Дефицит бюджета Приморья составит 23 миллиарда рублей

После второй корректировки главного финансового документа Приморского края, рекомендованной депутатами бюджетного комитета Законодательного Собрания для утверждения на ближайшей сессии, дефицит составит 23 млрд рублей.

Администрация Приморья для очередной правки бюджета 2010 года нашла несколько аргументов. «Необходимо учесть дополнительные целевые средства, обязательное изменение некоторых позиций бюджетной классификации и расписать по статьям расходов переходящие остатки средств 2009 года, — пояснила депутатам Законодательного собрания директор департамента финансов администрации края Татьяна Казанцева. — В общем, доходная часть за счет безвозмездных поступлений увеличится на 1,5 млрд рублей».

Чиновники предлагают увеличить финансирование программы «Квартира молодой семье», увеличить расходы на борьбу с безработицей, предупреждение социально-значимых заболеваний, приобретение диагностического медоборудования краевого Центра охраны материнства и детства т.д. В «Белом доме» готовится программа обеспечения жильем молодых специалистов на селе, на которую закладывается 100 млн рублей. Средства необходимы так же для завершения строительства корпуса краевого онкодиспансера, возведение административного здания для крайадминистрации, строительства спецприемника для административных правонарушителей, школе-интернату для одаренных детей. Увеличиваются трансферты по программе развития села и т.д. 

После корректировки доходы краевого бюджета составят 65 млрд рублей, расходы — более 88 млрд рублей, а дефицит достигнет астрономической суммы — 23 млрд рублей. По закону, разрыв не может превышать 15 процентов от собственных доходов территории, которые складываются из налоговых доходов, оставшихся денег прошлого года, и разницей между новыми с погашаемыми кредитами. С нынешними доходами максимальный дефицит краевой казны — это 24,4 млрд рублей. «Критический порог не пройден, еще есть запас для трат», — поиронизировал председатель комитет по бюджетно-налоговой политике и финансовым ресурсам Галуст Ахоян.

Закрыть брешь в бюджете чиновники собираются за счет остатков прошлогодних средств (19,4 млрд рублей) и банковского кредита. Но есть нюанс: с 2010 года неиспользованные деньги федерального бюджета краю придется возвращать в доход государства. Под эту статью не попадают только деньги, выделенные Приморью на подготовку к саммиту АТЭС 2012 года.

VladNews.ru

10:18, 16.03.2010 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Приморье → Дефицит бюджета Приморья составит 23 миллиарда рублей

solitaire rings 19.02.2020, 00:12

I'd like to thank you for the efforts you've put in penning this site. I'm hoping to see the same high-grade content from you later on as well. In truth, your creative writing abilities has inspired me to get my own, personal site now 😉

Brand Activation Agency 19.02.2020, 02:36

I couldn’t resist commenting. Very well written.

Federico Calderon Real Estate Las Vegas 19.02.2020, 08:39

Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this article and also the rest of the site is very good.

admission requirements university ibadan 20.02.2020, 01:13

You're so interesting! I do not think I've read a single thing like that before. So nice to discover someone with a few genuine thoughts on this topic. Seriously... thank you for starting this up. This web site is something that's needed on the internet, someone with some originality.

gothic jewellery 21.02.2020, 13:36

Hi there! This article could not be written any better! Looking through this article reminds me of my previous roommate! He constantly kept preaching about this. I am going to send this article to him. Fairly certain he's going to have a very good read. Thank you for sharing!

Ccleaner pro crack 21.02.2020, 16:04

This is a topic that is near to my heart... Cheers! Where are your contact details though?

btl toys 21.02.2020, 19:30

Everyone loves it when people get together and share ideas. Great site, stick with it.

Legal justice Advocates 21.02.2020, 20:44

I blog quite often and I genuinely thank you for your content. This article has truly peaked my interest. I'm going to take a note of your site and keep checking for new details about once a week. I subscribed to your Feed too.

electronics 23.02.2020, 04:23

Very good info. Lucky me I recently found your blog by accident (stumbleupon). I have book-marked it for later.

organizing 23.02.2020, 07:29

The very next time I read a blog, Hopefully it does not fail me just as much as this one. I mean, Yes, it was my choice to read, but I genuinely thought you would have something helpful to talk about. All I hear is a bunch of whining about something that you can fix if you were not too busy looking for attention.

super peach wear 23.02.2020, 10:07

This blog was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something that helped me. Thank you!

click here 24.02.2020, 18:32

Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning this write-up and the rest of the website is very good.

click here 25.02.2020, 09:14

Pretty! This was an incredibly wonderful article. Many thanks for providing these details.

Best egusi soup in La 25.02.2020, 14:09

After checking out a handful of the blog posts on your web site, I really like your way of blogging. I saved it to my bookmark site list and will be checking back soon. Please check out my web site too and tell me what you think.

Best egusi soup in La 25.02.2020, 17:27

Right here is the perfect web site for anybody who would like to understand this topic. You know a whole lot its almost tough to argue with you (not that I personally will need to…HaHa). You certainly put a new spin on a topic that has been written about for many years. Wonderful stuff, just wonderful.

Professional Junk Removal Raleigh NC 25.02.2020, 21:00

That is a really good tip especially to those new to the blogosphere. Simple but very precise info… Thanks for sharing this one. A must read article!

This Site 25.02.2020, 23:35

That is a really good tip particularly to those new to the blogosphere. Short but very accurate information… Thank you for sharing this one. A must read article!

Lottery 26.02.2020, 00:57

You made some good points there. I checked on the net to find out more about the issue and found most individuals will go along with your views on this site.

Abbruch aus Lübeck 26.02.2020, 07:46

A fascinating discussion is definitely worth comment. I do believe that you need to write more about this subject, it might not be a taboo matter but generally folks don't talk about these subjects. To the next! Best wishes.

SEO DC 26.02.2020, 10:09

Saved as a favorite, I like your web site!

hardwood floor cleaning fayetteville nc 26.02.2020, 22:01

Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this article and also the rest of the site is also very good.

Locksmith Wilmington NC 26.02.2020, 23:55

It’s hard to find knowledgeable people about this topic, however, you seem like you know what you’re talking about! Thanks

independent music 27.02.2020, 02:38

I really love your blog... Great colors & theme. Did you create this site yourself? Please reply back as I’m hoping to create my own site and want to find out where you got this from or what the theme is named. Thanks!

Boxing results 27.02.2020, 05:00

You're so awesome! I don't believe I have read through anything like that before. So wonderful to find somebody with genuine thoughts on this subject. Really... thank you for starting this up. This web site is something that is needed on the web, someone with some originality.

Web Designing Course 27.02.2020, 20:49

An outstanding share! I have just forwarded this onto a colleague who had been conducting a little research on this. And he actually ordered me lunch due to the fact that I found it for him... lol. So allow me to reword this... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanx for spending time to talk about this subject here on your blog.

Fat Tire Mountain Bikes 28.02.2020, 03:44

You are so cool! I do not think I've truly read through anything like that before. So good to find someone with a few original thoughts on this issue. Really... thanks for starting this up. This web site is something that is needed on the internet, someone with some originality.

Evangelism 28.02.2020, 06:50

May I simply say what a comfort to uncover somebody that truly knows what they're discussing on the internet. You actually understand how to bring a problem to light and make it important. A lot more people must read this and understand this side of the story. I can't believe you aren't more popular given that you definitely possess the gift.

hemp bombs cbd gummies 28.02.2020, 11:46

You need to be a part of a contest for one of the finest blogs online. I most certainly will recommend this website!

genesis health clubs 28.02.2020, 14:14

This is a topic that's near to my heart... Cheers! Where are your contact details though?

scammer 29.02.2020, 04:34

That is a good tip particularly to those fresh to the blogosphere. Short but very precise information… Many thanks for sharing this one. A must read article!

free ads 29.02.2020, 06:34

Great info. Lucky me I found your website by accident (stumbleupon). I've book marked it for later.

badge printing London 29.02.2020, 08:24

This is a good tip particularly to those new to the blogosphere. Short but very accurate info… Many thanks for sharing this one. A must read article.

here 29.02.2020, 10:35

I blog often and I seriously appreciate your content. This article has truly peaked my interest. I will bookmark your blog and keep checking for new details about once per week. I subscribed to your Feed as well.

muscat bay 29.02.2020, 13:28

Hello! I could have sworn I’ve visited this blog before but after looking at many of the articles I realized it’s new to me. Anyhow, I’m definitely happy I came across it and I’ll be bookmarking it and checking back frequently.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 12:12

I really like it whenever people come together and share thoughts. Great website, continue the good work!

healthy fresh recipes 05.03.2020, 00:31

Having read this I believed it was rather enlightening. I appreciate you taking the time and energy to put this information together. I once again find myself personally spending way too much time both reading and leaving comments. But so what, it was still worthwhile!

achat fichier email 05.03.2020, 09:34

This is the perfect website for anybody who really wants to understand this topic. You understand so much its almost tough to argue with you (not that I really would want to…HaHa). You definitely put a new spin on a subject that has been discussed for a long time. Great stuff, just great.

unbeatable prices 06.03.2020, 01:34

May I just say what a comfort to discover somebody who genuinely knows what they're discussing on the web. You definitely know how to bring a problem to light and make it important. More people must look at this and understand this side of your story. It's surprising you aren't more popular given that you definitely have the gift.

Elektroschrott köln 06.03.2020, 03:56

Howdy! I could have sworn I’ve been to this website before but after browsing through a few of the posts I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely delighted I discovered it and I’ll be book-marking it and checking back frequently.

Fatimah Guyette 06.03.2020, 16:12

Wonderful post! We are linking to this particularly great post on our website. Keep up the great writing.

achat base de données b2c 07.03.2020, 03:52

This web site truly has all of the information and facts I needed about this subject and didn’t know who to ask.

Julianna Lensing 09.03.2020, 12:58

I was very happy to find this web site. I want to to thank you for your time for this fantastic read!! I definitely really liked every bit of it and i also have you saved as a favorite to check out new stuff on your web site.

my response 10.03.2020, 09:19

I simply want to mention I am new to blogging and absolutely loved your blog. More than likely I’m going to bookmark your blog . You absolutely come with exceptional well written articles. With thanks for sharing your blog.

travel 12.03.2020, 03:00

You ought to be a part of a contest for one of the best blogs on the web. I most certainly will highly recommend this blog!

Notariat Londra 12.03.2020, 12:51

Hi, I do think this is a great blog. I stumbledupon it 😉 I'm going to come back yet again since I book marked it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide other people.

Notary Feltham 12.03.2020, 14:32

You ought to be a part of a contest for one of the best websites on the web. I will highly recommend this website!

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS