«Платон» опять выходит на дорогу — в 2017 году тариф увеличат вдвое

Тариф по системе «Платон» в 2017 году будет увеличен в два раза, до 3,06 рублей с 1 км. Об этом сообщил журналистам министр транспорта РФ Максим Соколов.

«Год система „Платон“ отработала в нормальном режиме, пора переходить на новый тариф. Сейчас это 1 рубль 53 копейки, необходимо переходить на 3,06 руб. Это нужно сделать в 2017 году. Как, сейчас думаем», — сказал Соколов на открытии железнодорожного туннеля в городе Лиски Воронежской области.

По его словам, на данный момент на строительство и модернизацию дорожной сети России тратятся бюджетные средства. «Инфраструктура построена на народных деньгах, а на ней зарабатывают коммерческие структуры. Коммерческий грузовик более 12 тонн наносит ущерб, равный проезду 20-30 тыс. легковых автомобилей. Смысл системы „Платон“ в том, чтобы создать равные условия для использования дорог всеми видами транспорта», — отметил Соколов.

Тариф для большегрузов весом более 12 тонн по системе «Платон» действует с 15 ноября 2015 года. Изначально он планировался на уровне 3,73 рубля за 1 км, но из-за массовых акций протеста дальнобойщиков был снижен до 1,53 рубля. Предполагалось, что с 1 марта 2016 года тариф возрастет до 3,06 рубля за 1 км, но и от этого повышения было решено отказаться до осени 2016 года, после чего планировалось вернуться к обсуждению тарифного вопроса.

22:07, 22.12.2016 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → «Платон» опять выходит на дорогу — в 2017 году тариф увеличат вдвое

Get More Information 31.12.2019, 01:15

I simply want to tell you that I'm all new to blogging and honestly savored you're website. Probably I’m going to bookmark your blog post . You actually have fantastic well written articles. Thank you for sharing with us your blog site.

CrowdforApps 15.01.2020, 09:43

Everything is very open with a precise clarification of the issues. It was truly informative. Your website is extremely helpful. Many thanks for sharing!

CrowdforThink 15.01.2020, 11:57

I blog quite often and I genuinely appreciate your content. The article has truly peaked my interest. I am going to bookmark your blog and keep checking for new information about once a week. I opted in for your Feed too.

Lonny Fukuroku 15.01.2020, 23:29

Great blog you've got here... It’s hard to find high-quality writing like yours these days. I honestly appreciate individuals like you! Take care!!

healthy fresh recipes 04.03.2020, 07:01

Hello, I think your web site might be having web browser compatibility issues. Whenever I look at your web site in Safari, it looks fine however when opening in IE, it's got some overlapping issues. I simply wanted to give you a quick heads up! Other than that, excellent website!

healthy fresh recipes 04.03.2020, 22:00

You're so interesting! I do not suppose I've truly read through anything like that before. So nice to find another person with some unique thoughts on this issue. Really... thank you for starting this up. This site is one thing that is needed on the internet, someone with a little originality.

achat fichier email 05.03.2020, 14:54

Great site you've got here... It’s hard to find high-quality writing like yours these days. I seriously appreciate people like you! Take care!!

Angila Cronan 06.03.2020, 14:37

After checking out a handful of the blog posts on your site, I truly like your technique of blogging. I saved it to my bookmark site list and will be checking back in the near future. Take a look at my web site as well and tell me your opinion.

fichier qualifié 07.03.2020, 03:55

There is certainly a great deal to learn about this topic. I really like all the points you made.

Elmer Demartino 09.03.2020, 14:30

Nice post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon on a daily basis. It's always exciting to read through content from other authors and use something from their web sites.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS