Глава Apple Стив Джобс ушел со своего поста

Глава компании Apple Стив Джобс заявил о незамедлительном увольнении с поста главного исполнительного директора, передает агентство Ассошиэйтед Пресс.

Джобс с января находился в бессрочном отпуске по состоянию здоровья.

По данным агентства Франс Пресс, Джобса на посту главы компании заменит Тим Кук, операционный директор, который временно заменял основателя Apple.

Как сказал Джобс в своем письме совету директоров, он выступает за назначение Кука своим преемником, а также желает продолжать работать в компании в качестве председателя совета директоров, если они посчитают это нужным.

«Я увольняюсь с поста главного исполнительного директора Apple и настоятельно рекомендую назначить Тима Кука исполнительным директором компании», — говорится в письме.

Компанию Apple основали в 1976 году Стив Джобс и Стив Возняк. Они быстро разбогатели: IPO Apple в 1980 году было на тот момент одним из самых успешных за всю историю американского фондового рынка. В 1981 году Возняк попал в авиакатастрофу и перестал играть ощутимую роль в Apple, с тех пор «двигателем» компании оставался Джобс.

10:41, 25.08.2011 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Глава Apple Стив Джобс ушел со своего поста

more info here 31.12.2019, 04:02

I simply want to tell you that I am new to blogging and site-building and absolutely enjoyed you're page. Almost certainly I’m planning to bookmark your blog post . You really have beneficial well written articles. Thanks for sharing with us your web page.

Kristle Arenales 14.01.2020, 04:36

It’s difficult to find experienced people in this particular topic, but you seem like you know what you’re talking about! Thanks

official statement 18.01.2020, 02:46

I simply want to mention I am beginner to blogs and truly savored your blog site. Likely I’m want to bookmark your blog . You really come with awesome articles. Kudos for sharing with us your web site.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 12:19

Oh my goodness! Incredible article dude! Thank you, However I am encountering difficulties with your RSS. I don’t understand why I am unable to join it. Is there anyone else getting identical RSS problems? Anyone who knows the solution will you kindly respond? Thanx!

healthy fresh recipes 05.03.2020, 00:02

Pretty! This was a really wonderful post. Many thanks for providing these details.

achat base de données b2b 05.03.2020, 11:38

There is certainly a lot to learn about this topic. I really like all of the points you have made.

Jamal Kunishige 06.03.2020, 17:46

Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you so much, However I am going through issues with your RSS. I don’t know why I am unable to join it. Is there anybody having similar RSS issues? Anybody who knows the answer will you kindly respond? Thanks!

achat base de données b2b 07.03.2020, 03:15

You are so cool! I don't suppose I have read a single thing like that before. So great to find someone with a few genuine thoughts on this topic. Really... many thanks for starting this up. This web site is something that is required on the web, someone with some originality.

Karolyn Verplanck 08.03.2020, 08:46

Having read this I believed it was extremely informative. I appreciate you spending some time and energy to put this informative article together. I once again find myself spending a significant amount of time both reading and leaving comments. But so what, it was still worth it!

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS