Остров Русский — здесь очень хорошо можно «погреть» руки?

Исполнение действующего законодательства в деятельности организаций, привлеченных к строительству на о. Русский в г. Владивостоке объектов саммита АТЭС, находится на постоянном контроле в прокуратуре Приморского края.
 
 

Органами прокуратуры края в ноябре 2011 года совместно с Государственной инспекцией труда, УМВД, УФСБ, УФМС России по Приморскому краю проведена проверка исполнения трудового и миграционного законодательства в деятельности организаций, привлеченных к строительству на о. Русский в г. Владивостоке объектов саммита АТЭС.

В ходе проверки выявлены факты несвоевременной выплаты субподрядчиками строительства Дальневосточного федерального университета и конференц-центра (ООО «СМП-1», ООО «Прагма», ООО «Будай», ООО «Атек-Инж») заработной платы работникам за сентябрь—октябрь 2011 года.

В связи с указанными нарушениями законодательства о труде прокурорами возбуждено 6 административных дел, в том числе и по ч. 2 ст. 5.27 КоАП РФ, предусматривающей дисквалификацию руководителя.

В целях восстановления нарушенных прав граждан органами прокуратуры края внесено 5 представлений, по результатам рассмотрения которых компаниями погашена задолженность по заработной плате перед 1 016 работниками в размере 29 млн. 470 тыс. рублей, говорится в сообщении старшего помощника прокурора Приморского края Елены Телегиной.

В ходе проверки также выявлены факты нарушения миграционного законодательства. К работе привлекают иностранных граждан без оформления соответствующих разрешений. В связи с этим в отношении должностного лица субподрядной организации, допустившего к выполнению работ иностранных граждан с нарушением требований закона, вынесено семь постановлений о возбуждении дел об административном правонарушении, предусмотренном ч. 1 ст. 18.15 КоАП РФ, которые в настоящее время находятся на рассмотрении.

Результаты рассмотрения мер прокурорского реагирования и устранение допущенных нарушений закона находится на контроле в прокуратуре Приморского края.

Вместе с тем, у посетителей нашего сайта, очевидно, складывается устойчивое мнение, что остров Русский становится местом, где очень хорошо можно «погреть» руки. Несмотря на все усилия правоохранительных органов и контролирующих ведомств безобразия с задержкой выплаты зарплаты и другие финансовые нарушения здесь продолжаются. Возникает законный вопрос — это когда-нибудь закончится? Или наша власть настолько беспомощна, что не может защитить права рабочего человека?

12:35, 01.12.2011 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → Остров Русский — здесь очень хорошо можно «погреть» руки?

achat base de données b2b 05.03.2020, 10:36

Aw, this was a really good post. Finding the time and actual effort to create a good article… but what can I say… I procrastinate a lot and don't seem to get anything done.

whatsapp girl number 2016 05.03.2020, 19:43

Great post! We are linking to this great content on our website. Keep up the great writing.

unbeatable prices 05.03.2020, 23:32

It’s hard to come by educated people about this subject, but you seem like you know what you’re talking about! Thanks

ELEKTRONIK RECYCLING 06.03.2020, 03:01

Good article! We are linking to this great post on our website. Keep up the good writing.

Thu Mapalo 06.03.2020, 15:26

Good post! We are linking to this particularly great post on our website. Keep up the great writing.

achat base de données b2c 07.03.2020, 04:44

You ought to take part in a contest for one of the best sites on the net. I most certainly will highly recommend this website!

btc investors 08.03.2020, 04:37

The very next time I read a blog, Hopefully it does not disappoint me just as much as this one. I mean, I know it was my choice to read through, but I actually thought you would probably have something helpful to say. All I hear is a bunch of crying about something you can fix if you were not too busy searching for attention.

Norman Moerbe 09.03.2020, 08:35

May I simply just say what a relief to discover somebody who truly knows what they are discussing on the web. You actually know how to bring a problem to light and make it important. A lot more people need to check this out and understand this side of the story. I can't believe you aren't more popular because you definitely possess the gift.

visual pl/sql analysis 09.03.2020, 21:46

You've made some decent points there. I looked on the internet for more info about the issue and found most people will go along with your views on this site.

insulation 10.03.2020, 00:24

Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this write-up and also the rest of the site is also really good.

live music 10.03.2020, 02:44

This is a topic that is close to my heart... Many thanks! Exactly where can I find the contact details for questions?

important link 10.03.2020, 13:18

I just want to tell you that I am just newbie to blogging and absolutely enjoyed this web-site. Very likely I’m planning to bookmark your website . You amazingly come with fabulous article content. Kudos for sharing with us your website page.

toronto custom fences 12.03.2020, 08:13

May I simply say what a comfort to uncover an individual who truly knows what they are talking about on the internet. You certainly realize how to bring an issue to light and make it important. More people should check this out and understand this side of the story. It's surprising you aren't more popular since you definitely have the gift.

Notar Roman Londra 12.03.2020, 09:56

Very good article! We are linking to this particularly great content on our site. Keep up the great writing.

Notary Hounslow 12.03.2020, 14:49

When I originally left a comment I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on every time a comment is added I get four emails with the same comment. Perhaps there is a means you are able to remove me from that service? Cheers.

Subaru Malaysia 13.03.2020, 13:00

May I just say what a comfort to find somebody that really knows what they're talking about on the web. You certainly know how to bring an issue to light and make it important. More people need to read this and understand this side of your story. I can't believe you're not more popular since you most certainly have the gift.

Mitchell Szymczyk 13.03.2020, 19:13

Good post. I'm going through some of these issues as well...

best seo 14.03.2020, 11:05

Good post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon on a daily basis. It will always be helpful to read through articles from other writers and use a little something from other websites.

Netflix 14.03.2020, 22:18

An impressive share! I have just forwarded this onto a colleague who had been conducting a little homework on this. And he actually bought me lunch because I discovered it for him... lol. So let me reword this... Thanks for the meal!! But yeah, thanx for spending some time to discuss this matter here on your site.

bare 15.03.2020, 12:01

I was more than happy to discover this great site. I need to to thank you for your time for this wonderful read!! I definitely loved every part of it and I have you book marked to check out new information in your web site.

bare 15.03.2020, 19:32

Great information. Lucky me I came across your blog by chance (stumbleupon). I've bookmarked it for later.

bare 16.03.2020, 08:26

Wonderful post! We are linking to this particularly great article on our website. Keep up the great writing.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS