В Приморье ограничат продажу табака

С 1 июня в Приморье вводится запрет на продажу табачных изделий в киосках и ларьках. Розничная продажа сигарет также будет запрещена на ярмарках, с использованием торговых автоматов и дистанционным способом, кроме того табак запретят выкладывать на витринах магазинов.

Как пояснили в пресс-службе краевой администрации, покупателям будет предоставлен печатный список имеющейся в магазине продукции такого рода. При этом вся она будет перечислена в алфавитном порядке и одинаковым шрифтом, чтобы продавец не мог выделить какую-либо марку.

Кроме этого, расширяется перечень мест, где будет запрещено торговать табаком. К ним относятся территории и помещения железнодорожных и автобусных вокзалов, аэропортов, морских и речных портов (кроме магазинов «дьюти фри»), а также помещения, предназначенные для предоставления жилищных, гостиничных и бытовых услуг.

По словам специалистов, эти меры будут способствовать снижению потребления табака.

По мнению авторов закона, для начинающих курильщиков немаловажным является вопрос доступности табака. Законотворцы уверены, что если сигареты будет сложно купить, то многие откажутся от этой пагубной привычки.

Отметим, что предприятия, которые будут пренебрегать новыми правилами, будут штрафовать: должностным лицам придется заплатить от 5 до 19 тысяч рублей, а юридическим лица – от 30 до 50 тысяч рублей. Штраф для граждан составит 2-3 тысячи рублей.

Напомним, что 15 ноября 2013 года в России вступили в силу поправки в КоАП, которые ввели штрафы за курение в неположенных местах — в 15 метрах от входа в метро, аэропорты и на вокзалы, а также возле больниц, школ и детских площадок. Сумма штрафов сейчас составляет от 500 до 3 тысяч рублей. Кроме того, полиция штрафует и за вовлечение несовершеннолетних в курение. За это предусмотрено наказание от 1 тысячи до 2 тысяч рублей, а для родителей — до 3 тысяч рублей.

Также стали действовать штрафы за пропаганду курения. Речь идет о запрете на рекламу табака и проведение промоакций. За эти нарушения штрафы для обычных граждан составляют от 2 тысяч до 4 тысяч рублей, для должностных лиц — от 5 тысяч до 25 тысяч рублей, для юридических лиц — от 80 до 600 тысяч рублей.

Курение в неположенных местах, реклама табака и вовлечение несовершеннолетних были запрещены еще 1 июня 2013 года с вступлением в силу антитабачного закона. Однако наказания за эти правонарушения были введены не сразу.

Принятый в России антитабачный закон предусматривает и другие ограничения для курильщиков, в частности, запрет на курение в кафе и ресторанах, гостиницах, поездах и платформах вокзалов и железнодорожных станций. Эти правила должны вступить в силу с июня 2014 года.

18:34, 17.03.2014 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → В Приморье ограничат продажу табака

healthy fresh recipes 04.03.2020, 08:57

You're so awesome! I do not think I've read through anything like this before. So nice to find somebody with some unique thoughts on this topic. Seriously... thank you for starting this up. This web site is something that is required on the internet, someone with a little originality.

grab promo 04.03.2020, 13:50

Having read this I believed it was extremely enlightening. I appreciate you finding the time and energy to put this information together. I once again find myself spending way too much time both reading and posting comments. But so what, it was still worthwhile!

healthy fresh recipes 05.03.2020, 01:37

Howdy! I simply want to offer you a big thumbs up for your excellent information you have got right here on this post. I'll be returning to your web site for more soon.

WoodHaus Design 05.03.2020, 04:56

Hi! I simply would like to give you a huge thumbs up for the great information you've got right here on this post. I will be returning to your site for more soon.

achat fichier email 05.03.2020, 10:11

This is a great tip especially to those new to the blogosphere. Short but very accurate information… Many thanks for sharing this one. A must read post.

girl hotline number 05.03.2020, 18:53

Howdy! I could have sworn I’ve visited this website before but after browsing through many of the posts I realized it’s new to me. Anyhow, I’m certainly pleased I found it and I’ll be book-marking it and checking back often.

sexy 06.03.2020, 02:16

A motivating discussion is worth comment. I believe that you need to write more about this subject, it may not be a taboo subject but generally people do not talk about these topics. To the next! Kind regards!

ELEKTRONIK RECYCLING 06.03.2020, 07:48

This web site truly has all of the information I wanted concerning this subject and didn’t know who to ask.

Leo Bonniwell 06.03.2020, 11:42

An impressive share! I've just forwarded this onto a colleague who had been conducting a little homework on this. And he in fact bought me lunch due to the fact that I found it for him... lol. So allow me to reword this... Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending some time to discuss this matter here on your website.

hyip btc 08.03.2020, 03:25

When I originally commented I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I recieve 4 emails with the same comment. There has to be an easy method you can remove me from that service? Cheers.

Claud Lanphier 08.03.2020, 08:29

Hi, I think your website may be having browser compatibility problems. When I take a look at your web site in Safari, it looks fine however, when opening in IE, it has some overlapping issues. I simply wanted to give you a quick heads up! Apart from that, wonderful site.

pl/sql to uml tool 09.03.2020, 20:25

This is a topic which is near to my heart... Cheers! Exactly where can I find the contact details for questions?

celotex insulation 09.03.2020, 23:02

Oh my goodness! Incredible article dude! Thank you, However I am encountering difficulties with your RSS. I don’t understand the reason why I am unable to subscribe to it. Is there anybody having identical RSS problems? Anyone who knows the solution can you kindly respond? Thanks!

podcast host 10.03.2020, 04:36

I’m amazed, I have to admit. Rarely do I encounter a blog that’s both equally educative and amusing, and without a doubt, you've hit the nail on the head. The problem is something that not enough people are speaking intelligently about. I am very happy that I came across this in my search for something regarding this.

my response 11.03.2020, 01:50

I just want to mention I'm new to weblog and certainly liked this web blog. Very likely I’m want to bookmark your site . You really have impressive articles and reviews. With thanks for sharing your web page.

rental 12.03.2020, 04:16

Hi there! This blog post couldn’t be written much better! Reading through this post reminds me of my previous roommate! He constantly kept preaching about this. I'll forward this information to him. Pretty sure he's going to have a good read. Thank you for sharing!

toronto custom fences 12.03.2020, 08:34

Everything is very open with a really clear description of the challenges. It was truly informative. Your site is useful. Thanks for sharing.

Notar in Londra 12.03.2020, 13:31

Having read this I believed it was rather enlightening. I appreciate you taking the time and effort to put this content together. I once again find myself personally spending a significant amount of time both reading and posting comments. But so what, it was still worth it.

Notary Ealing 12.03.2020, 18:02

This blog was... how do I say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me. Many thanks.

Volvo 13.03.2020, 13:01

Next time I read a blog, I hope that it won't fail me just as much as this particular one. I mean, Yes, it was my choice to read through, nonetheless I truly thought you would have something helpful to say. All I hear is a bunch of complaining about something that you could possibly fix if you were not too busy searching for attention.

Agatha Salvage 13.03.2020, 18:24

I used to be able to find good information from your blog articles.

korea powerball 13.03.2020, 21:11

An outstanding share! I have just forwarded this onto a coworker who was doing a little homework on this. And he actually ordered me breakfast simply because I stumbled upon it for him... lol. So allow me to reword this... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanx for spending time to discuss this topic here on your blog.

d link device password 14.03.2020, 01:28

Your style is really unique in comparison to other people I have read stuff from. I appreciate you for posting when you have the opportunity, Guess I'll just bookmark this page.

appetizer recipes 14.03.2020, 05:57

I love it when people come together and share ideas. Great blog, continue the good work.

internet search engine optimization 14.03.2020, 09:43

You need to be a part of a contest for one of the highest quality websites on the internet. I will recommend this web site!

Netflix 14.03.2020, 21:22

Hello there! I simply wish to give you a huge thumbs up for the great info you've got here on this post. I'll be coming back to your web site for more soon.

bare 15.03.2020, 15:39

May I just say what a relief to find someone who genuinely knows what they are discussing over the internet. You definitely know how to bring a problem to light and make it important. More people have to check this out and understand this side of your story. I was surprised that you're not more popular since you definitely have the gift.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS