8500 рабочих завершают строительство ДВФУ на о.Русский

Совещание прошло под председательством замглавы Минрегиона России Романа Панова.

В совещание под председательством замминистра регионального развития РФ приняли участие заместитель полномочного представителя президента в ДВФО Александр Полещук, вице-губернатор Приморского края Владимир Балан, глава администрации г. Владивостока Игорь Пушкарев, генеральный директор ФКУ «Дальневосточная дирекция Минрегиона России» Олег Букалов, заместитель гендиректора ДВ филиала ЗАО «Крокус Интернэшнл» Марат Гринберг, проректор ДВФУ Николай Морозов, энергетики и представители контролирующих органов. 

«Высокий темп строительных работ, который был взят в 2011 году показывает, что все объекты, необходимые для проведения саммита АТЭС на о.Русский, будут сданы в эксплуатацию в срок», — этими словами открыл совещание замглавы Минрегиона Роман Панов. 

«Строительство ДВФУ на о.Русский случай уникальный. Построить несколько десятков корпусов, конференц — центр, объекты ЖКХ, проложить инженерные сети, построить транспортные развязки за 35 месяц достаточно не просто», отметил Р.Панов.

На данный момент строительные работы на о.Русский фактически завершены. 14 объектов введены в эксплуатацию, на 51 объекте из 76 завершаются строительно-монтажные и отделочные работы — в ближайшее время они так же будут введены в эксплуатацию. 

Однако, окончательная работа по сдаче объектов состоится в мае 2012 года, после чего все корпуса станут собственность ДВФУ. 

«Мы исходим из того, что в мае нам необходимо внести в правительство РФ распоряжение о передачи всего комплекса на баланс непосредственно ДВФУ, к этому сроку мы должны подготовить проект — распоряжение», заявил на совещании Р.Панов.

В целом на стройке объектов ДВФУ работает 8500 человек. Первые пять корпусов ДВФУ уже сданы в эксплуатацию и готовы принимать участников саммита АТЭС, который пройдет на о.Русский в сентябре 2012 года. 

« На днях будут сданы еще пять объектов, 6,7,8, 9 корпуса университета и пожарное депо. В конце февраля все строительные работы по возведению кампуса ДВФУ будут завершены», — сообщил заместитель генерального директора ДВ филиала ЗАО «Крокус Интернэшнл» Марат Гринберг. 

С наступлением устойчивых положительных температур будут завершены работы по строительству улично-дорожной сети и уложен финишный слой асфальта.

Сейчас членам комиссии по приемке ДВФУ предстоит выполнить большой объем документальных работ, необходимых для ввода всех объектов в эксплуатацию, сообщает пресс-служба Дальневосточного филиала ЗАО «Крокус».

09:10, 27.01.2012 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → 8500 рабочих завершают строительство ДВФУ на о.Русский

WoodHaus Maimi 05.03.2020, 03:24

Oh my goodness! Impressive article dude! Thank you so much, However I am having issues with your RSS. I don’t know why I am unable to subscribe to it. Is there anybody else having identical RSS problems? Anyone that knows the solution will you kindly respond? Thanx!!

gujarati girls whatsapp number 05.03.2020, 19:43

After I initially left a comment I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on every time a comment is added I recieve 4 emails with the same comment. Is there a means you can remove me from that service? Cheers.

unbeatable prices 05.03.2020, 23:29

You ought to take part in a contest for one of the greatest blogs on the net. I will highly recommend this blog!

Mauricio Mikkelson 06.03.2020, 17:08

The next time I read a blog, I hope that it does not disappoint me as much as this particular one. I mean, I know it was my choice to read, nonetheless I truly believed you would have something helpful to say. All I hear is a bunch of moaning about something that you could fix if you weren't too busy seeking attention.

achat fichier email 07.03.2020, 06:15

I need to to thank you for this great read!! I definitely enjoyed every bit of it. I've got you book-marked to look at new things you post…

ico investors 08.03.2020, 03:12

Good information. Lucky me I came across your website by accident (stumbleupon). I have saved as a favorite for later!

Lilia Cipolloni 09.03.2020, 02:58

I was excited to find this website. I need to to thank you for your time due to this wonderful read!! I definitely savored every part of it and I have you bookmarked to see new stuff on your site.

umlcode 09.03.2020, 20:39

The next time I read a blog, Hopefully it won't fail me as much as this one. After all, Yes, it was my choice to read through, however I actually believed you would have something interesting to say. All I hear is a bunch of moaning about something that you can fix if you were not too busy seeking attention.

external render 09.03.2020, 23:18

You're so awesome! I do not believe I've truly read anything like this before. So nice to find somebody with a few unique thoughts on this subject. Seriously... thanks for starting this up. This web site is something that's needed on the web, someone with some originality.

hotel 12.03.2020, 05:08

This blog was... how do I say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me. Appreciate it.

toronto fences 12.03.2020, 08:37

After exploring a handful of the articles on your web site, I seriously appreciate your technique of blogging. I book-marked it to my bookmark site list and will be checking back in the near future. Please check out my web site too and let me know what you think.

Notar Public in Londra 12.03.2020, 13:05

When I initially commented I seem to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I receive 4 emails with the same comment. Perhaps there is a means you can remove me from that service? Thanks a lot.

Notary Heathrow 12.03.2020, 16:08

Pretty! This has been a really wonderful post. Thanks for providing this info.

Honda Malaysia 13.03.2020, 13:44

Saved as a favorite, I like your website!

Theo Lawis 13.03.2020, 18:43

I have to thank you for the efforts you have put in penning this website. I am hoping to view the same high-grade blog posts by you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has inspired me to get my very own site now 😉

powerball 13.03.2020, 20:39

This is a topic which is near to my heart... Thank you! Exactly where are your contact details though?

asus dns error in router 14.03.2020, 00:32

Aw, this was a really good post. Taking the time and actual effort to create a really good article… but what can I say… I procrastinate a whole lot and don't seem to get nearly anything done.

chicken breast 14.03.2020, 04:45

This is a topic that is close to my heart... Take care! Where can I find the contact details for questions?

increase search engine ranking 14.03.2020, 12:35

Very good post! We are linking to this particularly great post on our website. Keep up the great writing.

Netflix 14.03.2020, 22:00

I blog frequently and I truly thank you for your information. This article has truly peaked my interest. I'm going to take a note of your blog and keep checking for new details about once a week. I opted in for your Feed too.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS