За 2 месяца в оздоровительных лагерях отдохнули более 65% детей и подростков Владивостока

За первых два месяца лета в оздоровительных и профильных лагерях отдохнули уже более 65% процентов детей и подростков Владивостока. Об этом специалисты рассказали на городской межведомственной комиссии по организации отдыха, оздоровления и занятости детей.

Служба Роспотребнадзора отметила, что в этом году к лагерям было минимум замечаний. И все они оперативно устранялись. К первой смене все учреждения получили положительные санитарно-эпидемиологические заключения. Особое внимание специалисты Роспотребнадзора обратили на улучшение качества питания в пришкольных, профильных и загородных лагерях. На него в этом году городские власти направили больше бюджетных средств. На сегодняшний день в лагерях не зафиксировано ни одной вспышки отравлений, инфекционных заболеваний или несчастных случаев.

Этим летом ребята проводят летние каникулы и набираются здоровья в загородных, санаторных, профильных и пришкольных лагерях. Трудятся в ремонтных бригадах, чтобы заработать свои первые деньги на карманные расходы. Пребывание ребенка в пришкольном лагере — бесплатное. Там его два раза кормят, водят на экскурсии, в кино. Дети в таких оздоровительных лагерях с дневным пребыванием участвуют в спортивных состязаниях, конкурсах, занимаются в кружках по интересам.

Подростки от 15 до 17 лет отдыхают в профильных лагерях. Уже прошли три смены, сейчас идет четвертая. За городом старшеклассники отдыхают и получают дополнительные навыки — учатся быть вожатыми. Последняя августовская смена откроется для ребят, увлеченных интеллектуальными играми в стиле "Что? Где? Когда? ". Все путевки в лагерь подростки получили бесплатно. Стоит отметить, что во все смены лагерей бесплатные путевки получали и дети из неблагополучных семей, в которых попросту нет денег на летний отдых.

Как сообщили VestiRegion.ru в пресс-службе администрации Владивостока, оздоровлением детей занимаются и спортивные федерации. За лето они проводят 10 спортивных лагерей, часть из них — палаточные. Все они прошли проверку Роспотребнадзора.

Еще порядка 37 профильных лагерей за лето организуют спортивные школы Владивостока и учреждения дополнительного образования. Это экологические, краеведческие, туристические смены. Школьники Владивостока отдыхают в самых живописных уголках Приморского края: Ливадии, Лукьяновке, Арсеньеве и других.

Помимо отдыха администрация Владивостока организовала для детей возможность потрудиться и заработать. Это ремонтные бригады при школах. Ребята чинят книжки в библиотеке, готовят учреждение к ремонту или работают на пришкольном садовом участке по 4 часа 10 дней. Каждый ребенок на карманные расходы получает более 3 тысяч рублей.

15:35, 04.08.2011 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → За 2 месяца в оздоровительных лагерях отдохнули более 65% детей и подростков Владивостока

jokerwin123 13.03.2020, 21:51

Hello, I believe your blog might be having web browser compatibility problems. Whenever I look at your blog in Safari, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping issues. I just wanted to give you a quick heads up! Besides that, excellent blog!

sbobet 14.03.2020, 01:58

Good site you've got here... It’s difficult to find high-quality writing like yours nowadays. I seriously appreciate people like you! Take care!!

Agen sbobet88 14.03.2020, 04:54

There is definately a lot to find out about this issue. I really like all the points you have made.

Pasartoto 14.03.2020, 05:03

I like it when folks get together and share views. Great website, stick with it!

Jasa Seo Terbaik 14.03.2020, 05:34

I wanted to thank you for this wonderful read!! I definitely loved every bit of it. I have you book-marked to check out new things you post…

manilabet365 14.03.2020, 07:12

May I simply just say what a comfort to find a person that truly understands what they are discussing on the net. You actually understand how to bring a problem to light and make it important. More people need to look at this and understand this side of your story. I was surprised that you are not more popular given that you surely have the gift.

link alternatif s128 14.03.2020, 10:22

I blog frequently and I really appreciate your content. This great article has really peaked my interest. I am going to take a note of your blog and keep checking for new details about once per week. I subscribed to your Feed too.

download apk joker123 14.03.2020, 12:59

I’m impressed, I have to admit. Seldom do I encounter a blog that’s equally educative and interesting, and without a doubt, you have hit the nail on the head. The issue is something that not enough men and women are speaking intelligently about. I am very happy I came across this in my search for something concerning this.

sbobet mobile 14.03.2020, 15:21

It’s hard to find well-informed people about this subject, but you seem like you know what you’re talking about! Thanks

login idn poker 14.03.2020, 15:22

I absolutely love your blog... Pleasant colors & theme. Did you develop this website yourself? Please reply back as I’m looking to create my own personal blog and want to find out where you got this from or what the theme is named. Cheers!

mari judi 14.03.2020, 16:02

I was able to find good information from your articles.

sbobet login 14.03.2020, 17:08

After looking over a number of the articles on your web page, I truly like your way of writing a blog. I saved it to my bookmark site list and will be checking back in the near future. Please check out my website as well and tell me how you feel.

idnplay apk 14.03.2020, 21:19

Spot on with this write-up, I actually believe that this amazing site needs far more attention. I’ll probably be back again to read more, thanks for the advice!

nyiatourtravel.com 15.03.2020, 00:34

Greetings! Very helpful advice within this article! It's the little changes that will make the most important changes. Thanks a lot for sharing!

pkv games apk 15.03.2020, 00:57

I’m amazed, I have to admit. Rarely do I come across a blog that’s both equally educative and engaging, and let me tell you, you have hit the nail on the head. The issue is something which not enough people are speaking intelligently about. Now i'm very happy I found this during my hunt for something concerning this.

https://hargamobilmu.com 15.03.2020, 01:22

After going over a handful of the blog articles on your blog, I really appreciate your technique of writing a blog. I book marked it to my bookmark webpage list and will be checking back soon. Please visit my web site as well and tell me how you feel.

elangqq 15.03.2020, 04:32

Spot on with this write-up, I seriously think this web site needs far more attention. I’ll probably be back again to read more, thanks for the info!

daftar wedeqq 15.03.2020, 06:29

This is a topic which is near to my heart... Best wishes! Where are your contact details though?

idn poker88 15.03.2020, 08:00

After I initially commented I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now whenever a comment is added I receive 4 emails with the same comment. Perhaps there is an easy method you can remove me from that service? Thanks a lot!

bare 15.03.2020, 08:59

Hi, I do think this is an excellent blog. I stumbledupon it 😉 I'm going to revisit once again since i have book marked it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to guide others.

idnplay poker 15.03.2020, 09:08

I blog often and I truly thank you for your information. This great article has truly peaked my interest. I'm going to bookmark your website and keep checking for new information about once per week. I subscribed to your Feed as well.

idn poker play 15.03.2020, 09:15

Saved as a favorite, I like your site!

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS