После ЧП с «Кольской» уволен начальник спасательного подцентра «Южно-Сахалинск»

Расследование гибели в Охотском море плавучей буровой платформы «Кольская» привело к увольнению начальника спасательно-координационного подцентра «Южно-Сахалинск». 

Комиссия по расследованию трагедии «Кольской» предложила также уволить с занимаемой должности заместителя генерального директора компании «Арктиморнефтегазразведка», а заместителю начальника службы безопасности мореплавания этой же компании объявить выговор. Об этом сегодня сообщила Сахалинская транспортная прокуратура.

Напомним: 18 декабря 2011 года во время сильного шторма в центре Охотского моря «Кольская» перевернулась и затонула на глубине более 1 км. Платформа принадлежала компании «Арктикморнефтегазразведка» и была приписана к порту Мурманск. 

После разведочного бурения возле Камчатки платформа под проводкой ледокола «Магадан» и транспортно-буксирного судна «Нефтегаз-55» взяла курс на Сахалин. На «Кольской» находилось 67 человек, спасти удалось 14 из них, из воды также были подняты тела 17 погибших. 36 человек считаются пропавшими без вести. 

Среди членов экипажа платформы были жители Башкирии, Москвы, Мурманской, Московской, Сахалинской, Магаданской и Белгородской областей, Хабаровского и Красноярского краев, Болгарии и Украины.

Следствием установлено, что «Кольская», согласно выданному Российским морским регистром судоходства свидетельству, не могла транспортироваться в зимних условиях. Перегон судов, совершающих разовый рейс вне сезонных ограничений, установленных для данного района плавания и указанных в Классификационном свидетельстве, возможен был только при наличии соответствующего разрешения. Такого разрешения получено не было. 

Кроме того, минимальный безопасный состав судна должен был составлять 20 человек, включая капитана. Однако на борту было 67 человек, в том числе люди, осуществлявшие вахтовые работы, которые уже были завершены, сообщает корр.ИТАР-ТАСС Леонид Виноградов.

15:31, 28.03.2012 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → После ЧП с «Кольской» уволен начальник спасательного подцентра «Южно-Сахалинск»

cheap 06.03.2020, 00:06

Aw, this was an exceptionally nice post. Spending some time and actual effort to make a great article… but what can I say… I hesitate a whole lot and don't seem to get anything done.

Computer Recycling 06.03.2020, 03:47

I really love your blog... Very nice colors & theme. Did you develop this website yourself? Please reply back as I’m trying to create my own blog and want to learn where you got this from or exactly what the theme is called. Cheers.

Marc Mckinzie 06.03.2020, 13:38

Howdy! This article couldn’t be written much better! Looking at this article reminds me of my previous roommate! He constantly kept preaching about this. I am going to forward this information to him. Pretty sure he's going to have a good read. I appreciate you for sharing!

achat fichier email 07.03.2020, 04:24

This is a topic that's close to my heart... Take care! Exactly where can I find the contact details for questions?

btc investors 08.03.2020, 05:10

I couldn’t refrain from commenting. Exceptionally well written!

Herma Bagaoisan 09.03.2020, 00:05

I could not refrain from commenting. Exceptionally well written!

pl/sql diagram 09.03.2020, 21:38

Excellent article. I am experiencing some of these issues as well...

floor insulation 10.03.2020, 00:16

An outstanding share! I've just forwarded this onto a colleague who had been conducting a little homework on this. And he in fact ordered me lunch because I found it for him... lol. So allow me to reword this... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending time to discuss this issue here on your web site.

producer 10.03.2020, 04:39

Nice post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon every day. It's always exciting to read through content from other writers and practice a little something from their websites.

navigate to these guys 10.03.2020, 05:50

I simply want to tell you that I am very new to blogging and absolutely loved your blog. Almost certainly I’m want to bookmark your site . You definitely have superb well written articles. Many thanks for revealing your website.

travel 12.03.2020, 05:44

I was able to find good information from your blog posts.

toronto fences 12.03.2020, 08:13

Good day! I simply want to give you a huge thumbs up for the excellent info you've got right here on this post. I am returning to your website for more soon.

Procura in Londra 12.03.2020, 10:53

Hey there! I just want to give you a big thumbs up for your excellent info you have got here on this post. I'll be coming back to your website for more soon.

Notary Greenford 12.03.2020, 18:37

Your style is very unique in comparison to other folks I've read stuff from. Thank you for posting when you've got the opportunity, Guess I will just bookmark this blog.

Salvatore Vanostberg 13.03.2020, 19:21

Hi, I do believe this is a great website. I stumbledupon it 😉 I'm going to revisit once again since i have saved as a favorite it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to help other people.

korea powerball 13.03.2020, 22:00

Very good article. I certainly love this website. Thanks!

chicken dishes and recipes 14.03.2020, 05:10

I enjoy reading an article that can make men and women think. Also, thanks for allowing for me to comment.

Netflix 14.03.2020, 20:53

When I initially commented I seem to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I get 4 emails with the same comment. Perhaps there is an easy method you can remove me from that service? Cheers.

bare 15.03.2020, 07:01

Good information. Lucky me I found your blog by accident (stumbleupon). I've book-marked it for later.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS