Во Владивостоке впервые с 70-х годов капитально ремонтируют мемориальный корабль «Красный вымпел»

В центре судоремонта «Дальзавод» завершился первый этап работ по ремонту и реставрации мемориального корабля «Красный вымпел».Как сообщает пресс-служба ДЦСС, ветеран Тихоокеанского флота, который был переоборудован в боевой корабль из посыльного судна в начале прошлого века, вернется на постамент у Корабельной набережной в середине июня.

Красный вымпел Владивосток

«Красный вымпел»

Военно-исторический корабль «Красный вымпел» был отбуксирован и установлен в док в конце апреля. Ремонт выполняется в рамках гособоронзаказа, который в целом для Тихоокеанского флота в текущем году составит 12 миллиардов рублей и предусматривает ремонт и сервисное обслуживание более 250 единиц флота. В доке № 54, что расположен в бухте Диомид, специалисты Центра судоремонта «Дальзавод» завершили исследование состояния корпуса исторического корабля «Красный вымпел».

«Ремонт первого корабля, вошедшего в состав Тихоокеанского флота не проводился с 70-х годов прошлого века, и его необходимость назрела давно, — рассказал сотрудник военно-исторического музея Андрей Косицын, — На время ремонта богатейшая экспозиция исторических документов с «Красного вымпела» была передана на хранение в музей. Сохранить этот исторический корабль важно для Владивостока и ТОФ потому, что это яркая страница нашей морской славы на Тихом океане».

В доке корпус корабля очистили от толстого слоя ракушек и ила, после чего приступили к дефектовке. Исследования представляли собой комплекс работ, в том числе и с использованием ультразвуковых установок. Они позволили сделать выводы о состоянии корпуса и определить объем ремонтных и восстановительных работ. Последние ремонтные работы на судне проводились в 2006 году, а капитальный ремонт корабль прошел более 40 лет назад. Специалистам пришлось прибегнуть к дублированию отдельных участков корпуса. Теперь основательный доковый ремонт позволит надолго продлить жизнь корабля, с именем которого связано зарождение Тихоокеанского флота страны.

По словам специалистов, сейчас проведена частичная очистка корпуса, и по погодным условиям будет планироваться полная очистка и покраска.

По словам директора Центра судоремонта « Дальзавод» Игоря Евдокимова, по расчетам период докования будет завершен к 10 июня, после чего «Красный вымпел» вернется на свое традиционное место. Параллельно нам предстоит провести замену верхней палубы и некоторых фрагментов надстройки. Тем самым одна из визитных карточек Владивостока обретет прежний облик.

Красный вымпел Владивосток
Красный вымпел Владивосток
Красный вымпел Владивосток
Красный вымпел Владивосток
Красный вымпел Владивосток
Красный вымпел Владивосток
Красный вымпел Владивосток
Красный вымпел Владивосток

Фото — центр судоремонта «Дальзавод».

10:52, 20.05.2014 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → Во Владивостоке впервые с 70-х годов капитально ремонтируют мемориальный корабль «Красный вымпел»

Stacy Tresselt 03.03.2020, 23:01

Spot on with this write-up, I actually think this amazing site needs a great deal more attention. I’ll probably be returning to read through more, thanks for the information!

styluxitalian 04.03.2020, 02:53

A motivating discussion is definitely worth comment. I believe that you ought to write more about this issue, it might not be a taboo subject but typically folks don't speak about these subjects. To the next! Many thanks.

Shoppaholics Shopp Til You Dropp 04.03.2020, 04:03

This blog was... how do I say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me. Many thanks!

healthy fresh recipes 05.03.2020, 00:18

I’m amazed, I have to admit. Rarely do I encounter a blog that’s equally educative and entertaining, and without a doubt, you've hit the nail on the head. The issue is something which too few people are speaking intelligently about. Now i'm very happy that I came across this during my search for something regarding this.

WoodHaus Design 05.03.2020, 05:37

Hi, I do believe this is an excellent site. I stumbledupon it 😉 I may return once again since i have bookmarked it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to help other people.

achat fichier email 05.03.2020, 06:54

Oh my goodness! Impressive article dude! Thank you, However I am going through issues with your RSS. I don’t understand the reason why I can't subscribe to it. Is there anybody having similar RSS issues? Anyone who knows the answer can you kindly respond? Thanx!

female escott in delhi 05.03.2020, 19:37

Oh my goodness! Awesome article dude! Thanks, However I am encountering problems with your RSS. I don’t know why I can't subscribe to it. Is there anybody getting similar RSS problems? Anyone that knows the answer can you kindly respond? Thanks.

unbeatable prices 06.03.2020, 01:51

Aw, this was a really nice post. Taking a few minutes and actual effort to produce a superb article… but what can I say… I procrastinate a whole lot and never seem to get nearly anything done.

Ankauf von Elektronischen Bauteile 06.03.2020, 03:36

There is certainly a great deal to know about this issue. I like all of the points you made.

fichier qualifié 07.03.2020, 02:13

Excellent post. I absolutely love this website. Keep it up!

ico investors 08.03.2020, 03:56

You ought to take part in a contest for one of the highest quality websites on the internet. I am going to recommend this website!

reverse engineering of pl/sql 09.03.2020, 21:07

I like looking through an article that will make men and women think. Also, thanks for allowing me to comment.

external render 09.03.2020, 23:49

I could not refrain from commenting. Very well written.

live music 10.03.2020, 04:01

This is the right blog for anybody who hopes to understand this topic. You realize so much its almost hard to argue with you (not that I personally would want to…HaHa). You certainly put a new spin on a topic that has been written about for years. Excellent stuff, just excellent.

cheap tourism 12.03.2020, 06:08

I could not refrain from commenting. Very well written!

toronto custom gates 12.03.2020, 07:24

After I initially commented I seem to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on every time a comment is added I get four emails with the same comment. Is there a way you can remove me from that service? Thank you.

Notariat in Londra 12.03.2020, 11:45

An impressive share! I have just forwarded this onto a colleague who has been doing a little homework on this. And he actually ordered me lunch due to the fact that I discovered it for him... lol. So allow me to reword this... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending time to discuss this topic here on your web page.

Notary Feltham 12.03.2020, 16:49

Greetings! Very useful advice within this post! It's the little changes that will make the greatest changes. Many thanks for sharing!

MINI Malaysia 13.03.2020, 14:36

There's definately a lot to learn about this subject. I like all the points you've made.

Darron Falconeri 13.03.2020, 17:32

Spot on with this write-up, I actually believe that this amazing site needs far more attention. I’ll probably be returning to read more, thanks for the info!

powerball 13.03.2020, 21:10

I’m impressed, I have to admit. Seldom do I come across a blog that’s equally educative and interesting, and without a doubt, you've hit the nail on the head. The problem is something that too few people are speaking intelligently about. I'm very happy I found this during my hunt for something relating to this.

best foods chicken recipe 14.03.2020, 03:10

Hi, I do believe this is an excellent site. I stumbledupon it 😉 I'm going to revisit yet again since I book-marked it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide other people.

guest post travel 14.03.2020, 08:53

Excellent post! We will be linking to this particularly great content on our site. Keep up the good writing.

best websites 14.03.2020, 11:17

You should take part in a contest for one of the best websites on the internet. I most certainly will recommend this website!

Netflix 14.03.2020, 20:34

I blog often and I truly thank you for your content. The article has really peaked my interest. I will take a note of your blog and keep checking for new details about once per week. I subscribed to your RSS feed as well.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS