ГИБДД Приморья напоминает: уступайте дорогу автомобилям со спецсигналами

С начала текущего года на территории Приморского края выявлен 171 факт непредоставления преимущества в движении транспортным средствам с включенными специальными световыми и звуковыми сигналами. Об этом VestiRegion.ru сообщили в пресс-службе УГИБДД УВД по Приморскому краю.

Уважаемые автомобилисты, напоминаем вам о том, что в соответствии с Правилами дорожного движения при приближении транспортных средств с включенными специальными световыми и звуковыми сигналами вам необходимо освободить полосу движения, снизить скорость или остановиться. Сопровождаемые транспортные средства также пользуются преимуществом при движении.

Также, в соответствии с частью 2 статьи 12.17 КоАП РФ непредоставление преимущества в движении транспортному средству, имеющему нанесенные на наружные поверхности специальные цветографические схемы, надписи и обозначения, с одновременно включенными проблесковым маячком синего цвета и специальным звуковым сигналом — влечет наложение административного штрафа в размере от трехсот до пятисот рублей или лишение права управления транспортным средством на срок от одного до трех месяцев.
Отметим, 30 августа 2007 года постановлением Правительства РФ №548 определен перечень оперативных служб, транспортные средства которых должны иметь нанесенные на наружную поверхность специальные цветографические схемы: «пожарная охрана», «милиция», «скорая медицинская помощь», «аварийно-спасательная служба» и военная автомобильная инспекция». 

В тот момент, когда вы, спеша на работу или встречу с друзьями, не пропускаете, «подрезаете» машины сотрудников данных служб на другом конце города идет борьба за чью-то человеческую жизнь. 

Уважаемые водители, напоминаем: соблюдение правил дорожного движения, в том числе, предоставление преимущества в движении транспортному средству с включенными специальными световыми и звуковыми сигналами – ваша обязанность!

17:01, 03.12.2010 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Общество → ГИБДД Приморья напоминает: уступайте дорогу автомобилям со спецсигналами

achat base de données b2c 06.03.2020, 23:08

I would like to thank you for the efforts you've put in penning this website. I really hope to view the same high-grade content from you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has inspired me to get my own site now 😉

hyip monitors 08.03.2020, 04:13

Great web site you've got here... It’s difficult to find quality writing like yours nowadays. I honestly appreciate individuals like you! Take care!!

Adolfo Bown 08.03.2020, 21:55

I have to thank you for the efforts you've put in penning this website. I'm hoping to see the same high-grade content by you later on as well. In truth, your creative writing abilities has inspired me to get my own, personal site now 😉

reverse engineering of pl/sql 09.03.2020, 21:45

This blog was... how do I say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me. Thanks!

knauf insulation 10.03.2020, 00:22

You're so interesting! I do not suppose I've read something like that before. So good to find someone with a few genuine thoughts on this topic. Seriously... many thanks for starting this up. This web site is something that is needed on the web, someone with a bit of originality.

concerts 10.03.2020, 03:51

Excellent post. I definitely love this website. Stick with it!

rental 12.03.2020, 04:41

This is the right webpage for everyone who wants to understand this topic. You know so much its almost hard to argue with you (not that I really will need to…HaHa). You definitely put a brand new spin on a subject that has been discussed for a long time. Excellent stuff, just great.

toronto custom fences 12.03.2020, 07:50

You need to be a part of a contest for one of the finest websites on the net. I'm going to highly recommend this web site!

Notary Uxbridge 12.03.2020, 14:36

This site definitely has all the info I wanted concerning this subject and didn’t know who to ask.

powerball game 13.03.2020, 21:18

I’m amazed, I must say. Seldom do I come across a blog that’s equally educative and entertaining, and without a doubt, you have hit the nail on the head. The issue is something which too few men and women are speaking intelligently about. Now i'm very happy that I stumbled across this in my hunt for something relating to this.

how to setup tp-link wireless internet router - youtube 13.03.2020, 23:25

Spot on with this write-up, I honestly believe this web site needs far more attention. I’ll probably be back again to see more, thanks for the information.

guest post rules 14.03.2020, 08:56

This blog was... how do I say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me. Thank you.

keyword optimization 14.03.2020, 10:20

Spot on with this write-up, I truly believe this amazing site needs a great deal more attention. I’ll probably be returning to read more, thanks for the advice.

Netflix 14.03.2020, 20:22

Hi, I do believe this is a great site. I stumbledupon it 😉 I'm going to come back once again since i have book-marked it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to help other people.

bare 15.03.2020, 09:57

Excellent blog post. I certainly appreciate this site. Thanks!

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS