В Приморье могут вырасти цены на яйца и птицу

Продукция животноводства, в том числе куриное мясо и яйца, могут подорожать в Приморье из-за роста цен на фуражное зерно, которым кормят птицу и скот.

Как рассказал Олег Мамаев, представитель ОАО «Михайловский бройлер», около половины себестоимости продукции предприятия — это зерновая составляющая. Запрет на экспорт зерна, введенный в августе этого года, несколько стабилизировал ситуацию. Однако цены на фуражное зерно уже пошли вверх, что может сказаться на стоимости продукции животноводства. 

Цена на куриные яйца во Владивостоке выросла в первую неделю сентября на 10 рублей — до 55 рублей за десяток. В среднем на 10% подняли цену на рынках продавцы домашних яиц — до 90 рублей за десяток. 

Продавцы магазинов повышение стоимости яиц, объясняют тем, что птицефабрики Приморья увеличили отпускную цену. 

Цены на говядину и свинину в Приморье увеличатся в ближайшие несколько месяцев в связи с местным недобором фуражного зерна, которое идёт на корм скоту, ранее сообщил заместитель директора департамента сельского хозяйства и продовольствия Приморского края Юрий Черкашин. 

В то же время, по прогнозам департамента, в этом году урожай риса в Приморском крае будет на 50 тысяч тонн больше, чем в 2009 году, картофеля и овощей планируют собрать примерно столько же, сколько и прошлой осенью, сказал Черкашин. 

Он отметил, что сейчас главное — собрать урожай и донести его до потребителей. 

«Приобрести овощи без накруток посредников жители Приморья могут на сельхозъярмарках, которые регулярно проходят в городах и районах Приморья», — сказал Черкашин. 

Как сообщает РИА «Новости», участники «круглого стола» посвященного ценообразованию на продукты, прошедшем во вторник во Владивостоке, считают, что только проведением сельхозъярмарок проблему не решить, потому что на весь год горожане запастись продуктами на сельхозъярмарке не смогут.

09:35, 15.09.2010 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → В Приморье могут вырасти цены на яйца и птицу

hot 05.03.2020, 22:04

Hi there! This article could not be written much better! Looking at this article reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I most certainly will forward this information to him. Fairly certain he'll have a good read. Many thanks for sharing!

Elektroschrott Ankauf 06.03.2020, 08:28

Excellent site you have here... It’s hard to find quality writing like yours these days. I really appreciate people like you! Take care!!

Otha Shandley 06.03.2020, 18:22

Good info. Lucky me I came across your blog by chance (stumbleupon). I've book marked it for later.

hyip monitors 08.03.2020, 04:58

Very good article. I will be going through a few of these issues as well...

Lawrence Diserens 09.03.2020, 05:33

Howdy! I could have sworn I’ve been to this website before but after browsing through many of the articles I realized it’s new to me. Anyways, I’m certainly delighted I discovered it and I’ll be bookmarking it and checking back regularly.

pl/sql to uml tool 09.03.2020, 21:00

You are so cool! I do not believe I've truly read through anything like this before. So great to discover another person with a few original thoughts on this subject matter. Really... thank you for starting this up. This web site is something that's needed on the web, someone with a bit of originality.

music 10.03.2020, 04:29

Having read this I thought it was rather enlightening. I appreciate you finding the time and energy to put this informative article together. I once again find myself personally spending a significant amount of time both reading and leaving comments. But so what, it was still worth it!

toronto fences 12.03.2020, 07:15

Hello there! This blog post couldn’t be written much better! Looking through this article reminds me of my previous roommate! He continually kept preaching about this. I most certainly will send this information to him. Pretty sure he'll have a great read. I appreciate you for sharing!

Notar Londra 12.03.2020, 11:57

Aw, this was a very good post. Taking the time and actual effort to make a really good article… but what can I say… I hesitate a whole lot and don't manage to get anything done.

Notary Public Hayes 12.03.2020, 17:08

Hello! I just would like to offer you a huge thumbs up for the excellent info you have right here on this post. I am returning to your website for more soon.

Volkswagen Malaysia 13.03.2020, 12:34

Greetings, There's no doubt that your blog may be having web browser compatibility issues. Whenever I look at your website in Safari, it looks fine however, when opening in I.E., it's got some overlapping issues. I simply wanted to provide you with a quick heads up! Besides that, great blog!

Gustavo Schop 13.03.2020, 19:06

This site was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something that helped me. Thank you.

improve search engine ranking 14.03.2020, 11:23

That is a really good tip especially to those new to the blogosphere. Simple but very precise info… Thank you for sharing this one. A must read article.

Netflix 14.03.2020, 21:57

I like it when folks come together and share opinions. Great website, keep it up.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS