Закон о свободном порте Владивосток принят депутататами госдумы в третьем чтении

В пятницу, 3 июля, депутаты госдумы подавляющим большинством голосов приняли в третьем чтении пакет законопроектов о предоставлении Владивостоку статуса свободного порта. Теперь закон рассмотрят в Совете Федерации, после чего он поступит на утверждение президенту.

В случае, если закон будет подписан Путиным, то в законную силу он вступит в течение трех месяцев с даты подписания. За это время будут подготовлены и утверждены необходимые подзаконные нормативно-правовые акты.

Законопроект предлагает распространить статус свободного порта сразу на 15 муниципальных образований Приморья — Владивосток, Шкотовский, Надеждинский районы, Артем, Большой Камень, Уссурийск, Хасанский, Пограничный, Октябрьский, Ханкайский районы, Партизанск и Партизанский район, Находка, Спасск и Ольгинский район.

Резиденты новой экономической зоны, которыми смогут стать не только порты, но и аэропорт, предприятия и компании, работающие в туристической отрасли, смогут платить единый налог, что существенно упростит ведение бухгалтерских и налоговых операций. Для резидентов в законопроекте обозначены таможенные и налоговые льготы, пониженные тарифы страховых взносов, упрощенные процедуры в области строительства и получении различных разрешительных документов, защита бизнеса от излишних проверок, принцип единого окна. Работа государственных контрольных органов в пунктах пропуска свободного порта Владивосток должна обеспечивать круглосуточный и бесперебойный пропуск лиц, транспортных средств, грузов и товаров.

Основные цели закона — дать толчок для активного развития региона, создания производств, основанных на применении современных технологий и ориентированных на выпуск конкурентоспособной продукции — для интеграции в экономическое пространство АТР.

«Мы ждем инвестиции и надеемся, закон создаст благоприятные условия для вложения средств, для бурного развития. У Владивостока открываются огромные новые перспективы и возможности, и город по-настоящему станет восточной столицей России», — говорит мэр Владивостока Игорь Пушкарев.

Напомним, предоставить Владивостоку статус свободного порта с облегченным налоговым режимом предложил президент РФ Владимир Путин в послании Федеральному собранию в 2014 году. Такая же возможность предусмотрена в отношении Севастополя и других портов Крыма.

15:00, 04.07.2015 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → Закон о свободном порте Владивосток принят депутататами госдумы в третьем чтении

Jewellers 18.02.2020, 23:47

Hello there! This article could not be written much better! Reading through this article reminds me of my previous roommate! He always kept preaching about this. I'll send this post to him. Fairly certain he'll have a very good read. Many thanks for sharing!

Event Organizer in Jakarta - Indonesia 19.02.2020, 02:17

Next time I read a blog, Hopefully it doesn't disappoint me as much as this one. After all, I know it was my choice to read, however I really thought you would probably have something interesting to say. All I hear is a bunch of moaning about something you can fix if you weren't too busy searching for attention.

Federico Calderon Real Estate 19.02.2020, 05:26

I like looking through an article that can make people think. Also, thank you for allowing me to comment.

jamb waec o level subject combination nursing 20.02.2020, 00:13

Great site you've got here... It’s difficult to find high-quality writing like yours nowadays. I really appreciate people like you! Take care!!

seeds 21.02.2020, 13:32

Right here is the right webpage for anyone who hopes to find out about this topic. You know a whole lot its almost hard to argue with you (not that I actually will need to…HaHa). You definitely put a new spin on a subject which has been discussed for years. Excellent stuff, just great.

Vector Magic Crack 21.02.2020, 16:55

Great post. I will be dealing with a few of these issues as well...

btl toys 21.02.2020, 19:15

I was very happy to uncover this site. I need to to thank you for ones time due to this wonderful read!! I definitely appreciated every part of it and I have you saved as a favorite to look at new stuff on your website.

Legal justice Advocates 21.02.2020, 22:06

Very nice article. I certainly love this site. Keep it up!

male perf avis francais 22.02.2020, 10:17

Greetings! Very helpful advice within this article! It is the little changes that will make the greatest changes. Thanks a lot for sharing!

crazy bulk avis 22.02.2020, 21:02

After looking into a number of the blog posts on your web site, I really appreciate your technique of writing a blog. I bookmarked it to my bookmark website list and will be checking back soon. Take a look at my web site too and let me know what you think.

here 24.02.2020, 18:04

Having read this I thought it was really enlightening. I appreciate you finding the time and effort to put this information together. I once again find myself spending way too much time both reading and posting comments. But so what, it was still worth it!

read more 24.02.2020, 19:11

Saved as a favorite, I really like your site.

source 25.02.2020, 00:50

I'd like to thank you for the efforts you have put in penning this website. I'm hoping to check out the same high-grade content by you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has inspired me to get my own blog now 😉

source 25.02.2020, 11:55

Pretty! This was an extremely wonderful article. Many thanks for supplying these details.

Best grapes (the fruit) in La 25.02.2020, 17:49

This is the right webpage for everyone who wants to find out about this topic. You realize a whole lot its almost hard to argue with you (not that I really will need to…HaHa). You definitely put a brand new spin on a subject which has been discussed for decades. Wonderful stuff, just wonderful.

Raleigh NC 25.02.2020, 21:23

I’m impressed, I have to admit. Rarely do I encounter a blog that’s both equally educative and amusing, and let me tell you, you have hit the nail on the head. The issue is an issue that not enough people are speaking intelligently about. Now i'm very happy that I found this in my search for something concerning this.

Fayetteville NC Home Inspection 26.02.2020, 00:02

Greetings! Very useful advice in this particular post! It is the little changes that produce the most important changes. Thanks a lot for sharing!

Ontario Lottery 26.02.2020, 02:11

Aw, this was an exceptionally good post. Taking a few minutes and actual effort to generate a very good article… but what can I say… I put things off a whole lot and don't seem to get anything done.

Rain GO NC 26.02.2020, 05:10

Your style is unique in comparison to other people I've read stuff from. Thank you for posting when you've got the opportunity, Guess I will just book mark this site.

Abbruch Abbruch 26.02.2020, 08:30

Great info. Lucky me I found your website by accident (stumbleupon). I've bookmarked it for later!

SEO Services in MD 26.02.2020, 12:16

I really like it when individuals get together and share ideas. Great website, stick with it!

area rug cleaning fayetteville nc 26.02.2020, 20:26

Everyone loves it when people get together and share ideas. Great website, continue the good work.

Locksmith Serivces 26.02.2020, 22:45

Good post. I will be going through a few of these issues as well...

independent music 27.02.2020, 04:00

Nice post. I learn something new and challenging on sites I stumbleupon everyday. It will always be helpful to read through articles from other authors and use a little something from their web sites.

Web Designing Course 27.02.2020, 19:41

I want to to thank you for this excellent read!! I certainly enjoyed every little bit of it. I have you book marked to check out new stuff you post…

Off-road Bikes 28.02.2020, 05:00

Hello there! I could have sworn I’ve been to your blog before but after browsing through some of the posts I realized it’s new to me. Anyways, I’m certainly pleased I stumbled upon it and I’ll be book-marking it and checking back often.

Saudi Arabia 28.02.2020, 06:52

An outstanding share! I have just forwarded this onto a colleague who had been conducting a little research on this. And he actually bought me lunch due to the fact that I stumbled upon it for him... lol. So allow me to reword this... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending some time to talk about this subject here on your web site.

made definition 28.02.2020, 13:40

You're so interesting! I do not believe I've read through a single thing like this before. So wonderful to find someone with a few original thoughts on this topic. Seriously... many thanks for starting this up. This web site is one thing that's needed on the internet, someone with some originality.

scammer 29.02.2020, 04:44

Great post. I will be facing some of these issues as well...

advertisement free 29.02.2020, 06:28

I blog frequently and I truly thank you for your content. Your article has truly peaked my interest. I'm going to take a note of your site and keep checking for new details about once a week. I subscribed to your RSS feed too.

Printing Shop London 29.02.2020, 07:27

You ought to take part in a contest for one of the highest quality blogs on the web. I am going to recommend this web site!

CBD oil near me 29.02.2020, 10:25

Everything is very open with a very clear explanation of the issues. It was truly informative. Your website is very helpful. Many thanks for sharing.

muscat bay 29.02.2020, 13:55

Everything is very open with a really clear explanation of the issues. It was definitely informative. Your website is very useful. Thanks for sharing!

healthy fresh recipes 04.03.2020, 11:43

You've made some good points there. I looked on the internet for more info about the issue and found most people will go along with your views on this web site.

achat base de données b2c 05.03.2020, 14:59

Next time I read a blog, Hopefully it doesn't disappoint me just as much as this particular one. After all, Yes, it was my choice to read through, but I actually thought you would probably have something interesting to say. All I hear is a bunch of whining about something you could possibly fix if you weren't too busy looking for attention.

sexy 05.03.2020, 21:51

You're so awesome! I don't believe I have read a single thing like that before. So great to find somebody with a few genuine thoughts on this subject. Seriously... thanks for starting this up. This web site is one thing that's needed on the web, someone with some originality.

MOBILTELEFON RECYCLING 06.03.2020, 05:03

Howdy, I do believe your website could possibly be having browser compatibility issues. Whenever I take a look at your web site in Safari, it looks fine however, when opening in IE, it has some overlapping issues. I simply wanted to give you a quick heads up! Besides that, great blog.

Kia Germani 06.03.2020, 14:47

This web site definitely has all the info I needed concerning this subject and didn’t know who to ask.

achat base de données b2b 06.03.2020, 23:18

I love it when people get together and share opinions. Great website, keep it up!

Tod Dayao 08.03.2020, 20:33

Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you, However I am experiencing problems with your RSS. I don’t understand why I am unable to subscribe to it. Is there anybody else having identical RSS problems? Anybody who knows the answer can you kindly respond? Thanx!!

website link 10.03.2020, 09:21

I just want to mention I am just very new to blogging and site-building and seriously enjoyed this web page. Likely I’m want to bookmark your site . You surely have wonderful article content. Bless you for sharing your web page.

hotel 12.03.2020, 04:45

This is a really good tip particularly to those fresh to the blogosphere. Short but very precise info… Thanks for sharing this one. A must read article!

Notar Roman Londra 12.03.2020, 12:56

You have made some really good points there. I looked on the web to find out more about the issue and found most people will go along with your views on this site.

Legalisation 12.03.2020, 16:59

I like looking through an article that will make men and women think. Also, thank you for permitting me to comment.

Web Hosting 13.03.2020, 08:06

Everything is very open with a precise clarification of the issues. It was definitely informative. Your website is very useful. Thank you for sharing.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS