В Дальнегорске мужики отворачивают лица и вытирают слёзы

В двух словах описываю ситуацию, вследствие которой происходит ликвидация рудника «Верхний», входящего в систему ОАО ГМК «Дальполиметалл». Как «эффективные» менеджеры пилят оборудование рудника в прямом и переносном смыслах — повседневная картинка нашей суровой действительности.

 

Произошла смена руководства предприятия, в «Дальполиметалл» пришли новые хозяева, которые в буквальном смысле до земли вырезали работоспособное оборудование «БОРа», которое было не просто в рабочем состоянии, но и после капитального ремонта. Фактически они сдали на металлолом большую часть механизмов и оборудования. То есть цель их такова: превратить цеха в пустыню. 

Теперь история повторяется и с нами, то есть они пробежались по предприятию, посмотрели, что еще можно положить в карман, где нажиться, и опять потянулись машины с металлоломом на пункты приема. 

Смотреть на всё страшно: у нас мужики отворачивают лица и вытирают слезы, когда видят эту картину, когда бывают на своем разрушенном уже предприятии, которое кормило долгие годы их семьи. 

Нас, женщин, тоже оставляют без работы, потому что ликвидация предприятия настолько стремительно проходит, что не успеваешь и рта раскрыть. Так, к примеру не проводят предварительных действий по высвобождению рабочих мест. Многие из нас воспитывают несовершеннолетних детей, являются единственными кормильцами. Поймите, ведь не от хорошей жизни женщины вынуждены работать под землей.

Я считаю, что ликвидация рудника, является одним из актов вандализма. Более того преступлением, которое допущено с молчаливого согласия руководства предприятия. Ведь просчитывались варинты работы рудника, мы знаем, еще минимум на два года. Но о таком скором сроке закрытия рудника, до 1 ноября 2011, никто не говорил.

А недавний визит первого вице-премьера Шувалова в Дальнегорск — просто какой-то спектакль. А раз спектакль, то как он (спектакль) может помочь нашему горю... Да и кто в Дальнегорске знает какого-то Шувалова. Здесь полное уныние, страх за завтрашний день. Безнадёга, одним словом. 

Оксана Злотникова, г. Дальнегорск.

17:04, 24.11.2011 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → В Дальнегорске мужики отворачивают лица и вытирают слёзы

Bobs 24.11.2011, 19:24

Что поделать, если у власти Партия Жуликов и Воров.

check my site 10.03.2020, 07:34

I simply want to tell you that I am just all new to weblog and seriously enjoyed you're web page. More than likely I’m planning to bookmark your website . You definitely come with wonderful articles. With thanks for revealing your blog.

Google 13.03.2020, 00:40

I couldn’t resist commenting. Perfectly written!

http://180.215.14.124 13.03.2020, 04:40

This is a topic that is close to my heart... Best wishes! Exactly where are your contact details though?

login s128 13.03.2020, 06:43

Oh my goodness! Awesome article dude! Thank you so much, However I am experiencing difficulties with your RSS. I don’t know the reason why I cannot subscribe to it. Is there anyone else getting similar RSS problems? Anybody who knows the solution can you kindly respond? Thanx!!

GoFounders Africa 13.03.2020, 09:43

Everything is very open with a really clear description of the challenges. It was truly informative. Your website is very helpful. Thank you for sharing!

poker online 13.03.2020, 15:55

Spot on with this write-up, I absolutely think this web site needs far more attention. I’ll probably be back again to read through more, thanks for the information!

joker388 13.03.2020, 23:00

Spot on with this write-up, I actually think this site needs a great deal more attention. I’ll probably be returning to see more, thanks for the advice!

sabung ayam online 14.03.2020, 00:27

Greetings! Very helpful advice in this particular article! It's the little changes that produce the largest changes. Thanks a lot for sharing!

sbobet888 14.03.2020, 03:53

Having read this I thought it was very enlightening. I appreciate you taking the time and energy to put this short article together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and posting comments. But so what, it was still worth it!

https://manila99.poker 14.03.2020, 06:27

You have made some really good points there. I looked on the net for additional information about the issue and found most individuals will go along with your views on this website.

situs hasil pertandingan bola terlengkap liga champions 14.03.2020, 07:29

I was very pleased to discover this web site. I need to to thank you for ones time just for this wonderful read!! I definitely enjoyed every little bit of it and i also have you book marked to check out new things in your website.

aplikasi s128.apk 14.03.2020, 09:48

I’m impressed, I must say. Rarely do I encounter a blog that’s both educative and amusing, and without a doubt, you have hit the nail on the head. The issue is something not enough folks are speaking intelligently about. I'm very happy that I found this during my hunt for something regarding this.

joker 123 14.03.2020, 12:17

Good article. I'm experiencing some of these issues as well...

jokerwin123 slot 14.03.2020, 12:18

Having read this I thought it was rather enlightening. I appreciate you spending some time and energy to put this article together. I once again find myself personally spending way too much time both reading and commenting. But so what, it was still worthwhile!

joker188 14.03.2020, 13:51

Your style is unique compared to other folks I've read stuff from. Many thanks for posting when you have the opportunity, Guess I'll just bookmark this site.

daftar joker123 14.03.2020, 14:26

I would like to thank you for the efforts you have put in writing this website. I really hope to check out the same high-grade content by you in the future as well. In truth, your creative writing abilities has inspired me to get my very own blog now 😉

ind poker 14.03.2020, 18:52

A fascinating discussion is worth comment. There's no doubt that that you ought to write more about this issue, it might not be a taboo subject but usually people do not discuss such issues. To the next! Kind regards!!

rekap sgp 15.03.2020, 00:33

Hi, I do believe this is a great web site. I stumbledupon it 😉 I may return yet again since I saved as a favorite it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to help other people.

link alternatif bundapoker 15.03.2020, 04:01

Excellent site you have here... It’s difficult to find quality writing like yours these days. I honestly appreciate individuals like you! Take care!!

pelangiqq 15.03.2020, 04:10

Having read this I believed it was really informative. I appreciate you finding the time and effort to put this information together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and commenting. But so what, it was still worth it!

idn poker apk 15.03.2020, 07:12

Excellent article. I'm experiencing many of these issues as well...

download poker idn 15.03.2020, 08:29

Excellent article! We will be linking to this great content on our site. Keep up the good writing.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS