В столице КНДР завершилась церемония прощания с Ким Чен Иром

В столице КНДР сегодня завершилась церемония прощания со скончавшимся 17 декабря лидером страны Ким Чен Иром.

 
Гроб с его телом вновь доставлен в мавзолей Кымсусан, где в стеклянном саркофаге покоится забальзамированное тело отца покойного руководителя — основателя КНДР генералиссимус Ким Ир Сена. Предполагается, что Ким Чен Ир также будет забальзамирован и помещен в прозрачный саркофаг.

После закрытых церемоний, состоявшихся в мавзолее сегодня утром, похоронный кортеж покинул мавзолей Кымсусан примерно в 14:20 по местному времени — со значительным опозданием из-за начавшегося снегопада, который не прекращался весь день.

На площадь перед мавзолеем новый лидер КНДР Ким Чен Ын вышел с непокрытой головой, шагая справа от катафалка с гробом своего отца — Ким Чен Ира. Левой рукой наследник держался за боковое стекло машины. За Ким Чен Ыном следовал заместитель председателя Госкомитета обороны Чан Сон Тхэк. Зарубежные наблюдатели считают его самым влиятельным человеком в новой пхеньянской иерархии.

С левой стороны от катафалка первым шел начальник Генштаба Корейской народной армии генерал Ли Ён Хо. За ним — министр народных вооруженных сил Ким Ён Чхун. Среди шагавших у катафалка, как обратили внимание наблюдатели, не было председателя президиума Верховного народного собрания / парламента/ КНДР Ким Ен Нама. Полагают, что он из-за плохого состояния здоровья следовал в машине.

На площади были построены войска, представляющие все виды вооруженных сил, а также Рабоче-крестьянскую красную гвардию. Там же за военным оцеплением находились тысячи представителей общественности.

Первым на площадь въехал черный лимузин с портретом Ким Чен Ира, за ним — машина с гигантским венком и, затем — катафалк, на крыше которого был установлен закрытый гроб, покрытый алым стягом Трудовой партии Кореи. При въезде кортежа на площадь все военные склонили головы, из толпы гражданских лиц донеслись громкие рыдания и крики скорби.

Под звуки гимна КНДР шагавший рядом с катафалком Ким Чен Ын отдал приветствие войскам, приложив руку к непокрытой голове.

За катафалком церемониальным шагом двигалось подразделение траурного караула с никелированными автоматами в руках, их окружали военные вездеходы. Кортеж замыкали десятки черных «Мерседесов» и белых «Фольксвагенов» с представителями руководства партии, вооруженных сил, государственных органов КНДР. За ними шли грузовики с венками от трудовых коллективов.

Затем кортеж совершил круг по центральным улицам Пхеньяна. Звучала похоронная музыка, траурные заявления и лозунги. Вдоль трассы стояли сотни тысяч рыдающих жителей города. Предполагается, что в предстоящий четверг в Пхеньяне также состоится массовый траурный митинг, сообщает ИТАР-ТАСС.

23:36, 28.12.2011 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → В столице КНДР завершилась церемония прощания с Ким Чен Иром

top best universities to study computer science in nigeria 20.02.2020, 00:32

Everything is very open with a really clear explanation of the challenges. It was really informative. Your website is extremely helpful. Many thanks for sharing!

nail extensions 21.02.2020, 14:28

I blog often and I seriously thank you for your information. This article has really peaked my interest. I'm going to book mark your website and keep checking for new details about once per week. I subscribed to your RSS feed too.

KMSPico activator 21.02.2020, 17:35

You are so awesome! I don't suppose I have read through something like this before. So great to discover another person with genuine thoughts on this subject matter. Seriously... many thanks for starting this up. This site is something that is needed on the web, someone with a little originality.

status place 21.02.2020, 19:31

Good write-up. I certainly love this website. Stick with it!

Legal justice Advocates 21.02.2020, 21:49

Hi, I do believe this is a great website. I stumbledupon it 😉 I will return yet again since I saved as a favorite it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to help others.

male perf avis 22.02.2020, 09:50

Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning this write-up plus the rest of the website is very good.

crazybulk avis 22.02.2020, 22:13

Excellent post. I certainly love this site. Stick with it!

hardware 23.02.2020, 03:45

Aw, this was a really good post. Taking the time and actual effort to produce a top notch article… but what can I say… I hesitate a lot and never seem to get nearly anything done.

diary 23.02.2020, 06:58

Good post! We will be linking to this great content on our website. Keep up the good writing.

super peach wear 23.02.2020, 10:15

Having read this I thought it was extremely informative. I appreciate you taking the time and effort to put this informative article together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and commenting. But so what, it was still worth it!

CBD 24.02.2020, 15:14

Good day! I could have sworn I’ve visited this web site before but after looking at some of the posts I realized it’s new to me. Anyhow, I’m definitely happy I discovered it and I’ll be book-marking it and checking back frequently.

read more 24.02.2020, 19:47

Excellent post. I'm going through a few of these issues as well...

here 25.02.2020, 02:47

This is a topic that is near to my heart... Best wishes! Exactly where can I find the contact details for questions?

click here 25.02.2020, 11:17

I would like to thank you for the efforts you have put in penning this website. I really hope to view the same high-grade content from you in the future as well. In truth, your creative writing abilities has inspired me to get my very own website now 😉

Nigerian food 25.02.2020, 17:17

Aw, this was a very nice post. Taking a few minutes and actual effort to create a really good article… but what can I say… I hesitate a whole lot and don't manage to get nearly anything done.

Click here 25.02.2020, 20:39

Oh my goodness! Impressive article dude! Thanks, However I am encountering problems with your RSS. I don’t know why I cannot subscribe to it. Is there anybody else having identical RSS problems? Anyone that knows the solution can you kindly respond? Thanx!!

KingSentinel 26.02.2020, 01:05

This is a topic that is near to my heart... Cheers! Where can I find the contact details for questions?

Rain Go Gutters Raleigh NC 26.02.2020, 04:41

Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this post and also the rest of the site is very good.

Abbruch Abbruch 26.02.2020, 07:46

Next time I read a blog, Hopefully it doesn't disappoint me just as much as this particular one. I mean, I know it was my choice to read, nonetheless I actually thought you would have something interesting to say. All I hear is a bunch of moaning about something that you could possibly fix if you weren't too busy seeking attention.

SEO Baltimore 26.02.2020, 11:33

Greetings! Very helpful advice in this particular post! It's the little changes which will make the most important changes. Thanks a lot for sharing!

professional care carpet cleaning fayetteville nc 26.02.2020, 21:31

Everything is very open with a very clear explanation of the challenges. It was truly informative. Your site is very useful. Thank you for sharing.

music videos 27.02.2020, 03:03

I could not refrain from commenting. Very well written.

Web Designing Course 27.02.2020, 20:02

Excellent post. I am facing some of these issues as well...

Off-road Bikes 28.02.2020, 01:38

I want to to thank you for this wonderful read!! I definitely enjoyed every little bit of it. I have you saved as a favorite to check out new stuff you post…

tortured for Christ 28.02.2020, 06:39

I was pretty pleased to discover this website. I want to to thank you for ones time just for this wonderful read!! I definitely appreciated every little bit of it and I have you saved as a favorite to see new information on your blog.

cheap cbd oil 28.02.2020, 12:33

Next time I read a blog, Hopefully it won't disappoint me just as much as this one. I mean, I know it was my choice to read through, however I genuinely believed you'd have something interesting to talk about. All I hear is a bunch of whining about something that you can fix if you weren't too busy looking for attention.

cbd for sleep 28.02.2020, 12:44

The very next time I read a blog, I hope that it does not fail me just as much as this one. After all, Yes, it was my choice to read through, nonetheless I truly thought you would have something useful to talk about. All I hear is a bunch of complaining about something that you could possibly fix if you weren't too busy seeking attention.

cbd e juice 28.02.2020, 17:18

Aw, this was an extremely good post. Taking the time and actual effort to produce a really good article… but what can I say… I put things off a lot and never manage to get nearly anything done.

scammer 29.02.2020, 05:12

May I just say what a comfort to discover somebody that genuinely understands what they're talking about on the web. You actually understand how to bring a problem to light and make it important. A lot more people ought to look at this and understand this side of your story. I was surprised you're not more popular since you definitely possess the gift.

classifieds advertisement 29.02.2020, 06:17

I was able to find good information from your blog posts.

Binding Services London 29.02.2020, 07:41

I really love your website... Great colors & theme. Did you develop this site yourself? Please reply back as I’m looking to create my own blog and would love to learn where you got this from or what the theme is called. Thank you!

CBD near me 29.02.2020, 11:29

Howdy! I could have sworn I’ve visited this blog before but after browsing through many of the posts I realized it’s new to me. Anyhow, I’m certainly pleased I came across it and I’ll be bookmarking it and checking back often!

townhouses in dubai 29.02.2020, 13:51

Spot on with this write-up, I really believe that this website needs a great deal more attention. I’ll probably be back again to read through more, thanks for the information!

healthy fresh recipes 04.03.2020, 22:23

Everything is very open with a very clear clarification of the issues. It was definitely informative. Your website is useful. Thanks for sharing!

achat base de données b2b 05.03.2020, 12:39

Howdy! This article couldn’t be written much better! Reading through this post reminds me of my previous roommate! He constantly kept preaching about this. I will forward this article to him. Pretty sure he will have a good read. Many thanks for sharing!

achat fichier email 07.03.2020, 02:59

Hi, I do think this is an excellent blog. I stumbledupon it 😉 I am going to return once again since i have saved as a favorite it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide other people.

Raymundo Marco 09.03.2020, 18:09

Great info. Lucky me I recently found your website by chance (stumbleupon). I have book-marked it for later!

read the full info here 10.03.2020, 04:00

I simply want to mention I am new to blogs and truly liked you're web-site. Very likely I’m going to bookmark your blog post . You actually have superb article content. Many thanks for revealing your blog.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS