Генпрокуратура закупит BMW 750Li xDrive, разгоняющиеся до сотни за 5 секунд

Сразу пять заказов на закупку автомобилей для нужд ведом­ства разместила Генпрокуратура, общая сумма контрактов — более 165 млн руб. Помимо прочего силовикам понадобились семь полно­приводных BMW 750Li xDrive, разгоняющихся до сотни за 5 сек. За VIP-авто прокуроры готовы из госбюджета заплатить 34 млн руб., то есть почти по 5 млн руб. за каждый автомобиль.

Сразу 232 автомобиля закупит в ближайшее время Ген­прокуратура. Надзирателям за законностью понадобились 110 машин марки Ford Focus за 70,4 млн руб., 90 автомобилей ВАЗ 21-23 «Шевроле Нива» за 40 млн, десять микроавтобусов Toyota Hiace за 13,4 млн и 15 российских внедорожников УАЗ «Патриот» за 9 млн руб. Никаких элементов роскоши ни в «фокусах», ни тем более в отечественных уазах прокуроры прописывать не стали.

Лишь один — пятый — заказ предусматривает трату почти четверти от выделенного на автозакупки 165-миллионного бюджета. Приобрести планируется семь автомобилей BMW 750Li xDrive на 33 млн 908 тыс. руб.

Комплектация необходимых авто очень богатая, кроме привычных функций прокурорам понадобились спортивный кожаный руль, солнцезащитное остекление зеленого цвета, отделка салона полированными вставками Fineline, регенерация энергии торможения и многое другое. В техдокументации к заказу даже прописаны «показатели, значения которых не могут изменяться». Так, цвет кузова должен быть обязательно черный сапфир-металлик, а салон должен быть отделан черной кожей Dakota.

Официально в Генпрокуратуре не стали комментировать автозакупки, посоветовав прислать запрос. Неофициально признались, что BMW предназначены в основном для начальников управлений и что все эти автомобили будут оснащены спецсигналами. «Форд Фокусы» и «Нивы» — в основном для региональных прокуратур», — добавил источник РБК daily в прокуратуре.

В конце октября Минэкономразвития опубликовало отрицательный отзыв на внесенные в Госдуму поправки депутатов от КПРФ, предложивших ввести дополнительную отчетность при покупке чиновниками машин дороже 1 млн руб. Авторы инициативы предлагали давать добро на закупки более дорогих машин только с разрешения правительства.

Ранее аналогичную инициативу озвучивал блогер Алексей Навальный, писавший, что «в масштабах госзаказа закупка автомобилей для чиновников — мелочь, но именно эти закупки имеют громадный общественный резонанс».

В 2007—2009 годах органы власти и госкомпании поддер­жали продажи моделей Toyota, Lexus, BMW, Audi и Mercedes ценой свыше 2 млн руб. за модель более чем на 4,5 млрд руб., свидетельствуют данные, опубликованные в сентябре депутатом Геннадием Гудковым. Самые популярные автомобили у россий­ских чиновников и руководителей госкомпаний — BMW 7-й серии, Audi A8, Toyota Land Cruiser, а также Lexus LS и LX, пишет Иван Петров в РБК daily.

Однако в Минэкономразвития посчитали, что принятие законопроекта, положениями которого ограничивается закупка дорогих легковых автомобилей, не позволит решить проблему расходования бюджетных средств в комплексе.

16:04, 15.11.2011 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → Генпрокуратура закупит BMW 750Li xDrive, разгоняющиеся до сотни за 5 секунд

crazybulk avis 22.02.2020, 21:50

This excellent website truly has all the information and facts I needed concerning this subject and didn’t know who to ask.

journal 23.02.2020, 08:12

This blog was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something that helped me. Thanks a lot.

super peach wear 23.02.2020, 10:03

Next time I read a blog, Hopefully it doesn't fail me as much as this particular one. I mean, Yes, it was my choice to read, nonetheless I actually believed you would probably have something useful to talk about. All I hear is a bunch of whining about something that you can fix if you were not too busy searching for attention.

Buy placenta 23.02.2020, 13:30

There is certainly a great deal to find out about this issue. I love all of the points you have made.

click here 24.02.2020, 15:31

I enjoy looking through a post that can make people think. Also, thanks for allowing for me to comment.

here 24.02.2020, 21:47

Excellent post. I absolutely appreciate this site. Keep writing!

read more 25.02.2020, 01:15

The next time I read a blog, Hopefully it doesn't disappoint me as much as this one. After all, I know it was my choice to read through, but I genuinely thought you'd have something helpful to talk about. All I hear is a bunch of whining about something that you could possibly fix if you weren't too busy searching for attention.

here 25.02.2020, 09:17

When I originally commented I appear to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on each time a comment is added I receive four emails with the exact same comment. There has to be a means you are able to remove me from that service? Thanks a lot.

Nigerian food 25.02.2020, 16:45

It’s hard to come by experienced people about this topic, however, you sound like you know what you’re talking about! Thanks

Junk Removal Companies in Raleigh NC 25.02.2020, 20:18

Very good information. Lucky me I came across your website by accident (stumbleupon). I have book marked it for later!

Play Lotto 26.02.2020, 01:25

Hello! I could have sworn I’ve been to this website before but after browsing through some of the posts I realized it’s new to me. Nonetheless, I’m definitely pleased I discovered it and I’ll be bookmarking it and checking back frequently!

Website 26.02.2020, 06:21

Your style is very unique in comparison to other people I have read stuff from. Thanks for posting when you've got the opportunity, Guess I will just book mark this page.

Abbruch Abbruch 26.02.2020, 07:52

I would like to thank you for the efforts you have put in writing this blog. I really hope to check out the same high-grade content from you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has inspired me to get my very own website now 😉

SEO Baltimore 26.02.2020, 11:06

Having read this I believed it was rather informative. I appreciate you taking the time and effort to put this informative article together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and leaving comments. But so what, it was still worthwhile!

floor cleaning fayetteville nc 26.02.2020, 21:28

I’m amazed, I have to admit. Rarely do I come across a blog that’s both equally educative and amusing, and without a doubt, you've hit the nail on the head. The problem is something which too few folks are speaking intelligently about. I'm very happy I found this during my search for something concerning this.

Locksmith article 26.02.2020, 22:18

I used to be able to find good information from your blog articles.

indie music videos 27.02.2020, 04:07

Good article. I am going through some of these issues as well...

Heavyweight Boxing 27.02.2020, 04:49

bookmarked!!, I like your web site.

Weed Wax 27.02.2020, 07:14

Good article. I am going through some of these issues as well...

Web Designing Course 27.02.2020, 20:09

This website was... how do you say it? Relevant!! Finally I have found something which helped me. Appreciate it!

Off-road Bikes 28.02.2020, 04:57

When I originally commented I seem to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I receive 4 emails with the exact same comment. There has to be an easy method you are able to remove me from that service? Many thanks.

Christianity 28.02.2020, 06:24

I truly love your blog... Very nice colors & theme. Did you develop this site yourself? Please reply back as I’m hoping to create my own personal blog and would like to find out where you got this from or exactly what the theme is called. Kudos.

cbc oil 28.02.2020, 13:56

I used to be able to find good information from your content.

mind definition 28.02.2020, 16:29

Everyone loves it whenever people get together and share views. Great website, keep it up!

scammer 29.02.2020, 05:12

Excellent blog post. I certainly appreciate this website. Keep it up!

classified ads free 29.02.2020, 06:03

May I simply just say what a comfort to discover somebody that genuinely knows what they are talking about over the internet. You actually understand how to bring an issue to light and make it important. A lot more people need to check this out and understand this side of the story. It's surprising you aren't more popular since you most certainly have the gift.

badge printing London 29.02.2020, 07:42

This site truly has all of the information and facts I needed concerning this subject and didn’t know who to ask.

HMHB.org 29.02.2020, 10:21

Everything is very open with a very clear explanation of the challenges. It was definitely informative. Your website is very helpful. Thanks for sharing!

muscat bay 29.02.2020, 13:39

This site was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me. Many thanks!

healthy fresh recipes 04.03.2020, 08:38

Having read this I believed it was extremely informative. I appreciate you finding the time and energy to put this informative article together. I once again find myself personally spending a significant amount of time both reading and posting comments. But so what, it was still worth it.

healthy fresh recipes 05.03.2020, 01:21

I really love your site... Excellent colors & theme. Did you make this site yourself? Please reply back as I’m wanting to create my own website and would love to find out where you got this from or exactly what the theme is called. Cheers.

achat base de données b2c 05.03.2020, 06:53

An impressive share! I have just forwarded this onto a colleague who was doing a little homework on this. And he in fact bought me breakfast because I found it for him... lol. So let me reword this... Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending some time to discuss this matter here on your web page.

achat base de données b2c 06.03.2020, 23:21

I'm very happy to uncover this site. I need to to thank you for ones time just for this fantastic read!! I definitely savored every little bit of it and i also have you saved as a favorite to look at new information on your website.

Brendan Fantazia 09.03.2020, 06:31

Saved as a favorite, I love your site.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS