Жители Приморья получат универсальные электронные карты

Начиная с 2013 года жители Приморского края на основании личного заявления смогут получить универсальные электронные карты, с помощью которых без лишних проволочек можно будет получать различные государственные услуги и производить всевозможные платежи.

В будущем году приморцы начнут получать универсальные электронные карты

Соответствующий законопроект приняли парламентарии Приморья во втором и третьем чтении. На первом этапе универсальные электронные карты получат те, кто обратился с заявлением, а с 2014 года – те кто заявление не предоставил, но и карты получать не отказался.

На электронной карте будет фото владельца, его данные, в том числе и номер лицевого счета в Пенсионном фонде. Универсальная карта должна храниться только у владельца, передаче она не подлежит, а в случае утери карточку можно будет заменить.

Уже сейчас на портале госуслуг доступны несколько сотен услуг, процедура их получения упростится с введением универсальной электронной карты. Можно будет оплатить услуги ЖКХ, налоги, пошлины и штрафы, а также записаться на прием к врачу.

09:40, 07.11.2012 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → Жители Приморья получат универсальные электронные карты

recommended you read 30.12.2019, 23:55

I just want to say I am newbie to blogging and definitely loved this website. More than likely I’m want to bookmark your blog . You certainly come with good stories. Regards for sharing with us your blog.

Love Irrigation 14.01.2020, 07:24

Good web site you have got here... It’s difficult to find high-quality writing like yours nowadays. I honestly appreciate people like you! Take care!!

Lacresha Retzloff 15.01.2020, 23:02

Having read this I believed it was rather informative. I appreciate you finding the time and energy to put this information together. I once again find myself spending way too much time both reading and commenting. But so what, it was still worth it.

healthy fresh recipes 05.03.2020, 00:26

May I simply just say what a relief to discover someone that truly understands what they're discussing on the internet. You certainly know how to bring a problem to light and make it important. A lot more people must look at this and understand this side of your story. I can't believe you aren't more popular since you definitely have the gift.

achat base de données b2c 05.03.2020, 07:34

This website was... how do you say it? Relevant!! Finally I have found something which helped me. Thank you!

Nobuko Sankoh 06.03.2020, 18:42

It’s nearly impossible to find knowledgeable people about this subject, but you sound like you know what you’re talking about! Thanks

fichier qualifié 06.03.2020, 23:28

Excellent site you have here... It’s difficult to find good quality writing like yours nowadays. I honestly appreciate individuals like you! Take care!!

Bob Torok 09.03.2020, 13:37

That is a really good tip especially to those new to the blogosphere. Simple but very precise information… Appreciate your sharing this one. A must read article!

check my site 11.03.2020, 00:55

I just want to mention I am just new to blogs and really loved this blog. Most likely I’m planning to bookmark your blog . You certainly have great article content. With thanks for sharing with us your website page.

Onpassive Taiwan 13.03.2020, 05:50

That is a very good tip especially to those new to the blogosphere. Simple but very accurate info… Appreciate your sharing this one. A must read article!

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS