Вице-губернатор проверила работу «скорой помощи» во Владивостоке

Сегодня, 23 июля, вице-губернатор Приморья Ирина Василькова посетила подстанцию «Центральная» скорой медицинской помощи во Владивостоке. Одна из причин визита — увеличившееся за последнее время количество жалоб на работу «скорой помощи» со стороны населения. Ирина Василькова посмотрела, как работает диспетчерская служба, побывала в комнатах отдыха для бригад «скорой помощи» и водителей, в гаражном боксе.

«Нехватка кадров – одна из наших самых острых проблем. Не хватает врачей и фельдшеров. Из-за нерешенных социальных вопросов, таких как отсутствие жилья и мест в детских садах для детей наших работников, квалифицированные специалисты долго не задерживаются, — посетовал заместитель главного врача по медицинской части «Станции скорой медицинской помощи Владивостока» Егор Жидков. – Из-за достаточно низкой заработной платы, к работе на «скорой» очень сложно привлечь квалифицированных водителей». По словам, в среднем за сутки диспетчеры принимают около двух тысяч звонков. А обслуживает весь Владивосток лишь 25 бригад. Это примерно на 50 процентов меньше от необходимого количества.

«Совершенно очевидно, что сегодня во Владивостоке необходимо открывать дополнительные подстанции «скорой помощи», — сказала Ирина Василькова. – И одновременно необходимо решать кадровые вопросы. Сегодня во Владивостокский медицинский университет уже проходит целевой набор для подготовки медицинских специалистов. Молодые люди получают бесплатное образование с условием, что после окончания учебы они придут работать на «скорую помощь». Кроме того, мы обязательно рассмотрим возможность увеличения заработной платы водителям «скорой» и строительства во Владивостоке общежития для врачей и фельдшеров», — подчеркнула вице-губернатор.

Отметим, уже в августе автопарк «скорой помощи» пополнится 18 новыми автомобилями, приобретенными за счет средств краевого бюджета.

17:44, 23.06.2012 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → Вице-губернатор проверила работу «скорой помощи» во Владивостоке

go to my blog 30.12.2019, 21:34

I just want to tell you that I'm beginner to blogs and truly liked you're web blog. Most likely I’m going to bookmark your website . You definitely come with perfect articles. Regards for sharing with us your web site.

CrowdforApps 15.01.2020, 08:45

I seriously love your site... Excellent colors & theme. Did you make this web site yourself? Please reply back as I’m looking to create my very own website and want to learn where you got this from or exactly what the theme is called. Thank you!

CrowdforThink 15.01.2020, 11:43

Hi there! This post couldn’t be written any better! Going through this article reminds me of my previous roommate! He constantly kept talking about this. I will send this post to him. Pretty sure he will have a good read. Thanks for sharing!

healthy fresh recipes 04.03.2020, 08:28

An interesting discussion is worth comment. I do believe that you ought to write more about this issue, it may not be a taboo subject but generally folks don't speak about these topics. To the next! Cheers!

healthy fresh recipes 04.03.2020, 20:53

Right here is the right site for anyone who wishes to find out about this topic. You understand so much its almost tough to argue with you (not that I actually would want to…HaHa). You certainly put a new spin on a topic that's been written about for ages. Wonderful stuff, just great.

achat fichier email 05.03.2020, 12:10

Very good post! We will be linking to this great article on our website. Keep up the great writing.

Corrine Raju 06.03.2020, 13:55

This is a topic that's close to my heart... Cheers! Exactly where are your contact details though?

achat base de données b2b 07.03.2020, 02:08

Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you so much, However I am having difficulties with your RSS. I don’t understand why I am unable to subscribe to it. Is there anyone else getting the same RSS issues? Anybody who knows the solution will you kindly respond? Thanks!!

Jerrold Flugum 08.03.2020, 21:01

May I simply say what a comfort to discover someone that genuinely understands what they are talking about on the internet. You definitely realize how to bring an issue to light and make it important. A lot more people should look at this and understand this side of your story. I was surprised you are not more popular since you certainly have the gift.

you can check here 10.03.2020, 10:49

I just want to tell you that I am beginner to weblog and absolutely enjoyed your web site. More than likely I’m going to bookmark your site . You certainly come with very good writings. Thanks a bunch for revealing your website page.

GoFounders China 13.03.2020, 07:16

After looking at a handful of the blog articles on your blog, I truly like your way of writing a blog. I bookmarked it to my bookmark site list and will be checking back in the near future. Please check out my web site too and tell me your opinion.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS