В Приморье будет развиваться телемедицина

Приморский край вошел в число регионов, которые примут участие в пилотном проекте по развитию телемедицины. 

Телемедицина развивается в Приморье

Об этом заявил Губернатор Владимир Миклушевский на совещании по развитию региональной сети высокотехнологичных медицинских диагностических центров.

По словам главы региона, создание единого информационного пространства позволит эффективно использовать как диагностические возможности оборудования, так и интеллектуальный потенциал, а также опыт высококлассных специалистов. А реализация подобного проекта в крае позволит сделать более доступными для населения современные высокотехнологичные методы диагностики.

Речь идет в первую очередь о компьютерной томографии (КТ) и магнитно-резонансной томографии (МРТ). Сегодня они достаточно востребованы, но их широкое использование «тормозится» из-за нехватки квалифицированных кадров.

Как сообщила заместитель директора департамента здравоохранения Приморского края Тамара Курченко, сегодня большинство стандартных исследований не требует присутствие врача, его участие необходимо только при расшифровке результатов.

Кроме того, развитие телемедицины позволит направлять исследования врачам ведущих медицинских центров страны, а в дальнейшем и в зарубежные клиники. Владимир Миклушевский предложил также перевести работу диагностического оборудования на круглосуточный режим – сообщает VestiRegion.ru пресс-служба губернатора.

Сейчас в Приморье современным оборудованием для проведения компьютерной томографии оснащены 17 лечебных учреждений. Первыми в пилотном проекте примут участие 5. Из них два во Владивостоке и три краевых. Планируется, что уже через месяц здесь будет установлено необходимое для дистанционной диагностики оборудование.

15:30, 26.07.2013 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Общество → В Приморье будет развиваться телемедицина

go to this web-site 31.12.2019, 03:04

I just want to say I am just very new to blogging and site-building and actually liked this web blog. Almost certainly I’m want to bookmark your website . You certainly have impressive articles and reviews. Kudos for sharing with us your webpage.

CrowdforApps 15.01.2020, 07:19

When I originally commented I seem to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now whenever a comment is added I recieve four emails with the exact same comment. There has to be an easy method you can remove me from that service? Appreciate it.

CrowdforThink 15.01.2020, 11:40

Can I simply just say what a comfort to uncover an individual who truly understands what they're discussing over the internet. You actually know how to bring a problem to light and make it important. A lot more people should read this and understand this side of the story. I can't believe you are not more popular since you surely have the gift.

Ella Cookerly 16.01.2020, 03:12

Excellent site you have here... It’s hard to find high-quality writing like yours these days. I seriously appreciate individuals like you! Take care!!

click to read 18.01.2020, 03:17

I just want to tell you that I am just newbie to weblog and absolutely liked you're web blog. More than likely I’m going to bookmark your site . You amazingly have wonderful well written articles. Kudos for sharing with us your website.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 11:00

An impressive share! I have just forwarded this onto a friend who had been conducting a little research on this. And he actually ordered me dinner because I found it for him... lol. So allow me to reword this... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanx for spending the time to talk about this subject here on your blog.

healthy fresh recipes 05.03.2020, 01:11

This is a topic that's close to my heart... Best wishes! Where can I find the contact details for questions?

achat base de données b2c 05.03.2020, 06:46

I need to to thank you for this fantastic read!! I absolutely enjoyed every little bit of it. I have you bookmarked to look at new things you post…

Jacob Anstett 09.03.2020, 08:36

Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this post and also the rest of the website is really good.

our website 09.03.2020, 23:46

I just want to mention I'm new to weblog and honestly enjoyed you're web blog. Likely I’m going to bookmark your blog . You surely have exceptional posts. Thanks a bunch for revealing your website page.

Google 12.03.2020, 19:59

bookmarked!!, I like your site!

GoFounders Spain 13.03.2020, 09:19

Greetings! Very useful advice in this particular post! It is the little changes that produce the most significant changes. Thanks a lot for sharing!

bare 15.03.2020, 07:20

Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you so much, However I am experiencing issues with your RSS. I don’t know why I can't subscribe to it. Is there anybody else getting the same RSS issues? Anyone who knows the solution can you kindly respond? Thanx!!

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS