Каркас международного терминала аэропорта Владивостока возведут до конца 2010 года

К концу июня выполнение годового плана строительства нового международного терминала аэропорта Владивостока составит более 40 процентов. Об этом сообщил директор департамента промышленности и транспорта Игорь Хрущев по итогам рабочего совещания по вопросам реконструкции аэропорта.

Здесь уже выполнен комплекс работ «нулевого цикла», и сейчас идет строительство цокольного этажа. К июлю строители планируют закончить все фундаменты и ростверки, а до конца года – возвести каркас и остеклить здание, что позволит в холодное время года вести внутренние работы. Новый аэровокзальный комплекс откроется в четвертом квартале 2011 года. Его пропускная способность составит 5 миллионов пассажиров в год (для сравнения, нынешний терминал в год принимает один миллион человек). 

Напомним, новый аэровокзал – объект масштабной модернизации аэропорта, предусмотренной в рамках подготовки Владивостока к саммиту АТЭС-2012 года. Кроме него, в аэропорту сегодня активно идет строительство нового аэродромного комплекса. 

Уже к ноябрю этого года будет открыта после реконструкции взлетно-посадочная полоса №1: ее удлинили на 1000 метров, до 3,5 километра. Тогда же сдадут в эксплуатацию и новые рулежные дорожки, перрон, площадку для обработки самолетов противообледенительной жидкостью. Ежедневно для заливки этих объектов специальный завод выпускает около двух тысяч кубометров бетона. Контроль качества и соответствия его всем мировым стандартам осуществляет специальная лаборатория. Песок и щебень для изготовления бетона поставляют приморские предприятия, сообщили в администрации края.

Как неоднократно подчеркивал губернатор Приморского края Сергей Дарькин, новый современный аэропорт, отвечающий всем стандартам мировой практики, стимулирует развитие Приморья в целом. После реконструкции аэропорт Владивостока имеет все шансы успешно развивать функцию хаба для рейсов, связывающих Восточную Азию с азиатской частью России и северной частью Америки и Канады.

17:50, 16.06.2010 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → Каркас международного терминала аэропорта Владивостока возведут до конца 2010 года

Get the facts 31.12.2019, 00:53

I just want to say I'm new to weblog and certainly savored you're blog. Very likely I’m going to bookmark your blog post . You surely have perfect articles and reviews. Many thanks for sharing your web site.

Kandra Withee 13.01.2020, 08:44

This is a topic that's near to my heart... Cheers! Where are your contact details though?

Love Irrigation 14.01.2020, 10:12

Hi, I do believe this is an excellent website. I stumbledupon it 😉 I'm going to return yet again since i have bookmarked it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to help others.

CrowdforApps 15.01.2020, 07:58

Can I simply say what a comfort to discover someone that genuinely knows what they're discussing online. You certainly realize how to bring a problem to light and make it important. More and more people should look at this and understand this side of the story. It's surprising you are not more popular since you most certainly possess the gift.

Royce Hacher 15.01.2020, 23:03

After exploring a handful of the blog posts on your web page, I seriously appreciate your technique of blogging. I saved it to my bookmark site list and will be checking back in the near future. Please check out my web site too and tell me what you think.

Juana Aken 16.01.2020, 03:52

Oh my goodness! Incredible article dude! Thank you so much, However I am encountering difficulties with your RSS. I don’t understand the reason why I can't join it. Is there anyone else having the same RSS problems? Anyone that knows the solution will you kindly respond? Thanx!

healthy fresh recipes 04.03.2020, 08:27

This site was... how do I say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me. Cheers.

fichier qualifié 05.03.2020, 11:49

Hello there! This post couldn’t be written any better! Going through this article reminds me of my previous roommate! He constantly kept talking about this. I will send this information to him. Pretty sure he'll have a great read. Many thanks for sharing!

achat fichier email 07.03.2020, 04:59

This is the perfect website for everyone who wants to understand this topic. You understand a whole lot its almost hard to argue with you (not that I personally will need to…HaHa). You certainly put a brand new spin on a topic which has been written about for a long time. Excellent stuff, just wonderful.

Margert Obermeyer 09.03.2020, 17:58

This is a topic which is close to my heart... Best wishes! Where can I find the contact details for questions?

Read More Here 10.03.2020, 04:53

I just want to mention I'm newbie to blogs and seriously loved you're page. Almost certainly I’m likely to bookmark your blog post . You really have outstanding articles and reviews. Bless you for revealing your webpage.

bare 15.03.2020, 14:20

Good article! We are linking to this particularly great content on our site. Keep up the great writing.

bare 16.03.2020, 01:21

Great blog you have here... It’s difficult to find good quality writing like yours these days. I seriously appreciate people like you! Take care!!

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS