Постичь азы финансовой науки теперь можно через Интернет

В Рунете стартовал новый социальный проект по повышению финансовой грамотности рядовых граждан России. Портал вышел из стадии бета-версии и заработал в полную силу. О новом проекте рассказал журналистам член Комитета по финансовым рынкам Московской торгово-промышленной палаты, член Международной «Гильдии финансистов» Роман Муразанов.

«На просторах Глобальной Сети стало очень трудно отыскать финансовую информацию некоммерческого характера. По статистическим данным НИУ „Высшая школа экономики“, треть опрошенных россиян хотела бы получать сведения из независимых источников», — отмечает Муразанов. Поэтому запущенный интернет-сервис можно назвать попыткой точечного обучения граждан непростой финансовой науке.

Интернет-портал будет работать в формате экспертного веб-телевидения. «К 2014 году мы планируем довести долю видеоматериалов на сайте до 91 процента — именно такой вид общения эксперта и пользователя сейчас наиболее востребован», — сказал Муразанов. Своеобразной «фишкой» проекта его создатели называют форму обратной связи с финансовыми экспертами. Портал интегрирован со всеми популярными социальными сетями, в частности, Живым Журналом и Твиттером. Через них можно напрямую задать вопрос финансовому аналитику и получать ответ индивидуально. Создатели проекта попытались охватить тот круг финансовых тем, который затрагивает наибольшую часть населения — пенсии, банки, страхование, проблемы малого бизнеса.

Вместе с тем, отмечают разработчики интернет-портала, никаких, что называется, «готовых решений» пользователи получать не будут. По данным НИУ «Высшая школа экономики», у многих наших соотечественников, обжегшихся в свое время на финансовых пирамидах, очень низкая самооценка профессиональной грамотности. Около 50 процентов граждан России называют свой уровень знаний в финансовых вопросах либо «никаким», либо «плохим». И зачастую у обывателя может возникнуть соблазн получить «рецепт от всех проблем» от более компетентного человека. Поэтому создатели проекта называют своей целью «не давать человеку рыбу вместо удочки», а научить разбираться в финансовых вопросах самому, пишет РГ.

Муразанов отмечает, что за месяц работы сайта в тестовом режиме каждый видеоматериал с консультацией эксперта набрал в среднем по 850 просмотров. «Теперь же, с началом полноценной работы, по моим прогнозам, посещаемость сайта должна будет расти на 10-15 процентов в месяц», — отметил эксперт.

12:27, 05.10.2011 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Общество → Постичь азы финансовой науки теперь можно через Интернет

mua nhà quy nhon 18.02.2020, 14:59

I love reading through a post that will make people think. Also, thanks for allowing for me to comment.

corporate sales training 18.02.2020, 19:55

You made some decent points there. I checked on the net to find out more about the issue and found most people will go along with your views on this web site.

Event Planner 19.02.2020, 02:48

You've made some decent points there. I looked on the web to find out more about the issue and found most people will go along with your views on this website.

Federico Calderon Realtor 19.02.2020, 08:58

That is a great tip particularly to those new to the blogosphere. Simple but very accurate information… Appreciate your sharing this one. A must read article!

oau official courses departments oau ife 20.02.2020, 00:56

Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning this write-up and the rest of the website is very good.

cheap nail products 21.02.2020, 14:58

This excellent website certainly has all of the info I needed about this subject and didn’t know who to ask.

voicemod crack 21.02.2020, 16:11

This is a topic that is close to my heart... Many thanks! Exactly where are your contact details though?

status place 21.02.2020, 19:30

I could not resist commenting. Perfectly written.

Legal justice Advocates 21.02.2020, 21:49

Good article. I'm going through some of these issues as well...

male perf avant apres 22.02.2020, 10:46

Hi there! This post could not be written much better! Going through this article reminds me of my previous roommate! He always kept preaching about this. I most certainly will forward this information to him. Fairly certain he'll have a good read. Thanks for sharing!

crazybulk avis 22.02.2020, 22:36

Aw, this was an extremely nice post. Taking the time and actual effort to generate a good article… but what can I say… I put things off a lot and don't seem to get nearly anything done.

diary 23.02.2020, 07:26

Spot on with this write-up, I seriously think this site needs far more attention. I’ll probably be back again to see more, thanks for the information!

super peach wear 23.02.2020, 11:36

That is a great tip particularly to those new to the blogosphere. Short but very accurate information… Many thanks for sharing this one. A must read article.

source 24.02.2020, 23:21

Hello there! I could have sworn I’ve visited this blog before but after looking at a few of the posts I realized it’s new to me. Anyways, I’m certainly happy I came across it and I’ll be book-marking it and checking back frequently.

read more 25.02.2020, 05:28

This is a topic which is close to my heart... Many thanks! Where can I find the contact details for questions?

read more 25.02.2020, 10:11

I really like reading through a post that will make men and women think. Also, thank you for allowing me to comment.

Junk Removal Companies in Raleigh NC 25.02.2020, 20:56

Right here is the perfect web site for everyone who wants to find out about this topic. You understand so much its almost hard to argue with you (not that I actually will need to…HaHa). You certainly put a new spin on a topic that's been written about for decades. Great stuff, just wonderful.

Fayetteville NC Home Inspector 26.02.2020, 00:07

Oh my goodness! Impressive article dude! Thank you, However I am having problems with your RSS. I don’t understand the reason why I cannot join it. Is there anybody else having the same RSS problems? Anyone that knows the solution will you kindly respond? Thanks.

King Weekly Sentinel 26.02.2020, 01:34

I'm excited to find this web site. I need to to thank you for your time for this particularly wonderful read!! I definitely appreciated every bit of it and I have you bookmarked to see new stuff in your web site.

Rain Go Gutters Raleigh 26.02.2020, 05:52

Excellent article. I am facing some of these issues as well...

Abbruch Abbruch 26.02.2020, 07:06

I would like to thank you for the efforts you have put in writing this site. I really hope to view the same high-grade content from you later on as well. In fact, your creative writing abilities has motivated me to get my own, personal site now 😉

Baltimore SEO 26.02.2020, 12:33

A motivating discussion is definitely worth comment. I do believe that you need to publish more about this issue, it might not be a taboo matter but generally folks don't talk about such issues. To the next! Cheers.

professional carpet cleaning fayetteville nc 26.02.2020, 21:35

Pretty! This has been a really wonderful article. Thanks for supplying this information.

Locksmith Services near you 26.02.2020, 22:23

Hi! I could have sworn I’ve been to this web site before but after looking at a few of the articles I realized it’s new to me. Regardless, I’m certainly delighted I stumbled upon it and I’ll be book-marking it and checking back regularly!

music promotion 27.02.2020, 00:26

I really love your blog... Great colors & theme. Did you develop this web site yourself? Please reply back as I’m trying to create my very own blog and would love to know where you got this from or what the theme is named. Thank you.

Heavyweight Boxing 27.02.2020, 05:55

I’m impressed, I must say. Rarely do I come across a blog that’s both educative and interesting, and without a doubt, you've hit the nail on the head. The problem is something which too few people are speaking intelligently about. Now i'm very happy I stumbled across this in my hunt for something relating to this.

Web Designing Course in Delhi 27.02.2020, 20:52

I would like to thank you for the efforts you've put in penning this website. I am hoping to see the same high-grade content by you later on as well. In truth, your creative writing abilities has inspired me to get my own site now 😉

Electric Mountain Bikes 28.02.2020, 04:47

It’s difficult to find knowledgeable people for this subject, but you seem like you know what you’re talking about! Thanks

vape cbd 28.02.2020, 11:29

This website was... how do I say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me. Thank you!

where to buy cbd oil near me 28.02.2020, 14:12

Hi, I do think this is a great site. I stumbledupon it 😉 I may revisit once again since i have book-marked it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to help other people.

water soluble cbd 28.02.2020, 16:11

Having read this I believed it was really enlightening. I appreciate you taking the time and energy to put this informative article together. I once again find myself personally spending a significant amount of time both reading and commenting. But so what, it was still worthwhile.

classifieds free 29.02.2020, 06:06

Great information. Lucky me I recently found your blog by accident (stumbleupon). I've book-marked it for later!

Hard Cover Binding London 29.02.2020, 08:14

Spot on with this write-up, I honestly believe that this amazing site needs far more attention. I’ll probably be back again to see more, thanks for the advice.

muscat bay 29.02.2020, 13:53

Good information. Lucky me I discovered your site by chance (stumbleupon). I have book marked it for later!

achat base de données b2c 05.03.2020, 08:17

After I initially left a comment I seem to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I get four emails with the exact same comment. Is there an easy method you can remove me from that service? Many thanks.

sexy 06.03.2020, 00:19

I'd like to thank you for the efforts you've put in writing this site. I'm hoping to see the same high-grade blog posts from you later on as well. In fact, your creative writing abilities has motivated me to get my own, personal blog now 😉

Elektroschrott abholung 06.03.2020, 06:32

Everything is very open with a clear explanation of the challenges. It was really informative. Your site is extremely helpful. Thank you for sharing!

Emmanuel Wahlstrom 06.03.2020, 15:55

Howdy! This article could not be written much better! Looking at this post reminds me of my previous roommate! He constantly kept talking about this. I'll forward this information to him. Pretty sure he's going to have a good read. I appreciate you for sharing!

achat base de données b2c 07.03.2020, 00:11

Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this article and the rest of the site is really good.

Jodie Marer 09.03.2020, 01:13

A fascinating discussion is definitely worth comment. I do think that you ought to write more about this issue, it might not be a taboo matter but usually people do not discuss these topics. To the next! Best wishes.

a fantastic read 10.03.2020, 22:01

I simply want to mention I am beginner to blogging and definitely savored your web blog. Very likely I’m going to bookmark your blog post . You actually have incredible stories. Regards for revealing your website.

flight 12.03.2020, 02:06

Nice post. I learn something new and challenging on websites I stumbleupon everyday. It's always exciting to read through articles from other authors and use a little something from other websites.

Procura Londra 12.03.2020, 11:17

I’m amazed, I must say. Rarely do I come across a blog that’s both equally educative and engaging, and without a doubt, you have hit the nail on the head. The problem is an issue that too few folks are speaking intelligently about. I'm very happy I came across this in my hunt for something relating to this.

Legalisation 12.03.2020, 14:42

This website was... how do you say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me. Thanks a lot.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS