Приморье: через цензуру к «прозрачности»?

Странные вещи происходят в рядах приморской общественности. Вдохновленное демократичным посылом нового губернатора, гражданское общество приосанилось и начало было выстраивать свои ряды. 

Фото — Валентин Труханенко

В целях содействия позитивным процессам и во имя «взаимодействия» распоряжением главы края была создана рабочая группа «по вопросу формирования общественных экспертных советов, Общественной палаты и пр.»; в нее вошли чиновники, депутаты и активисты-общественники. Главной задачей на старте процесса была заявлена демократизация власти, ее открытость гражданам и прозрачность.

С «прозрачностью» сразу же возникли проблемы, причем не у власти, а у самих общественников. На днях изумленные активисты получили по почте «рекомендацию» от председателя рабочей группы Елены Григорьевой. «Уважаемые коллеги! Учитывая высокий интерес к нашей работе со стороны СМИ, прошу вас согласовывать со мной свои интервью. Мы договорились с пресс-службой администрации края, что все официальные (??? — Ред.) СМИ будут согласовывать свои репортажи с Председателем группы» — говорится в послании. Озабоченные общественники чешут затылки: то ли это такая шутка, то ли прямой саботаж «прозрачного» курса?

ДВВ

14:41, 24.06.2012 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Приморье → Приморье: через цензуру к «прозрачности»?

check here 31.12.2019, 05:24

I just want to say I'm all new to weblog and definitely loved you're blog. More than likely I’m want to bookmark your blog post . You absolutely come with excellent well written articles. Thanks for sharing with us your web page.

Alphonso Stradley 14.01.2020, 04:05

Everything is very open with a clear explanation of the issues. It was truly informative. Your site is useful. Thanks for sharing!

important site 18.01.2020, 01:10

I just want to mention I'm newbie to blogging and site-building and truly loved your web-site. Likely I’m planning to bookmark your blog . You amazingly come with fabulous articles and reviews. Cheers for sharing with us your website page.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 11:49

Great site you have got here... It’s difficult to find high quality writing like yours nowadays. I really appreciate people like you! Take care!!

healthy fresh recipes 04.03.2020, 23:43

I'd like to thank you for the efforts you've put in writing this site. I really hope to view the same high-grade blog posts from you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has motivated me to get my own site now 😉

achat base de données b2b 05.03.2020, 07:57

You have made some really good points there. I checked on the internet to find out more about the issue and found most people will go along with your views on this site.

Alfonso Sutterfield 06.03.2020, 10:13

An impressive share! I have just forwarded this onto a coworker who had been conducting a little homework on this. And he in fact bought me dinner because I stumbled upon it for him... lol. So let me reword this... Thanks for the meal!! But yeah, thanx for spending time to talk about this topic here on your site.

achat base de données b2c 07.03.2020, 00:37

Very good article. I definitely appreciate this site. Keep it up!

Madlyn Kippley 08.03.2020, 10:10

This is the perfect site for anyone who wants to understand this topic. You realize a whole lot its almost tough to argue with you (not that I actually will need to…HaHa). You definitely put a new spin on a topic which has been discussed for decades. Excellent stuff, just great.

my response 10.03.2020, 07:45

I just want to mention I am just newbie to blogging and definitely enjoyed you're web-site. Almost certainly I’m likely to bookmark your blog . You absolutely have fantastic well written articles. Many thanks for sharing with us your web site.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS