Прокуратура Владивостока взяла на контроль уборку снега и льда

Прокуратурой в действиях администрации г. Владивостока выявлены нарушения законодательства о местном самоуправлении.

Как сообщила VestiRegion.ru Елена Телегина, старший помощник прокурора Приморского края, 6 декабря прокуратурой города организовано проведение проверки с выходом на место с целью выявления на территории города дорог общего пользования, тротуаров вдоль дорог, пешеходных виадуков, покрытых затвердевшим ледяным и снежным покрытием и создающих препятствия для транспортного сообщения и передвижения граждан.

Установлено, что остановки общественного транспорта, дороги общего пользования, тротуары вдоль дорог общего пользования покрыты наледью и затвердевшим снежным покрытием, в связи с чем затруднено передвижение маршрутного автотранспорта, а также пешеходов.

Между тем, ст. 3 Федерального закона «О безопасности дорожного движения» к числу основных принципов относит принципы приоритета жизни и здоровья граждан, участвующих в дорожном движении, над экономическими результатами хозяйственной деятельности, а также соблюдения интересов граждан, общества и государства при обеспечении безопасности дорожного движения.

В соответствии с пунктом 1.3 муниципального правового акта г. Владивостока от 05.03.2008 «Правила благоустройства и санитарного содержания территории города Владивостока» организация работ по уборке и благоустройству территорий возлагается на структурные подразделения администрации города, муниципальные учреждения и предприятия в соответствии с их полномочиями, определяемыми главой администрации города.

Пунктом 3.8 указанного правового акта установлен период зимней уборки — с 1 ноября по 15 апреля (при понижении температуры наружного воздуха до -5 град. С).

Бездействие администрации г. Владивостока, выразившиеся в непринятии мер по очищению дорожного полотна от снежно-ледяных образований и гололеда, нарушает закрепленные Конституцией Российской Федерации и действующим федеральным законодательством права неопределенного круга лиц на охрану жизни, здоровья и имущества, а также интересы общества и государства в сфере обеспечения безопасности дорожного движения, предупреждения дорожно-транспортных происшествий и снижения тяжести их последствий.

В связи с чем, прокуратурой г. Владивостока 13 декабря возбуждено 17 дел об административном правонарушении, предусмотренном ст. 7.21 Закона Приморского края «Об административных правонарушениях в Приморском крае», в отношении МУПВ «Дороги Владивостока», которые направлены для рассмотрения в административную коллегию Приморского края.

Кроме того, в этот же день прокуратурой города направлено в Ленинский районный суд г. Владивостока 52 иска в интересах неопределенного круга лиц о возложении обязанности на администрацию г. Владивостока по принятию мер по удалению снежно-ледяных образований и гололеда с дорог общего пользования, тротуаров вдоль дорог, пешеходных виадуков.

Результаты рассмотрения мер прокурорского реагирования находятся на контроле в прокуратуре города Владивостока.

16:17, 14.12.2010 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → Прокуратура Владивостока взяла на контроль уборку снега и льда

nail varnish 21.02.2020, 13:41

Greetings! Very useful advice in this particular post! It's the little changes that produce the most significant changes. Thanks for sharing!

wtfast crack 21.02.2020, 17:21

Spot on with this write-up, I actually think this amazing site needs a lot more attention. I’ll probably be returning to read through more, thanks for the information.

status place 21.02.2020, 19:37

I blog quite often and I genuinely thank you for your content. The article has really peaked my interest. I am going to bookmark your site and keep checking for new details about once a week. I opted in for your RSS feed as well.

Legal justice Advocates 21.02.2020, 21:29

Hi there, I think your blog could be having web browser compatibility problems. Whenever I take a look at your blog in Safari, it looks fine however, when opening in I.E., it's got some overlapping issues. I merely wanted to give you a quick heads up! Aside from that, great site.

male extra forum 22.02.2020, 09:49

I absolutely love your website... Excellent colors & theme. Did you build this amazing site yourself? Please reply back as I’m planning to create my own personal website and would like to know where you got this from or what the theme is named. Thanks.

crazy bulk avis 22.02.2020, 21:54

I was more than happy to find this great site. I want to to thank you for your time for this particularly fantastic read!! I definitely savored every bit of it and i also have you bookmarked to check out new things on your blog.

mini wifi security camera 23.02.2020, 01:33

Excellent post. I am facing many of these issues as well...

journal 23.02.2020, 05:54

I wanted to thank you for this great read!! I absolutely loved every bit of it. I have you bookmarked to look at new stuff you post…

super peach wear 23.02.2020, 09:48

It’s nearly impossible to find educated people in this particular topic, however, you seem like you know what you’re talking about! Thanks

Placenta pills 23.02.2020, 12:34

After I initially commented I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I get 4 emails with the same comment. There has to be an easy method you are able to remove me from that service? Thanks a lot.

CBD 24.02.2020, 16:54

That is a really good tip particularly to those new to the blogosphere. Short but very precise information… Thanks for sharing this one. A must read article.

source 24.02.2020, 21:52

Excellent web site you have got here... It’s difficult to find excellent writing like yours nowadays. I really appreciate people like you! Take care!!

read more 25.02.2020, 05:33

Great article. I am going through many of these issues as well...

source 25.02.2020, 11:57

An outstanding share! I have just forwarded this onto a friend who has been doing a little homework on this. And he in fact ordered me dinner because I found it for him... lol. So allow me to reword this... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanx for spending time to talk about this issue here on your internet site.

Best grapes (the fruit) in La 25.02.2020, 16:34

Hi, I do believe this is a great site. I stumbledupon it 😉 I am going to return once again since I saved as a favorite it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to help other people.

Professional Junk Removal Raleigh NC 25.02.2020, 19:42

Pretty! This was a really wonderful post. Many thanks for supplying these details.

Lotto Jackpot 26.02.2020, 01:55

I have to thank you for the efforts you've put in penning this website. I am hoping to view the same high-grade blog posts from you later on as well. In fact, your creative writing abilities has inspired me to get my own, personal blog now 😉

Rain Go Exteriors 26.02.2020, 04:24

I blog frequently and I really thank you for your information. This article has really peaked my interest. I'm going to book mark your site and keep checking for new details about once a week. I opted in for your RSS feed too.

Abbruch aus Lübeck 26.02.2020, 08:39

You should take part in a contest for one of the most useful sites online. I'm going to highly recommend this website!

Site 26.02.2020, 10:29

Good post. I learn something new and challenging on websites I stumbleupon every day. It's always useful to read articles from other writers and use a little something from their web sites.

Click Here 26.02.2020, 21:43

After looking into a handful of the articles on your blog, I really like your technique of blogging. I bookmarked it to my bookmark webpage list and will be checking back in the near future. Please check out my website as well and let me know how you feel.

Locksmith Wilmington NC 26.02.2020, 22:36

An interesting discussion is worth comment. I believe that you ought to publish more on this subject, it might not be a taboo subject but typically folks don't discuss these subjects. To the next! Many thanks.

independent music 27.02.2020, 00:19

Howdy! I just wish to give you a big thumbs up for the great information you have right here on this post. I am coming back to your website for more soon.

Boxing news 27.02.2020, 06:21

The very next time I read a blog, Hopefully it won't disappoint me just as much as this one. I mean, Yes, it was my choice to read through, but I truly thought you would have something interesting to talk about. All I hear is a bunch of crying about something you could possibly fix if you were not too busy seeking attention.

Web Designing Course 27.02.2020, 19:55

Very good write-up. I certainly appreciate this site. Thanks!

Cross-country Bikes 28.02.2020, 02:02

There is definately a great deal to know about this subject. I really like all the points you've made.

tortured for Christ 28.02.2020, 06:27

Aw, this was an exceptionally nice post. Taking a few minutes and actual effort to produce a great article… but what can I say… I procrastinate a whole lot and don't seem to get nearly anything done.

best cbd vape oil 28.02.2020, 11:11

I blog often and I truly thank you for your information. Your article has truly peaked my interest. I am going to book mark your site and keep checking for new information about once per week. I opted in for your Feed too.

does cbd help anxiety 28.02.2020, 12:57

This site truly has all of the info I wanted concerning this subject and didn’t know who to ask.

cbd cream 1000mg 28.02.2020, 16:02

I love it when folks get together and share ideas. Great site, keep it up!

scammer 29.02.2020, 04:53

I love it when individuals get together and share ideas. Great website, keep it up.

free ads 29.02.2020, 05:49

Everything is very open with a really clear explanation of the issues. It was definitely informative. Your site is very helpful. Thanks for sharing!

comb binding London 29.02.2020, 08:04

Pretty! This has been an incredibly wonderful post. Thanks for supplying this info.

here 29.02.2020, 10:17

Hi, I do believe this is a great web site. I stumbledupon it 😉 I may come back once again since i have saved as a favorite it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide other people.

townhouses in dubai 29.02.2020, 13:19

Spot on with this write-up, I seriously believe this amazing site needs much more attention. I’ll probably be returning to see more, thanks for the advice!

achat base de données b2b 05.03.2020, 15:37

Great information. Lucky me I found your site by chance (stumbleupon). I've bookmarked it for later.

sexy 05.03.2020, 23:01

Howdy! This article couldn’t be written much better! Going through this post reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I am going to forward this information to him. Pretty sure he will have a very good read. Many thanks for sharing!

Festplatten Recycling 06.03.2020, 07:35

Good info. Lucky me I discovered your website by chance (stumbleupon). I have book-marked it for later!

Le Campus 06.03.2020, 15:16

Hello! I could have sworn I’ve been to this web site before but after looking at some of the articles I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely happy I discovered it and I’ll be bookmarking it and checking back frequently!

achat base de données b2c 07.03.2020, 00:29

Very good info. Lucky me I discovered your site by chance (stumbleupon). I've book marked it for later!

Jammie Kaplowitz 08.03.2020, 13:11

Saved as a favorite, I love your web site!

rental 12.03.2020, 02:41

Can I simply say what a comfort to find someone who genuinely understands what they're discussing over the internet. You certainly know how to bring an issue to light and make it important. More people must read this and understand this side of the story. I can't believe you are not more popular because you surely have the gift.

Autentificare Procura Londra 12.03.2020, 09:21

I’m impressed, I have to admit. Rarely do I come across a blog that’s equally educative and engaging, and let me tell you, you have hit the nail on the head. The problem is something too few men and women are speaking intelligently about. I am very happy I found this during my hunt for something concerning this.

Notary Public West London 12.03.2020, 17:19

I blog often and I really appreciate your information. This article has truly peaked my interest. I will take a note of your site and keep checking for new information about once per week. I subscribed to your RSS feed too.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS