Первый вице-губернатор Приморья зачастил в «Бор»

Администрация Приморья и краевая прокуратура предприняли ряд мер в связи с ситуацией на горно-химическом комплексе «Бор», где в августе из-за систематических задержек с выплатой зарплаты более 230 работников отказались выходить на работу. 

Всего на предприятии занято 3343 работников. Основной причиной задержки зарплаты явилось непоступление денежных средств от управляющей компании ООО «Русская горнорудная компания», расположенной в Москве. Краевая прокуратура взяла ситуацию на предприятии под свой контроль. 

Напомним, что задержки зарплаты на «Боре» и периодические акции протеста работников предприятия, приостанавливающих работу, начались еще год назад, с августа 2009 г. В мае 2010-го с работниками «Бора» встречались зам. генпрокурора в ДВФО Юрий Гулягин и первый вице-губернатор Александр Костенко. Гулягин вынес предупреждение о недопустимости нарушения трудовых прав работников «Бора» гендиректору ОАО «Русская горнорудная компания» Сергею Родионову. Тогда же был составлен протокол решений, Родионов обещал исправить ситуацию и погасить задолженность по зарплате. Ту задолженность погасили, но ситуация с задержками выплаты зарплаты продолжилась. 

Долг за июнь—июль и по авансу за август к середине августа достиг 41 млн руб. Поэтому более 230 работников комбината приняли решение приостановить работу. Коллектив опять воззвал к краевой власти. И вновь первый вице-губернатор Александр Костенко поехал в Дальнегорск «тушить пожар». Первый вице-губернатор провел в Дальнегорске встречу с руководством ГХК «Бор» и с представителями профсоюзного комитета. И уже 13 августа на счета химиков было перечислено 30 млн рублей. 

Александр Костенко сообщил, что в ближайшее время в Дальнегорске пройдет совещание с участием представителей администрации края и собственника ГХК «Бор» — «Русской горнорудной компании». Краевая власть со своей стороны приняла решение снять с плеч промышленного предприятия социальное бремя по теплоснабжению жилых кварталов Дальнегорска. 

01:37, 01.09.2010 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Первый вице-губернатор Приморья зачастил в «Бор»

Micheal Saverchenko 08.03.2020, 09:49

Pretty! This was an incredibly wonderful article. Thanks for supplying this info.

xtratherm insulation 09.03.2020, 23:46

I wanted to thank you for this excellent read!! I absolutely enjoyed every little bit of it. I have you book-marked to look at new stuff you post…

live music 10.03.2020, 02:44

Good day! I just wish to give you a huge thumbs up for your great information you have right here on this post. I am returning to your web site for more soon.

travel 12.03.2020, 05:33

I’m amazed, I must say. Rarely do I come across a blog that’s equally educative and entertaining, and without a doubt, you have hit the nail on the head. The issue is something that too few people are speaking intelligently about. I'm very happy I stumbled across this during my hunt for something relating to this.

gate repair toronto 12.03.2020, 08:54

This website was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something that helped me. Many thanks!

Autentificare Procura in Londra 12.03.2020, 11:49

Greetings, I think your web site may be having web browser compatibility problems. When I look at your site in Safari, it looks fine however, when opening in Internet Explorer, it has some overlapping issues. I simply wanted to provide you with a quick heads up! Other than that, wonderful blog!

Notary Ealing 12.03.2020, 16:02

Aw, this was an exceptionally nice post. Taking the time and actual effort to produce a good article… but what can I say… I hesitate a lot and never manage to get anything done.

Graig Dalphonse 13.03.2020, 18:50

An impressive share! I've just forwarded this onto a coworker who had been doing a little research on this. And he actually ordered me breakfast simply because I found it for him... lol. So allow me to reword this... Thanks for the meal!! But yeah, thanx for spending the time to talk about this topic here on your web page.

powerball site 13.03.2020, 20:53

There's certainly a lot to learn about this topic. I like all of the points you've made.

breakfast recipes 14.03.2020, 02:38

An outstanding share! I've just forwarded this onto a co-worker who was conducting a little homework on this. And he actually ordered me lunch simply because I found it for him... lol. So allow me to reword this... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending time to talk about this matter here on your internet site.

guest post personal finance 14.03.2020, 07:42

I like reading a post that can make people think. Also, thank you for allowing for me to comment.

internet web marketing 14.03.2020, 11:51

Very good info. Lucky me I found your site by chance (stumbleupon). I have book-marked it for later!

Netflix 14.03.2020, 22:20

I blog quite often and I really appreciate your information. This article has truly peaked my interest. I am going to book mark your website and keep checking for new information about once per week. I subscribed to your RSS feed as well.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS