В минувшие выходные во Владивостоке появился на свет настоящий богатырь

Во Владивостоке в минувшие выходные родился мальчик весом 5 090 г. и ростом 59 см. Ребенок появился на свет в роддоме №4. 

Как сообщили VestiRegion.ru в пресс-службе администрации Владивостока, несмотря на то, что такие роды сложнее обычных, в этом случае они прошли естественным путем. Малыш получил высокую оценку по шкале Апгара. А его мама, рожавшая первый раз, чувствует себя хорошо.

Справка: обычным считается новорожденный весом 3 500 г. и ростом 50-55 см. Если масса ребенка при рождении составляет 4 000-5 000 г, он считается крупным. При массе 5 000 г. и выше плод называют гигантским. При этом рост ребенка не учитывается, хотя, как правило, длина тела такого «богатыря» также превышает среднестатистическую. В последние годы наблюдается увеличение средних показателей массы, роста и физического развития новорожденных. 

По данным исследований, число новорожденных, имеющих при рождении массу тела 4 000 г. и выше, составляет 5-10%. Рождение гигантских детей наблюдается гораздо реже. Основной причиной крупных размеров малыша считается наследственность. Так, если родители ребенка имели крупный вес при рождении, вероятно, что и их малыш будет большим.

11:05, 22.11.2010 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → В минувшие выходные во Владивостоке появился на свет настоящий богатырь

he has a good point 30.12.2019, 23:54

I just want to tell you that I am just beginner to weblog and seriously enjoyed your web site. Likely I’m planning to bookmark your blog . You surely have remarkable article content. Kudos for sharing with us your webpage.

Sindy Chech 13.01.2020, 08:19

This site was... how do you say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me. Thanks.

Love Irrigation 14.01.2020, 08:37

Excellent blog post. I certainly love this website. Keep writing!

Nicolasa Ladtkow 15.01.2020, 23:38

You made some good points there. I looked on the net for additional information about the issue and found most people will go along with your views on this site.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 11:59

You are so cool! I do not suppose I have read anything like this before. So good to find another person with genuine thoughts on this subject. Seriously... thank you for starting this up. This web site is one thing that is needed on the web, someone with some originality.

achat base de données b2c 05.03.2020, 13:56

This is a topic that is near to my heart... Cheers! Exactly where can I find the contact details for questions?

Elbert Prach 06.03.2020, 11:25

There is certainly a great deal to know about this topic. I really like all the points you made.

fichier qualifié 06.03.2020, 23:06

An intriguing discussion is definitely worth comment. I do think that you need to write more on this subject matter, it might not be a taboo subject but typically people do not talk about such issues. To the next! Best wishes!

Lore Carda 08.03.2020, 11:55

Oh my goodness! Incredible article dude! Thank you, However I am going through difficulties with your RSS. I don’t understand why I cannot subscribe to it. Is there anyone else having identical RSS problems? Anyone that knows the answer can you kindly respond? Thanks!

recommended you read 10.03.2020, 21:51

I just want to tell you that I am just new to weblog and definitely loved this blog site. Most likely I’m planning to bookmark your blog post . You surely come with very good articles and reviews. Kudos for revealing your web site.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS