В Приморье увеличен оборот используемых пахотных земель

В ходе проведения контрольно-надзорных мероприятий по соблюдению норм земельного законодательства и землепользования на территориях сельскохозяйственных районов Приморского края, специалистами земельного контроля выявлено свыше 29 тысяч гектаров не используемых по целевому назначению сельскохозяйственных земель.

По итогам возбужденных административных производств и вынесенных в адрес владельцев земельных участков предписаний, в сельскохозяйственный оборот введено 3090 гектар заброшенных пахотных земель. Арендаторы ещё 2660 гектар неиспользуемых сельхозугодий добровольно отказались от имеющихся у них участков. Помимо этого, в органы исполнительной власти муниципальных районов направлены предложения об изъятии и расторжении договоров аренды неиспользуемых земельных участков общей площадью свыше 10 тысяч гектар.

По информации отдела земельного контроля Управления Россельхознадзора по Приморскому краю, в настоящее время в Приморье свыше 2 миллионов гектаров являются землями сельскохозяйственного назначения, из них по целевому назначению используется только 335 тысяч. Производственную деятельность по выращиванию сельхозпродукции осуществляют 224 коллективных сельскохозяйственных предприятия, 1776 крестьянских (фермерских) хозяйств и 145 тысяч личных подсобных хозяйств.

09:01, 21.12.2010 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Приморье → В Приморье увеличен оборот используемых пахотных земель

Evangelism 28.02.2020, 06:01

Hi there! This article couldn’t be written any better! Reading through this article reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I most certainly will forward this post to him. Pretty sure he will have a great read. Thanks for sharing!

classifieds advertisement 29.02.2020, 06:07

Hi, I do believe this is an excellent site. I stumbledupon it 😉 I'm going to revisit once again since I bookmarked it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to guide others.

perfect binding london 29.02.2020, 07:31

Having read this I believed it was rather enlightening. I appreciate you spending some time and effort to put this content together. I once again find myself spending a significant amount of time both reading and posting comments. But so what, it was still worthwhile.

muscat bay 29.02.2020, 14:03

Everything is very open with a very clear explanation of the issues. It was definitely informative. Your website is useful. Thanks for sharing.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 12:14

Hello! I simply wish to offer you a huge thumbs up for your excellent information you have here on this post. I will be coming back to your website for more soon.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 23:35

I was pretty pleased to discover this web site. I wanted to thank you for ones time for this wonderful read!! I definitely really liked every part of it and i also have you bookmarked to see new stuff on your web site.

fichier qualifié 05.03.2020, 07:58

Excellent article. I definitely love this website. Continue the good work!

Hal Chmela 06.03.2020, 11:06

The next time I read a blog, Hopefully it does not disappoint me just as much as this particular one. After all, Yes, it was my choice to read, however I genuinely believed you would probably have something helpful to talk about. All I hear is a bunch of complaining about something that you can fix if you were not too busy searching for attention.

fichier qualifié 07.03.2020, 00:29

Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this write-up plus the rest of the site is really good.

Rosalyn Arroyo 09.03.2020, 10:38

Aw, this was an exceptionally nice post. Finding the time and actual effort to generate a top notch article… but what can I say… I put things off a whole lot and never manage to get anything done.

official statement 11.03.2020, 02:45

I simply want to say I am very new to blogging and site-building and definitely liked your web blog. Most likely I’m planning to bookmark your blog . You absolutely come with good articles and reviews. Many thanks for sharing your webpage.

onpassive blog 13.03.2020, 10:58

Good article. I absolutely appreciate this website. Stick with it!

bare 15.03.2020, 09:37

Hi there! This post could not be written much better! Reading through this post reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I will send this article to him. Fairly certain he will have a good read. Thanks for sharing!

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS