью соответствует законодательству Российской Федерации об охране окружающей среды и о животном мире. Осуществляя эту акцию, Фонд не превышает своих полномочий, предоставляемых действующим законодательством некоммерческой организации», — заявляет организация.

"Частные и юридические лица, участвующие в акции и вносящие добровольные пожертвования для охраны амурских тигров, получают не «Сертификат усыновителя», как указано в письме Росприроднадзора, а «Сертификат удачи», — отмечает WWF.

Этот «сертификат подтверждает факт внесения добровольного пожертвования и не порождает никаких иных правовых последствий.

„Сертификат удачи“ не является ни распорядительной лицензией, разрешающей оборот тигров, ни каким-либо другим разрешительным документом, дающим участнику акции права пользования, владения или распоряжения объектами животного мира», — говорит Екатерина Хмелева, координатор программы по экологическому праву WWF России.

РИА Новости

10:46, 12.03.2010 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Общество → Росприроднадзор и WWF спорят о возможности «усыновления» тигров

achat base de données b2b 05.03.2020, 10:26

This site was... how do you say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me. Many thanks!

i need girl friend mobile number 05.03.2020, 20:02

I blog quite often and I genuinely thank you for your content. This great article has truly peaked my interest. I will take a note of your site and keep checking for new information about once per week. I opted in for your RSS feed as well.

sexy 05.03.2020, 22:58

Having read this I believed it was really enlightening. I appreciate you taking the time and effort to put this informative article together. I once again find myself personally spending a significant amount of time both reading and posting comments. But so what, it was still worthwhile.

NOTEBOOK -RECYCLING 06.03.2020, 05:24

After looking into a few of the articles on your website, I honestly like your way of writing a blog. I book-marked it to my bookmark website list and will be checking back in the near future. Please check out my website too and let me know how you feel.

Marilee Weier 06.03.2020, 16:53

Pretty! This has been an extremely wonderful article. Thanks for providing this info.

achat fichier email 07.03.2020, 02:22

I have to thank you for the efforts you have put in penning this blog. I am hoping to view the same high-grade content by you in the future as well. In truth, your creative writing abilities has inspired me to get my own, personal blog now 😉

btc investors 08.03.2020, 06:10

I wanted to thank you for this fantastic read!! I certainly loved every bit of it. I have got you book marked to look at new things you post…

Jarvis Panzer 08.03.2020, 12:52

I want to to thank you for this good read!! I certainly enjoyed every bit of it. I have got you book marked to check out new stuff you post…

comedy podcast 10.03.2020, 03:26

I enjoy reading through a post that will make people think. Also, thank you for allowing me to comment.

flight 12.03.2020, 04:43

Everything is very open with a clear explanation of the challenges. It was definitely informative. Your site is very useful. Many thanks for sharing!

toronto custom gates 12.03.2020, 08:40

After looking at a handful of the articles on your site, I truly appreciate your way of blogging. I saved it to my bookmark webpage list and will be checking back in the near future. Take a look at my website as well and let me know how you feel.

Notar Roman Londra 12.03.2020, 10:38

Hi there, I do believe your blog could be having browser compatibility issues. When I take a look at your site in Safari, it looks fine but when opening in I.E., it's got some overlapping issues. I just wanted to give you a quick heads up! Aside from that, great blog!

Legalisation 12.03.2020, 14:55

It’s hard to find well-informed people on this subject, but you sound like you know what you’re talking about! Thanks

MINI Malaysia 13.03.2020, 14:42

Right here is the perfect website for anyone who wants to understand this topic. You know a whole lot its almost tough to argue with you (not that I actually will need to…HaHa). You certainly put a brand new spin on a subject that has been discussed for ages. Great stuff, just excellent.

Marcelino Polyak 13.03.2020, 18:05

Greetings! Very helpful advice within this article! It's the little changes that make the most significant changes. Thanks for sharing!

i forgot belkin router password 14.03.2020, 02:29

Good post. I am facing a few of these issues as well...

chicken cuisine recipes 14.03.2020, 05:28

Hey there! I just would like to offer you a big thumbs up for the excellent info you've got here on this post. I'll be returning to your website for more soon.

Latest updates Openblogpost 14.03.2020, 08:34

Good post. I absolutely love this site. Continue the good work!

best internet marketing company 14.03.2020, 12:01

Everything is very open with a very clear description of the challenges. It was really informative. Your site is very useful. Thanks for sharing!

Netflix 14.03.2020, 22:30

This site was... how do I say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me. Kudos.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS