Крупнейшую в мире Владивостокскую крепость пилят на металлолом

Полиция возбудила уголовное дело по факту повреждения сооружений памятника федерального значения Владивостокская крепость, расположенных на юге Приморья, сообщило регионального отделения ОНФ.

Дело возбуждено по ст.243 УК РФ («Уничтожение или повреждение памятников истории и культуры народов РФ»).

По словам члена регионального штаба ОНФ Алексея Тимченко, эксперты ОНФ установили, что на территории памятника «Батарея башенная береговая артиллерийская № 220», который расположен в Хасанском районе Приморья и является частью фортификационных сооружений Владивостокской крепости, коммерческая организация без разрешения распиливала орудия батареи на металлолом.

Активисты ОНФ обратились в прокуратуру региона и в региональный орган охраны объектов культурного наследия.

По данным регионального отделения ОНФ, в ходе прокурорской проверки, проведенной по обращению общественников, изложенные факты подтвердились.

«По данному факту полицией возбуждено и расследуется уголовное дело, прокуратурой направлен иск в районный суд о запрете совершения действий по демонтажу металлоконструкций памятника», — говорится в сообщении ОНФ.

Владивостокская крепость — уникальное по масштабу фортификационное сооружение. Официально Владивосток стал крепостью в 1889 году, но крупномасштабное строительство оборонительных сооружений началось еще в 1877—1878 годах. 

Всего было построено около 130 фортов, соответствующих подземных сооружений и укреплений, опорных пунктов и береговых батарей. В соответствии с указом президента России от 1995 года крупнейшая в мире Владивостокская крепость признана памятником архитектуры федерального значения.

Только вот кто и когда восстановит утраченные сооружения Владивостокской крепости, остается большим вопросом...

12:01, 23.08.2016 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Крупнейшую в мире Владивостокскую крепость пилят на металлолом

try this web-site 30.12.2019, 21:24

I just want to tell you that I am very new to blogging and honestly liked you're website. Probably I’m going to bookmark your site . You absolutely come with outstanding articles. Appreciate it for sharing with us your webpage.

Reynaldo Stinchcomb 14.01.2020, 02:03

This is a topic which is close to my heart... Cheers! Exactly where can I find the contact details for questions?

CrowdforApps 15.01.2020, 08:19

An intriguing discussion is definitely worth comment. I think that you need to write more on this topic, it may not be a taboo matter but usually people do not talk about these issues. To the next! Many thanks.

CrowdforThink 15.01.2020, 12:42

This is a topic which is near to my heart... Take care! Exactly where are your contact details though?

Katelynn Laymon 15.01.2020, 22:57

This website was... how do I say it? Relevant!! Finally I have found something which helped me. Thanks!

hop over to this web-site 18.01.2020, 02:11

I simply want to tell you that I am just very new to blogs and absolutely enjoyed you're web page. Almost certainly I’m likely to bookmark your site . You really have exceptional articles and reviews. With thanks for revealing your blog.

Stacie Deliz 06.03.2020, 18:39

Having read this I believed it was rather informative. I appreciate you finding the time and effort to put this short article together. I once again find myself personally spending way too much time both reading and commenting. But so what, it was still worth it!

achat fichier email 06.03.2020, 22:47

This is a great tip particularly to those fresh to the blogosphere. Brief but very accurate info… Thank you for sharing this one. A must read article!

Enrique Husser 09.03.2020, 10:49

Hello, There's no doubt that your website could possibly be having browser compatibility problems. Whenever I look at your blog in Safari, it looks fine however, when opening in Internet Explorer, it's got some overlapping issues. I just wanted to provide you with a quick heads up! Apart from that, wonderful blog.

click to read 11.03.2020, 00:43

I simply want to tell you that I'm very new to blogs and certainly liked your blog. More than likely I’m planning to bookmark your blog . You absolutely have impressive posts. With thanks for sharing with us your website page.

Onpassive China 13.03.2020, 09:14

I really love your blog... Excellent colors & theme. Did you develop this amazing site yourself? Please reply back as I’m trying to create my very own blog and would love to learn where you got this from or just what the theme is named. Many thanks.

bare 15.03.2020, 10:46

Everything is very open with a very clear clarification of the challenges. It was definitely informative. Your site is very helpful. Thanks for sharing!

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS