Приморье споткнулось на ОДН: норматив поставил крест на экономии

В Приморье возникла напряжённая ситуация вокруг порядка начисления платы за общедомовые нужды. Начиная с 1 января 2017 года, когда суммы к оплате за ОДН начали рассчитываться исходя из нормативов, от населения стали поступать многочисленные жалобы.

Открытым остаётся вопрос: за счёт людей свои доходы увеличивают недобросовестные управляющие компании или же органы власти игнорируют напряжение в обществе?

В многочисленных обращениях граждане указывают на то, что в 2017 году плата за общедомовые нужды увеличилась: если прежде суммы рассчитывались исходя из показаний счётчиков учёта воды и электроэнергии, то сейчас исходя из норматива.

Начальника финансово-экономического отдела департамента по жилищно-коммунальному хозяйству и топливным ресурсам Приморского края Марина Гончарук не исключает, что обращения граждан приведут к изменения Жилищного кодекса.

«Устанавливая приборы учёта, мы с вами понимали, что сэкономим свои деньги, ресурсы, а теперь оказалось, что будем платить по нормативу, — акцентировала Гончарук. — На мой взгляд, нужно оставить расчёт за ОДН, исходя из фактического потребления коммунальных ресурсов по счётчику».

По мнению председателя регионального парламента Александра Ролика, на фоне сложившейся ситуации органы исполнительной власти и местного самоуправления должны принять меры, в том числе меры ответственности для недобросовестных управляек, которые увеличивают свои доходы за счёт населения. Спикер также указал на недоработку Государственной жилищной инспекции Приморья и служб муниципального контроля.

«Органы власти должны сделать всё возможное, в том числе при необходимости и на законодательном уровне, чтобы снять напряжение и не допустить ущемления законных прав наших граждан», — заключил Ролик.

Как сообщало ИА REGNUM, предполагалось, что новый порядок начисления оплаты за общедомовые нужды и повышение требований к Управляющим организациям и к собственникам жилья должны привести к снижению платежей. Однако, после поступления обновлённых в соответствии с этим постановлением квитанций за январь 2017 года, у многих жителей платежи увеличились. Так, в Орле споры вокруг ОДН дошли до Конституционного суда.

12:31, 01.03.2017 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Приморье споткнулось на ОДН: норматив поставил крест на экономии

achat base de données b2c 07.03.2020, 05:29

I couldn’t refrain from commenting. Perfectly written!

hyip btc 08.03.2020, 05:26

The very next time I read a blog, I hope that it does not disappoint me as much as this one. After all, I know it was my choice to read through, however I actually thought you'd have something interesting to say. All I hear is a bunch of whining about something you can fix if you weren't too busy searching for attention.

Victor Routt 08.03.2020, 16:38

I would like to thank you for the efforts you've put in penning this site. I really hope to view the same high-grade blog posts by you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has motivated me to get my very own website now 😉

pl/sql to uml tool 09.03.2020, 21:39

I seriously love your website... Very nice colors & theme. Did you develop this amazing site yourself? Please reply back as I’m trying to create my very own site and would love to find out where you got this from or exactly what the theme is called. Appreciate it!

cladding systems 10.03.2020, 00:17

An impressive share! I've just forwarded this onto a colleague who has been conducting a little homework on this. And he in fact bought me lunch due to the fact that I discovered it for him... lol. So allow me to reword this... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanx for spending time to discuss this matter here on your blog.

comedy 10.03.2020, 04:42

Next time I read a blog, I hope that it won't fail me just as much as this particular one. I mean, Yes, it was my choice to read, but I really thought you would probably have something useful to say. All I hear is a bunch of crying about something that you could possibly fix if you were not too busy seeking attention.

cruise 12.03.2020, 03:47

Good article! We are linking to this great article on our site. Keep up the good writing.

gate repair toronto 12.03.2020, 08:54

An interesting discussion is worth comment. There's no doubt that that you need to publish more about this issue, it may not be a taboo subject but generally people don't discuss such issues. To the next! Best wishes.

Notary Feltham 12.03.2020, 16:40

Next time I read a blog, I hope that it does not disappoint me just as much as this one. After all, Yes, it was my choice to read through, nonetheless I genuinely thought you would probably have something useful to talk about. All I hear is a bunch of moaning about something you can fix if you were not too busy searching for attention.

Citroen Malaysia 13.03.2020, 12:46

That is a good tip particularly to those fresh to the blogosphere. Brief but very precise information… Thank you for sharing this one. A must read post!

Gus Rothfeld 13.03.2020, 16:14

Spot on with this write-up, I truly believe this web site needs much more attention. I’ll probably be returning to read through more, thanks for the advice.

powerball 13.03.2020, 21:36

The next time I read a blog, I hope that it won't disappoint me just as much as this one. After all, Yes, it was my choice to read through, nonetheless I truly believed you'd have something helpful to say. All I hear is a bunch of moaning about something you can fix if you weren't too busy seeking attention.

how to setup netgear extender 14.03.2020, 02:01

After looking over a few of the blog posts on your web page, I really appreciate your technique of blogging. I added it to my bookmark website list and will be checking back soon. Please visit my web site too and let me know how you feel.

amazing chicken dishes 14.03.2020, 03:40

Greetings! Very useful advice in this particular post! It's the little changes which will make the most important changes. Thanks for sharing!

guest post outreach services 14.03.2020, 06:13

It’s hard to find knowledgeable people for this subject, however, you seem like you know what you’re talking about! Thanks

Netflix 14.03.2020, 19:52

Oh my goodness! Awesome article dude! Thank you, However I am having difficulties with your RSS. I don’t understand the reason why I cannot subscribe to it. Is there anybody else getting similar RSS problems? Anyone who knows the solution will you kindly respond? Thanx.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS