Дворкович: бензин в 2015 году подорожает из-за налогового маневра

Вице-премьер РФ Аркадий Дворкович ожидает, что бензин в следующем году в России подорожает из-за уже принятых налоговых решений. По его словам, темпы роста цен будут зависеть от еще рассматриваемых парламентом налоговых законопроектов.

Основными факторами, которые влияют на стоимость топлива, являются — издержки производства и акцизы. «Акцизы у нас в последнее время повышались, издержки, естественно, тоже не падают, поэтому росли и цены на бензин. Мировые цены на нефть здесь просто ни при чем», — пояснил Дворкович.

По данным союза нефтепромышленников, налоги и акцизы сейчас составляют до 60% от стоимости бензина. Производители перекладывают свои затраты на потребителей.

Ранее замминистра финансов Сергей Шаталов спрогнозировал, что цены на топливо в случае применения налогового маневра будут повышаться в среднем на 1 рубль 80 копеек за литр ежегодно.

В рамках налогового маневра поэтапно (за 3 года) предполагается сократить вывозные таможенные пошлины на нефть (в 1,7 раза) и нефтепродукты (в 1,7-5 раз в зависимости от их вида) с одновременным увеличением ставки НДПИ на нефть (в 1,7 раза) и газовый конденсат (в 6,5 раз) и уточнением порядков расчета стимулирующих понижающих коэффициентов к ставке НДПИ на нефть и экспортной пошлине на нефть.

09:38, 23.10.2014 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Главная тема → Дворкович: бензин в 2015 году подорожает из-за налогового маневра

reference 30.12.2019, 21:21

I just want to tell you that I am beginner to blogging and site-building and absolutely liked this web blog. Very likely I’m going to bookmark your blog post . You actually have perfect articles and reviews. Regards for sharing with us your blog site.

Francis Moros 13.01.2020, 07:59

I couldn’t resist commenting. Very well written!

Jin Puthiyamadam 14.01.2020, 01:59

Howdy! This post couldn’t be written any better! Looking at this post reminds me of my previous roommate! He always kept preaching about this. I'll send this information to him. Fairly certain he will have a very good read. I appreciate you for sharing!

CrowdforApps 15.01.2020, 08:33

Hi, I do think this is an excellent blog. I stumbledupon it 😉 I am going to come back yet again since I bookmarked it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to help other people.

Voncile Kossow 16.01.2020, 02:18

You're so interesting! I do not believe I've truly read something like this before. So nice to find someone with original thoughts on this issue. Really... thank you for starting this up. This website is something that's needed on the internet, someone with a bit of originality.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 10:11

Your style is really unique compared to other people I've read stuff from. I appreciate you for posting when you've got the opportunity, Guess I'll just book mark this site.

achat base de données b2b 05.03.2020, 12:10

Greetings! Very helpful advice in this particular article! It's the little changes that produce the most significant changes. Thanks a lot for sharing!

Shirlene Mcnamara 06.03.2020, 13:33

This site truly has all of the info I wanted concerning this subject and didn’t know who to ask.

achat base de données b2c 07.03.2020, 02:26

Having read this I believed it was very informative. I appreciate you finding the time and energy to put this content together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and leaving comments. But so what, it was still worth it!

Becki Srnsky 08.03.2020, 10:06

Good day! I could have sworn I’ve visited your blog before but after looking at many of the posts I realized it’s new to me. Anyhow, I’m certainly delighted I discovered it and I’ll be bookmarking it and checking back frequently!

click reference 10.03.2020, 05:08

I simply want to say I am newbie to blogs and seriously enjoyed this web page. Probably I’m going to bookmark your website . You absolutely come with fantastic articles and reviews. Thanks a bunch for revealing your website page.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS