Преступников завладевавших квартирами во Владивостоке отправили под суд

Сегодня прокуратура Приморского края утвердила обвинительное заключение по уголовному делу по обвинению участников организованной группы в мошенническом завладении квартирами граждан. 

Прокуратура Приморского края утвердила обвинительное заключение по уголовному делу по обвинению участников организованной группы Владимира Басманова, Сергея Власенко, Салавата Бикташева, Вадима Нуждина и Сергея Черненко в похищении людей и мошенническом завладении их квартирами.

Как полагает следствие, Басманов В.В., имеющий высшее юридическое образование, обладающий опытом оперативной работы в органах внутренних дел и в силу этого осведомленный о специфике их работы, способах установления лиц, совершивших преступления и сбора доказательств их вины, имея в распоряжении форменное обмундирование сотрудника милиции для использования при совершении преступлений, поддерживая связи с лицами, состоящими на службе в органах внутренних дел, вместе с Власенко С.Л. разработал способ совершения и сокрытия преступлений.

Совместно с другими участниками организованной группы: участковым уполномоченным милиции Бикташевым С.Р., Черненко С.И. и Нуждиным В.Ю. они подыскивали лиц, злоупотреблявших спиртными напитками и имевших в собственности квартиры, под видом сотрудников милиции под различными обманными предлогами вводили в заблуждение потерпевших, завладевали их гражданскими паспортами и правоустанавливающими документами на принадлежащие им квартиры, похищали владельцев квартир. 

После чего Басманов В.В. и Власенко С.Л., в целях конспирации, не осведомляя остальных участников организованной группы об убийстве собственников квартир, вывозили похищенных потерпевших в безлюдные места, где убивали для облегчения совершения мошенничества — приобретения права на квартиры потерпевших путем обмана, их продажи по подложным документам и хищения денежных средств, вырученных от их продажи; а трупы потерпевших с целью невозможности установления личности и причины их смерти сжигали, используя для этого заранее приготовленные горючие материалы. 

Затем участники организованной группы подделывали гражданские паспорта потерпевших на подставных лиц, с помощью них оформляли подложные нотариальные доверенности на право продажи квартир потерпевших с целью дальнейшей продажи этих квартир и хищения вырученных от сделки денег в особо крупном размере.

В 2008 году участниками организованной группы во Владивостоке были похищены и убиты семь собственников квартир. Две квартиры ими были сразу же проданы за 1,3 и 1,2 миллионов рублей. Остальные сделки купли-продажи не состоялись из-за бдительности родственников погибших.

Всем обвиняемым предварительным следствием вменяется в вину совершение мошенничества (ч. 4 ст. 159 УК РФ) и покушение на мошенничество. 

Басманову и Власенко предъявлено обвинение в совершении убийства семи человек (п.п. «а», «в», «ж», «к» ч. 2 ст. 105 УК РФ).

Бикташеву и Черненко предъявлено обвинение в похищении людей (п. «а» ч. 3 ст. 126 УК РФ).

Расследование уголовного дела производилось отделом по расследованию особо важных дел по преступлениям против личности и общественной безопасности следственного управления СКП РФ по Приморскому краю.

Уголовное дело будет направлено в Приморский краевой суд для рассмотрения по существу.

20:45, 16.03.2010 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → Преступников завладевавших квартирами во Владивостоке отправили под суд

Legal justice Advocates 21.02.2020, 21:58

Next time I read a blog, Hopefully it does not disappoint me just as much as this particular one. I mean, Yes, it was my choice to read, however I actually thought you would have something useful to talk about. All I hear is a bunch of crying about something that you could fix if you weren't too busy searching for attention.

male extra 22.02.2020, 11:33

Hi there! This blog post couldn’t be written any better! Looking at this post reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I most certainly will send this post to him. Pretty sure he will have a very good read. Thanks for sharing!

crazy bulk 22.02.2020, 22:08

I blog frequently and I truly appreciate your content. The article has truly peaked my interest. I am going to bookmark your blog and keep checking for new information about once per week. I subscribed to your Feed as well.

electronics 23.02.2020, 03:43

Great web site you have got here... It’s hard to find quality writing like yours these days. I really appreciate people like you! Take care!!

journaling 23.02.2020, 07:22

Spot on with this write-up, I actually feel this site needs much more attention. I’ll probably be back again to read through more, thanks for the advice!

super peach wear 23.02.2020, 10:13

An outstanding share! I have just forwarded this onto a co-worker who has been conducting a little homework on this. And he in fact ordered me lunch because I found it for him... lol. So allow me to reword this... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanx for spending some time to discuss this subject here on your internet site.

Placenta 23.02.2020, 12:31

Oh my goodness! Impressive article dude! Thanks, However I am going through issues with your RSS. I don’t understand why I can't subscribe to it. Is there anybody having the same RSS problems? Anyone who knows the answer will you kindly respond? Thanks!!

click here 24.02.2020, 20:37

I blog frequently and I really appreciate your information. Your article has truly peaked my interest. I am going to bookmark your site and keep checking for new details about once a week. I opted in for your Feed too.

source 25.02.2020, 13:42

Excellent post. I certainly appreciate this site. Stick with it!

Nigerian food 25.02.2020, 17:27

When I initially commented I appear to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I receive four emails with the same comment. There has to be a way you can remove me from that service? Thanks.

Junk Removal Companies in Raleigh NC 25.02.2020, 21:24

I’m impressed, I have to admit. Rarely do I encounter a blog that’s both equally educative and interesting, and without a doubt, you've hit the nail on the head. The problem is something which too few men and women are speaking intelligently about. I'm very happy that I stumbled across this in my hunt for something regarding this.

Fayetteville NC Home Inspection 25.02.2020, 23:54

Having read this I thought it was really informative. I appreciate you spending some time and effort to put this informative article together. I once again find myself personally spending a significant amount of time both reading and posting comments. But so what, it was still worth it!

Ontario Lottery 26.02.2020, 01:04

You are so interesting! I do not suppose I've read through anything like this before. So nice to find somebody with original thoughts on this subject matter. Really... many thanks for starting this up. This site is something that is required on the internet, someone with a little originality.

Gutters Raleigh NC 26.02.2020, 05:35

That is a great tip particularly to those new to the blogosphere. Simple but very accurate information… Thank you for sharing this one. A must read article!

Abbruch aus Lübeck 26.02.2020, 06:57

Saved as a favorite, I like your web site.

indie music videos 27.02.2020, 03:54

bookmarked!!, I really like your website!

Boxing rankings 27.02.2020, 06:32

This blog was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something that helped me. Thank you.

THC Vape Oil 27.02.2020, 07:03

That is a very good tip particularly to those fresh to the blogosphere. Short but very precise information… Many thanks for sharing this one. A must read post!

Web Designing Course 27.02.2020, 20:09

Good article. I'm experiencing some of these issues as well...

Folding Electric Mountain Bikes 28.02.2020, 04:10

The next time I read a blog, I hope that it does not disappoint me just as much as this particular one. After all, I know it was my choice to read, nonetheless I truly thought you would have something interesting to talk about. All I hear is a bunch of crying about something you could possibly fix if you weren't too busy seeking attention.

Muhammed 28.02.2020, 06:52

Oh my goodness! Incredible article dude! Thanks, However I am encountering troubles with your RSS. I don’t know why I can't subscribe to it. Is there anybody else getting similar RSS problems? Anyone that knows the answer will you kindly respond? Thanks!

scary definition 28.02.2020, 11:03

Hi there! This post could not be written much better! Going through this post reminds me of my previous roommate! He continually kept talking about this. I'll send this information to him. Pretty sure he's going to have a good read. I appreciate you for sharing!

cbd oil review 28.02.2020, 13:48

Nice post. I learn something totally new and challenging on blogs I stumbleupon every day. It will always be interesting to read articles from other authors and use something from their sites.

how to take cbd 28.02.2020, 15:40

bookmarked!!, I like your web site.

sucks 29.02.2020, 05:12

This is the perfect site for anybody who hopes to understand this topic. You know a whole lot its almost hard to argue with you (not that I really would want to…HaHa). You certainly put a fresh spin on a subject that has been discussed for years. Excellent stuff, just great.

classified ads free 29.02.2020, 06:33

I blog often and I really appreciate your content. The article has really peaked my interest. I'm going to take a note of your blog and keep checking for new information about once a week. I subscribed to your RSS feed too.

print shop London 29.02.2020, 07:47

Good post. I certainly love this website. Keep it up!

here 29.02.2020, 10:48

You ought to take part in a contest for one of the greatest websites online. I'm going to recommend this web site!

elan townhouses 29.02.2020, 13:17

I'm more than happy to uncover this great site. I wanted to thank you for your time for this fantastic read!! I definitely enjoyed every little bit of it and i also have you bookmarked to see new stuff in your web site.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 21:58

I used to be able to find good advice from your content.

achat fichier email 05.03.2020, 10:20

There is certainly a lot to learn about this issue. I like all the points you have made.

bra 05.03.2020, 21:18

I was pretty pleased to find this great site. I need to to thank you for ones time due to this fantastic read!! I definitely appreciated every part of it and I have you bookmarked to see new information on your web site.

MOBILTELEFON RECYCLING 06.03.2020, 08:58

Good information. Lucky me I ran across your site by chance (stumbleupon). I've saved as a favorite for later!

Yesenia Eigo 06.03.2020, 12:22

An outstanding share! I've just forwarded this onto a co-worker who was doing a little homework on this. And he in fact ordered me dinner because I stumbled upon it for him... lol. So let me reword this... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending the time to talk about this matter here on your internet site.

achat fichier email 06.03.2020, 22:19

You are so cool! I don't think I've truly read a single thing like this before. So wonderful to find someone with some original thoughts on this subject matter. Really... many thanks for starting this up. This web site is one thing that is required on the web, someone with a bit of originality.

Ailene Cadmen 09.03.2020, 01:28

Everything is very open with a really clear explanation of the challenges. It was really informative. Your website is very useful. Thanks for sharing!

great site 10.03.2020, 06:11

I just want to tell you that I'm all new to blogging and definitely loved you're page. Likely I’m going to bookmark your blog post . You certainly come with very good articles and reviews. Cheers for sharing with us your web page.

hotel 12.03.2020, 05:39

Hi there, I do believe your site might be having internet browser compatibility problems. Whenever I take a look at your web site in Safari, it looks fine however, when opening in IE, it's got some overlapping issues. I just wanted to provide you with a quick heads up! Apart from that, fantastic site.

Autentificare Procura in Londra 12.03.2020, 10:57

I’m amazed, I must say. Seldom do I come across a blog that’s both educative and interesting, and without a doubt, you've hit the nail on the head. The problem is an issue that too few folks are speaking intelligently about. I am very happy that I stumbled across this during my hunt for something concerning this.

Notary West Drayton 12.03.2020, 16:44

I’m amazed, I have to admit. Rarely do I come across a blog that’s both equally educative and interesting, and let me tell you, you have hit the nail on the head. The issue is something not enough men and women are speaking intelligently about. I'm very happy that I came across this during my hunt for something regarding this.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS