В Приморье почтят память милиционера, погибшего при исполнении служебного долга

12 марта исполняется очередная скорбная годовщина с того дня, когда младший лейтенант милиции УВД по Артемовскому городскому округу Николай Макаров погиб, исполняя свой служебный долг.

Макаров Николай Александрович поступил на работу в УВД Артема в 1998 году. Служил и в патрульно-постовой и дорожно-патрульной службе милиции. И по сей день коллеги Николая Макарова вспоминают его как дисциплинированного, исполнительного и принципиального сотрудника, хорошего друга и товарища. Николай Александрович неоднократно поощрялся руководством УВД по Артемовскому городскому округу, был награжден нагрудным знаком «Отличник милиции».

В тот мартовский вечер в 2007 году инспекторы дорожно-патрульной службы Николай Макаров и Андрей Мельник несли службу на федеральной трассе Владивосток – Хабаровск.
Ночью от дежурного напарники получили информацию о том, что в их сторону на большой скорости движется автомашина Мицубиси Лансер, преследуемая экипажем дорожно-патрульной службы. В это время с трассы на второстепенную дорогу поворачивал бензовоз и Николай, пытаясь предотвратить столкновение уходящей от погони машины с бензовозом, выбежал на проезжую часть. Сотрудник всячески сигнализировал водителю Лансера о возникшей опасности и подавал святящимся жезлом знак об остановке. Водитель иномарки резко изменил траекторию движения, направив машину прямо на Николая. От полученных в результате удара травм Николай Макаров скончался прямо на месте происшествия.

В ходе дальнейшего преследования автомашина была остановлена. Оказалось, что водитель находился в состоянии сильного алкогольного опьянения, да к тому же не имел водительского удостоверения и документов на автомашину.

Инспектор дорожно-патрульной службы ГИБДД УВД по Артемовскому городскому округу младший лейтенант милиции Николай Макаров пытался остановить машину, создавшую реальную угрозу жизни и здоровью граждан, и погиб при исполнении служебного долга. За мужество, отвагу и самоотверженность, проявленные при исполнении служебного долга, Указом Президента Российской Федерации Макаров Николай Александрович награжден Орденом Мужества посмертно. Приказом МВД России инспектор ГИБДД навечно зачислен в списки личного состава Управления внутренних дел по Артемовскому городскому округу Приморского края, сообщили VestiRegion.ru в пресс-службе УВД по Приморскому краю.

17:44, 11.03.2011 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Приморье → В Приморье почтят память милиционера, погибшего при исполнении служебного долга

Игорь 10.05.2011, 05:56

Страничка Николая в Книге Памяти погибших сотрудников милиции:

oper-day.ru/?p=18295

official site 10.03.2020, 22:49

I just want to mention I am just very new to blogs and truly liked this blog site. Almost certainly I’m planning to bookmark your blog . You absolutely come with awesome posts. Cheers for sharing your blog site.

Google 12.03.2020, 21:35

Excellent blog you've got here... It’s hard to find good quality writing like yours these days. I truly appreciate people like you! Take care!!

Souvenir Unik 13.03.2020, 05:38

Having read this I believed it was extremely informative. I appreciate you finding the time and energy to put this informative article together. I once again find myself personally spending way too much time both reading and posting comments. But so what, it was still worthwhile!

idn play 13.03.2020, 08:42

Your style is unique compared to other people I have read stuff from. I appreciate you for posting when you've got the opportunity, Guess I'll just bookmark this site.

login s128 13.03.2020, 08:46

I needed to thank you for this good read!! I absolutely loved every bit of it. I have got you book marked to check out new things you post…

idn play poker 13.03.2020, 10:17

Hi! I could have sworn I’ve visited this web site before but after looking at many of the articles I realized it’s new to me. Nonetheless, I’m certainly delighted I discovered it and I’ll be book-marking it and checking back frequently!

idn poker 88 13.03.2020, 10:32

This is a topic which is close to my heart... Many thanks! Exactly where are your contact details though?

idn poker 13.03.2020, 11:30

I blog often and I genuinely thank you for your information. This article has really peaked my interest. I will take a note of your blog and keep checking for new information about once a week. I subscribed to your RSS feed as well.

ind poker 13.03.2020, 13:42

Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this post plus the rest of the website is very good.

Pulauseribu 13.03.2020, 15:38

I absolutely love your blog... Excellent colors & theme. Did you create this web site yourself? Please reply back as I’m attempting to create my own site and would like to know where you got this from or exactly what the theme is named. Thank you!

Hargatiket.net 13.03.2020, 16:39

Spot on with this write-up, I really think this amazing site needs far more attention. I’ll probably be returning to read through more, thanks for the information!

indonesia poker online 13.03.2020, 16:46

Greetings! Very helpful advice in this particular post! It is the little changes that produce the most important changes. Thanks a lot for sharing!

situs judi bola 13.03.2020, 18:01

When I initially left a comment I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on every time a comment is added I get 4 emails with the same comment. Is there an easy method you are able to remove me from that service? Appreciate it!

jagos1288.com 13.03.2020, 20:19

Hi! I simply want to give you a big thumbs up for the excellent info you have right here on this post. I am coming back to your blog for more soon.

s1288 13.03.2020, 20:46

Great post! We are linking to this great post on our site. Keep up the good writing.

joker188.net 13.03.2020, 21:33

May I simply say what a relief to discover someone who actually understands what they are talking about on the internet. You actually understand how to bring a problem to light and make it important. More and more people should check this out and understand this side of the story. I was surprised that you're not more popular given that you most certainly possess the gift.

Barrier gate 13.03.2020, 22:20

Hi there! I just wish to offer you a huge thumbs up for the excellent information you have got here on this post. I'll be returning to your site for more soon.

vivo slot 13.03.2020, 22:52

Right here is the perfect blog for anyone who really wants to understand this topic. You know a whole lot its almost tough to argue with you (not that I actually will need to…HaHa). You definitely put a new spin on a topic that's been written about for many years. Wonderful stuff, just great!

joker123 13.03.2020, 23:14

Spot on with this write-up, I seriously feel this website needs a great deal more attention. I’ll probably be back again to see more, thanks for the info!

hitamdominoqq 14.03.2020, 03:05

Excellent blog post. I definitely appreciate this site. Thanks!

sbobet 88 14.03.2020, 04:37

I really like looking through a post that will make people think. Also, thanks for allowing for me to comment!

manilaqq 14.03.2020, 06:00

I couldn’t refrain from commenting. Very well written!

manilaqq 14.03.2020, 07:45

Aw, this was an exceptionally nice post. Taking a few minutes and actual effort to create a really good article… but what can I say… I put things off a whole lot and don't seem to get nearly anything done.

daftar s128 14.03.2020, 09:16

Way cool! Some very valid points! I appreciate you writing this article and the rest of the site is also really good.

agen sabung ayam 14.03.2020, 12:38

Right here is the right website for anyone who wishes to find out about this topic. You know so much its almost hard to argue with you (not that I personally will need to…HaHa). You certainly put a brand new spin on a subject that's been discussed for decades. Great stuff, just wonderful!

logitech manual 14.03.2020, 21:24

When I initially commented I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now whenever a comment is added I get four emails with the exact same comment. There has to be a way you are able to remove me from that service? Thanks a lot!

mobil-pedia.com 15.03.2020, 00:06

Next time I read a blog, Hopefully it won't disappoint me as much as this one. After all, Yes, it was my choice to read through, however I truly believed you would probably have something useful to say. All I hear is a bunch of complaining about something you could possibly fix if you weren't too busy seeking attention.

Judi Pkv Games 15.03.2020, 00:40

When I originally left a comment I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I recieve four emails with the same comment. There has to be an easy method you can remove me from that service? Thanks a lot!

ponselharian.com 15.03.2020, 01:18

bookmarked!!, I really like your site!

daftar asikqq 15.03.2020, 04:45

This is a topic that is close to my heart... Thank you! Exactly where are your contact details though?

login idn poker 15.03.2020, 07:41

You made some decent points there. I looked on the net for additional information about the issue and found most people will go along with your views on this web site.

bare 15.03.2020, 10:44

Wonderful article! We are linking to this particularly great content on our site. Keep up the great writing.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS