Беглый экс-мэр Владивостока задержан в Панаме

В Панаме задержан беглый экс-мэр Владивостока Владимир Николаев. Сделано это было Интерполом по представлению РОВД Советского района г. Владивостока, объявившего бывшего градоначальника в международный розыск.

Как стало известно crime.vl.ru из источников в правоохранительных органах, Владимира Николаева задержали несколько дней назад. В настоящее время решается вопрос об экстрадиции задержанного в Россию, где его ждет не только ставший реальным условный срок, но и правоохранительные органы, желающие задать Владимиру Викторовичу ряд вопросов по поводу убийства Михаила Бедака, директора санатория «Тихоокеанский». 
По версии crime.vl.ru, неожиданное исчезновение Николаева в начале 2008 года связано с тем, что его принялись вызывать в прокуратуру на допросы по факту убийства директора санатория. Хотя, и в качестве всего лишь свидетеля, но, очевидно, Владимир Викторович уже после первого допроса понял, что в самом скором времени рискует быть переквалифицированным в обвиняемые. И, не дожидаясь повторного приглашения на беседу со следователем, на следующий же день покинул пределы России.

Напомним, 24 декабря 2007 года суд Ленинского района Владивостока приговорил Владимира Николаева, обвиняемого в злоупотреблении должностными полномочиями и их превышении, к 4 годам 6 месяцам лишения свободы условно с испытательным сроком 3 года. Также приговор подразумевает запрет на замещение должностей на государственной и муниципальной службе в течение трех лет. Кроме того, в обязанности условно осужденного входит регулярное «отмечание» в правоохранительных органах — мол, вот он я, здесь, никуда не делся. В случае, если режим пребывания на условном сроке оказывается нарушенным, наказание по решению суда станет реальным. 

Именно это и произошло 22 сентября 2008 года, когда суд Советского района г. Владивостока изменил Николаеву условную меру наказания на реальное лишение свободы.

По имеющимся у crime.vl.ru данным, перебравшийся из Таиланда в Панаму Николаев устроился там вполне комфортно — приобрел себе квартиру, где и намеревался «отлежаться на матрасах».

Комментарий по данному вопросу РИА «Восток-Медиа» дал директор центра изучения новых вызовов и угроз национальной безопасности при Приморском институте государственного и муниципального управления Александр Сухаренко: «В апреле 2009 года между РФ и Панамой был заключен договор о взаимной правовой помощи по уголовным делам. В силу он пока еще не вступил. Однако этот договор не предусматривает выдачу обвиняемых (подозреваемых) по запросу одной из стран. В этой связи остается надеяться на покладистость панамских властей в этом вопросе и на то, что Николаев пока не стал гражданином этой страны... За последние годы из стран Латинской Америки в Россию было выдано лишь несколько человек, да и то разыскиваемых за совершение тяжких преступлений против личности». 

Фото — Валентин Труханенко, VestiRegion.ru

14:28, 11.05.2010 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → Беглый экс-мэр Владивостока задержан в Панаме

fulafia courses offered federal university lafia 20.02.2020, 01:40

Greetings! Very helpful advice within this post! It's the little changes that produce the most important changes. Many thanks for sharing!

nail accessories 21.02.2020, 14:16

Greetings, I do think your website could be having web browser compatibility issues. When I take a look at your site in Safari, it looks fine however, if opening in Internet Explorer, it has some overlapping issues. I just wanted to give you a quick heads up! Other than that, excellent website!

Ummy Video Downloader 21.02.2020, 17:24

Aw, this was an exceptionally good post. Taking a few minutes and actual effort to produce a great article… but what can I say… I put things off a lot and never manage to get anything done.

gtarealstar 21.02.2020, 18:21

Greetings! Very useful advice in this particular article! It's the little changes that will make the most significant changes. Thanks for sharing!

Legal justice Advocates 21.02.2020, 21:07

Greetings! Very helpful advice within this post! It is the little changes that make the most important changes. Thanks for sharing!

male extra test 22.02.2020, 11:24

This site really has all of the information and facts I needed concerning this subject and didn’t know who to ask.

crazy bulk avis 22.02.2020, 21:08

The very next time I read a blog, I hope that it does not disappoint me just as much as this particular one. I mean, Yes, it was my choice to read through, however I really thought you would probably have something useful to say. All I hear is a bunch of moaning about something you could fix if you weren't too busy searching for attention.

refrigerators 23.02.2020, 04:00

Hi there! This post could not be written much better! Looking through this article reminds me of my previous roommate! He constantly kept preaching about this. I will forward this article to him. Pretty sure he'll have a good read. Thank you for sharing!

mailing labels sticker 23.02.2020, 07:42

Aw, this was a very good post. Taking the time and actual effort to create a really good article… but what can I say… I hesitate a whole lot and don't seem to get nearly anything done.

super peach wear 23.02.2020, 11:30

An impressive share! I have just forwarded this onto a coworker who was conducting a little research on this. And he in fact bought me breakfast because I discovered it for him... lol. So allow me to reword this... Thanks for the meal!! But yeah, thanx for spending some time to talk about this topic here on your web page.

Natural remedies 23.02.2020, 13:23

Next time I read a blog, Hopefully it won't disappoint me just as much as this one. I mean, Yes, it was my choice to read, but I really believed you would have something interesting to talk about. All I hear is a bunch of complaining about something you can fix if you weren't too busy seeking attention.

here 24.02.2020, 16:35

Nice post. I learn something new and challenging on sites I stumbleupon everyday. It will always be helpful to read through content from other authors and use a little something from their websites.

read more 24.02.2020, 19:07

I love reading a post that will make people think. Also, thanks for allowing me to comment.

source 25.02.2020, 05:00

Hi, I do think this is an excellent web site. I stumbledupon it 😉 I will return yet again since i have book marked it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to guide other people.

here 25.02.2020, 11:23

I love reading an article that can make men and women think. Also, many thanks for allowing me to comment.

Best egusi soup in La 25.02.2020, 15:45

An interesting discussion is definitely worth comment. There's no doubt that that you should write more on this subject matter, it might not be a taboo matter but generally people do not speak about these issues. To the next! All the best.

junk removal Raleigh 25.02.2020, 20:06

This is a topic that is close to my heart... Take care! Exactly where are your contact details though?

This Site 25.02.2020, 22:48

Very good info. Lucky me I discovered your site by chance (stumbleupon). I've saved it for later.

King Weekly Sentinel 26.02.2020, 01:14

Everyone loves it whenever people get together and share views. Great website, continue the good work.

Rain Go Gutters Raleigh 26.02.2020, 04:12

I’m amazed, I have to admit. Seldom do I come across a blog that’s both equally educative and entertaining, and without a doubt, you've hit the nail on the head. The problem is something that not enough men and women are speaking intelligently about. I'm very happy I found this during my search for something regarding this.

Abbruch Abbruch 26.02.2020, 06:49

I’m amazed, I must say. Seldom do I come across a blog that’s both educative and engaging, and let me tell you, you've hit the nail on the head. The problem is something which too few people are speaking intelligently about. I'm very happy I stumbled across this during my hunt for something concerning this.

SEO Services in MD 26.02.2020, 11:51

Spot on with this write-up, I truly feel this website needs far more attention. I’ll probably be returning to read through more, thanks for the info!

Here 26.02.2020, 22:00

Spot on with this write-up, I seriously feel this amazing site needs far more attention. I’ll probably be back again to read through more, thanks for the info!

indie music 27.02.2020, 01:18

Excellent blog you've got here... It’s difficult to find good quality writing like yours these days. I truly appreciate individuals like you! Take care!!

Boxing results 27.02.2020, 06:16

Right here is the right site for anyone who hopes to understand this topic. You know a whole lot its almost hard to argue with you (not that I personally would want to…HaHa). You certainly put a brand new spin on a subject which has been discussed for a long time. Wonderful stuff, just great.

Web Designing Course 27.02.2020, 20:59

This web site really has all of the info I wanted about this subject and didn’t know who to ask.

Fat Tire Cross-country Bikes 28.02.2020, 04:27

I could not refrain from commenting. Perfectly written.

9/11 28.02.2020, 06:04

Hi there! I simply want to give you a huge thumbs up for your excellent information you've got here on this post. I am coming back to your website for more soon.

cbd business 28.02.2020, 10:47

I was pretty pleased to discover this page. I need to to thank you for ones time just for this fantastic read!! I definitely really liked every part of it and i also have you saved to fav to see new stuff on your site.

i need to know 28.02.2020, 16:29

Having read this I believed it was very informative. I appreciate you spending some time and energy to put this information together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and leaving comments. But so what, it was still worth it!

scammer 29.02.2020, 04:40

Hi there! This article could not be written any better! Going through this post reminds me of my previous roommate! He always kept preaching about this. I am going to forward this article to him. Fairly certain he's going to have a great read. I appreciate you for sharing!

classifieds advertisement 29.02.2020, 06:36

This page certainly has all the information and facts I wanted concerning this subject and didn’t know who to ask.

Binding Services London 29.02.2020, 08:29

Greetings! Very useful advice within this article! It is the little changes that produce the most significant changes. Thanks for sharing!

HMHB.org 29.02.2020, 09:32

Good day! I simply would like to give you a big thumbs up for the great info you have got right here on this post. I'll be returning to your web site for more soon.

townhouses in dubai 29.02.2020, 12:58

Pretty! This was an extremely wonderful post. Many thanks for supplying this info.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 20:58

After checking out a number of the blog articles on your web site, I really appreciate your technique of writing a blog. I saved it to my bookmark webpage list and will be checking back soon. Please visit my web site as well and tell me how you feel.

achat base de données b2c 05.03.2020, 09:04

I was more than happy to find this web site. I want to to thank you for your time for this fantastic read!! I definitely savored every part of it and i also have you book marked to see new information on your web site.

hot 05.03.2020, 21:58

I wanted to thank you for this good read!! I certainly enjoyed every little bit of it. I have got you book marked to look at new things you post…

ELEKTRONIK RECYCLING 06.03.2020, 04:01

Excellent post. I will be facing many of these issues as well...

Abel Collis 06.03.2020, 14:47

I’m amazed, I have to admit. Seldom do I encounter a blog that’s both educative and entertaining, and without a doubt, you have hit the nail on the head. The problem is something not enough men and women are speaking intelligently about. Now i'm very happy that I found this during my hunt for something concerning this.

fichier qualifié 06.03.2020, 23:57

After I originally left a comment I appear to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each time a comment is added I receive four emails with the same comment. Is there an easy method you are able to remove me from that service? Kudos.

Angel Junor 09.03.2020, 12:10

Having read this I believed it was really informative. I appreciate you taking the time and effort to put this informative article together. I once again find myself personally spending a significant amount of time both reading and leaving comments. But so what, it was still worth it.

Autentificare Procura in Londra 12.03.2020, 09:52

I could not resist commenting. Very well written.

Notary Public West London 12.03.2020, 17:47

Wonderful post! We will be linking to this great article on our site. Keep up the great writing.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS