В Приморье планируется начать в этом году возведение нефтехимического комплекса

В Партизанском районе Приморья будет построен нефтехимический комплекс, который даст краю тысячи рабочих мест и миллиарды рублей бюджетных отчислений.

Председатель правительства РФ Дмитрий Медведев подписал постановление о создании в Приморье территории опережающего социально-экономического развития «Нефтехимический».

Создание нового ТОРа будет способствовать развитию нефтехимического кластера в Дальневосточном федеральном округе, развитию инфраструктуры и сопутствующих производств в Приморском крае, экспорту новых видов продукции на рынки стран Азиатско-Тихоокеанского региона, созданию новых рабочих мест, привлечению инвестиций.

«Дан старт началу строительства Восточного нефтехимического комплекса, — говорит председатель Законодательного Собрания Александр Ролик. — Мы считаем, что это очень важный инвестиционный проект для Приморского края. Мы рассчитываем, что он принесет в консолидированный бюджет сотни миллиардов рублей, создаст почти 4 тысячи рабочих мест в Партизанском районе. Эффект от работы комплекса будет способствовать развитию нефтехимического производства в Приморском крае и Дальневосточном федеральном округе».

По оценке Минвостокразвития России, создание ТОР «Нефтехимический» обеспечит привлечение более 540 млрд рублей частных инвестиций. В результате реализации инвестиционных проектов, будет создано не менее 3,5 тыс. рабочих мест. Налоговые поступления в бюджеты всех уровней до 2025 года составят более 111,7 млрд рублей, сообщает пресс-служба Законодательного Собрания Приморья.

16:04, 14.03.2017 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → В Приморье планируется начать в этом году возведение нефтехимического комплекса

recommended you read 31.12.2019, 04:07

I just want to tell you that I am just beginner to weblog and definitely savored this web page. Likely I’m likely to bookmark your website . You absolutely have impressive writings. Thanks a bunch for sharing your blog site.

CrowdforApps 15.01.2020, 06:31

Spot on with this write-up, I actually feel this amazing site needs much more attention. I’ll probably be returning to read more, thanks for the info.

CrowdforThink 15.01.2020, 11:18

Hi there! This article couldn’t be written much better! Looking through this article reminds me of my previous roommate! He constantly kept talking about this. I most certainly will send this article to him. Pretty sure he'll have a good read. Thanks for sharing!

Giselle Willmarth 15.01.2020, 23:46

It’s hard to find knowledgeable people in this particular subject, however, you sound like you know what you’re talking about! Thanks

Moshe Lapuz 16.01.2020, 02:15

Good article. I'm facing a few of these issues as well...

read review 18.01.2020, 01:48

I just want to mention I am new to blogs and certainly liked you're web blog. Likely I’m planning to bookmark your blog . You definitely come with fantastic stories. Thank you for revealing your website page.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 06:24

Greetings! Very helpful advice within this article! It is the little changes which will make the most important changes. Many thanks for sharing!

healthy fresh recipes 04.03.2020, 20:42

Pretty! This was an incredibly wonderful article. Many thanks for supplying this information.

fichier qualifié 05.03.2020, 11:53

I like reading a post that will make men and women think. Also, many thanks for permitting me to comment.

Vincenzo Mormino 06.03.2020, 12:08

Excellent post! We are linking to this great post on our site. Keep up the good writing.

achat fichier email 06.03.2020, 23:56

Next time I read a blog, I hope that it does not fail me as much as this particular one. After all, I know it was my choice to read through, but I genuinely believed you would probably have something helpful to talk about. All I hear is a bunch of moaning about something that you could possibly fix if you were not too busy searching for attention.

Shirley Lunderman 09.03.2020, 01:09

Oh my goodness! Awesome article dude! Thank you, However I am going through difficulties with your RSS. I don’t understand the reason why I can't subscribe to it. Is there anybody having identical RSS problems? Anyone that knows the solution can you kindly respond? Thanks!

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS