56 лет назад начала работать Уссурийская астрофизическая обсерватория РАН

Предлагаем Вам дайджест основных событий, произошедших в разные годы в этот день, 14 марта.

В Приморье:

56 лет назад (1954) начала работать Уссурийская астрофизическая обсерватория РАН. В разные годы называлась: Уссурийская станция Службы Солнца (1954 — 1982), отдел астрофизических исследований при Северо-Восточном КНИИ (1982 — 1986), отдел Института космофизических исследований (1986 — 1992), который в 1992 году был преобразован в самостоятельную Уссурийскую обсерваторию Российской академии наук.

В России:

1583 Дружина Ермака, победив войско хана Кучума, овладела столицей одного из осколков Орды-Сибирского Царства, городом Искер.

1613 Наречение на царство Михаила Романова.

1730 Император ПЕТР II утверждает герб Санкт-Петерьбурга: «Скипетр желтый, над ним герб государственный, около его два якоря серебряные, поле красное, вверху корона Императорская».

1881 На российский престол взошел император Александр III.

1967 — Указ Президиума ВС СССР «О переводе рабочих и служащих предприятий, учреждений и организаций на пятидневную рабочую неделю с двумя выходными днями».

1997 Впервые вручены президентская премия и грамоты лучшим журналистам печатной прессы. Первым лауреатом стал политический обозреватель газеты «Известия» Отто Лацис.

В мире:

1492 Королева Испании Изабелла приказала выслать 150,000 евреев из страны, если они не примут христианское крещение.

1939 Войска профашистской Венгрии вторглись в Закарпатье.

1945 На Германию сброшена самая большая британская бомба «Грэнд Слэм» (весила 9980 кг и была 7,74 м в длину).

1958 — Учреждение Премии Национальной академии звукозаписи США Грэмми. Премия Национальной академии звукозаписи «National Academy of Recording Arts and Sciences» за лучшую пластинку и лучший альбом года. Выполнена в виде миниатюрного золотого граммофона.

10:08, 14.03.2010 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Общество → 56 лет назад начала работать Уссурийская астрофизическая обсерватория РАН

air asia 04.03.2020, 13:51

This web site truly has all the information and facts I wanted concerning this subject and didn’t know who to ask.

healthy fresh recipes 05.03.2020, 00:29

Hi there! This article couldn’t be written any better! Looking through this article reminds me of my previous roommate! He constantly kept talking about this. I am going to send this post to him. Pretty sure he's going to have a very good read. Thank you for sharing!

WoodHaus Maimi 05.03.2020, 05:43

I like reading an article that will make men and women think. Also, thank you for allowing me to comment.

fichier qualifié 05.03.2020, 10:23

Pretty! This was a really wonderful article. Many thanks for providing this info.

hot 06.03.2020, 02:14

Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this article plus the rest of the website is very good.

Elektroschrott abholung Köln 06.03.2020, 06:31

bookmarked!!, I really like your website.

Lucila Gaukroger 06.03.2020, 11:06

Having read this I thought it was rather enlightening. I appreciate you taking the time and energy to put this content together. I once again find myself personally spending way too much time both reading and posting comments. But so what, it was still worth it.

fichier qualifié 07.03.2020, 00:29

There is certainly a lot to find out about this topic. I love all the points you made.

btc investors 08.03.2020, 03:32

I was more than happy to discover this great site. I want to to thank you for ones time just for this wonderful read!! I definitely savored every bit of it and i also have you bookmarked to see new things on your site.

Charla Fenton 09.03.2020, 00:36

Everyone loves it when individuals get together and share opinions. Great blog, stick with it.

pl/sql to uml tool 09.03.2020, 21:20

Good day! I just would like to give you a big thumbs up for the excellent information you have here on this post. I will be returning to your site for more soon.

kingspan insulation 10.03.2020, 00:00

After I originally left a comment I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on each time a comment is added I receive 4 emails with the exact same comment. Is there an easy method you are able to remove me from that service? Kudos.

podcasting 10.03.2020, 03:30

Great article. I'm going through many of these issues as well...

flight 12.03.2020, 05:59

You ought to take part in a contest for one of the greatest blogs on the net. I will highly recommend this site!

toronto custom fences 12.03.2020, 07:48

I like it when individuals get together and share ideas. Great blog, keep it up!

Notariat in Londra 12.03.2020, 12:33

I used to be able to find good advice from your content.

Notary Heathrow 12.03.2020, 18:33

Hi there, I do believe your website could possibly be having web browser compatibility issues. When I take a look at your blog in Safari, it looks fine but when opening in IE, it has some overlapping issues. I simply wanted to provide you with a quick heads up! Apart from that, wonderful blog!

Perodua Malaysia 13.03.2020, 14:52

After I originally left a comment I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on each time a comment is added I receive 4 emails with the exact same comment. Is there a way you can remove me from that service? Thank you.

Taryn Verheyen 13.03.2020, 17:41

It’s nearly impossible to find experienced people for this subject, but you sound like you know what you’re talking about! Thanks

how to share wifi password from iphone to android 14.03.2020, 00:51

Very nice write-up. I certainly appreciate this website. Thanks!

chicken dishes for lunch 14.03.2020, 03:05

I really like it when folks get together and share thoughts. Great blog, keep it up.

interactive website design 14.03.2020, 10:11

Greetings! Very useful advice within this post! It's the little changes that will make the most important changes. Thanks a lot for sharing!

Netflix 14.03.2020, 22:54

Having read this I thought it was very informative. I appreciate you spending some time and energy to put this informative article together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and commenting. But so what, it was still worthwhile!

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS