Жительница Тюмени отсудила у больницы 1,4 млн рублей за смерть мужа в 2003 году

Тюменский суд по иску прокуратуры взыскал с областной клинической больницы N2 в пользу жительницы областного центра более 1,4 млн рублей за смерть ее супруга, сообщает в четверг пресс-служба облпрокуратуры.

По данным ведомства, в октябре 2003 года в приемное отделение этой больницы с инфарктом поступил 47-летний житель Тюмени. Из-за того, что пациенту не была проведена немедленная медикаментозная терапия, через час после поступления в больницу он умер.

В августе 2016 года вдова, которая является инвалидом второй группы, обратилась в прокуратуру с просьбой помочь взыскать с медучреждения компенсацию морального вреда и возмещение ущерба из-за потери кормильца.

Накануне суд удовлетворил иск и взыскал в пользу заявительницы 500 тыс. рублей в счет возмещения морального вреда, а также свыше 936 тыс. рублей по случаю потери кормильца. Кроме того, больницу обязали с сентября этого года выплачивать женщине по 26 тыс. рублей ежемесячно.

20:35, 08.12.2016 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Жительница Тюмени отсудила у больницы 1,4 млн рублей за смерть мужа в 2003 году

unbeatable prices 05.03.2020, 22:25

Great web site you've got here... It’s difficult to find high-quality writing like yours these days. I honestly appreciate people like you! Take care!!

Elektroschrott abholung 06.03.2020, 03:56

I have to thank you for the efforts you have put in writing this site. I really hope to view the same high-grade blog posts from you in the future as well. In truth, your creative writing abilities has inspired me to get my very own blog now 😉

fichier qualifié 06.03.2020, 22:44

This is a good tip especially to those fresh to the blogosphere. Brief but very accurate info… Many thanks for sharing this one. A must read article!

Denisse Noack 08.03.2020, 13:40

Good info. Lucky me I ran across your website by accident (stumbleupon). I've book marked it for later!

you could try here 09.03.2020, 23:34

I simply want to say I'm new to blogs and really loved your web page. More than likely I’m planning to bookmark your website . You actually come with amazing articles. Thanks for sharing with us your web page.

cruise 12.03.2020, 05:34

I was pretty pleased to find this great site. I want to to thank you for ones time just for this fantastic read!! I definitely loved every bit of it and I have you saved as a favorite to look at new information on your website.

Autentificare Procura in Londra 12.03.2020, 11:56

You need to take part in a contest for one of the greatest blogs on the net. I will highly recommend this site!

Notary West London 12.03.2020, 15:01

Howdy! This blog post could not be written much better! Looking at this post reminds me of my previous roommate! He always kept preaching about this. I will send this post to him. Pretty sure he's going to have a good read. Thank you for sharing!

bare 15.03.2020, 08:36

I’m amazed, I have to admit. Seldom do I come across a blog that’s both equally educative and interesting, and let me tell you, you've hit the nail on the head. The issue is something that too few folks are speaking intelligently about. Now i'm very happy that I found this during my hunt for something concerning this.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS