Перевозки транзитных контейнеров по МТК «Приморье-1» выросли в 1,5 раза в марте

Перевозки транзитных контейнеров по международному транспортному коридору «Приморье-1» в марте выросли в полтора раза по отношению к февралю, сообщает отдел по работе со СМИ службы корпоративных коммуникаций Дальневосточной железной дороги — филиала ОАО «Российские железные дороги».

«В первом квартале 2017 года по международному транспортному коридору „Приморье-1“, который связывает железной дорогой северные провинции Китая и порты Находки и Владивостока, перевезено 2034 контейнера (в 20-футовом эквиваленте – TEU). При этом в марте по МТК было перевезено 916 TEU, что в 1,5 раза превышает результат предыдущего месяца. В феврале также отмечен прирост 20% к первому зимнему месяцу», — говорится в сообщении. 

По информации отдела по работе со СМИ, рост перевозок транзитных контейнеров через железнодорожный пограничный пункт пропуска Гродеково (РФ) – Суйфэньхэ (КНР) начался в середине прошлого года, после того как был предпринят ряд шагов по укреплению позиций российских железных дорог на транспортно-логистическом рынке Азиатско-Тихоокеанского региона. 

«Если за весь 2015 год было перевезено 283 TEU, то по итогам 2016 года объем транзита составил 3247 TEU. Чтобы привлечь дополнительные объемы к перевозке, были оптимизированы стоимостные условия на всем пути следования груза по территории России, усовершенствована технология передачи грузов через погранпереход, установлен понижающий коэффициент к железнодорожному тарифу на групповые отправки и контейнерные поезда», — сообщили в отделе по работе со СМИ. 

В сообщении отмечается, что «большим шагом на пути реализации транзитного потенциала стало формирование твердого графика для следования транзитных контейнерных поездов» 

«Теперь время следования в пути такого поезда по территории России не превышает 13 часов», — добавляется в сообщении. 

Транзитный груз из Владивостока и Находки по МТК «Приморье-1» отправляется морем в Южную Корею, Японию и на юг Китая. Последнее направление является наиболее востребованным. В структуре груза наибольший объем занимают пиломатериалы, однако перевозятся и сельскохозяйственные товары, такие как соевые бобы, кукуруза, крахмал и рис. 

МТК «Приморье-1» и «Приморье-2» проходят через территорию Свободного порта Владивосток. Здесь предусмотрена круглосуточная работа пунктов пропуска и радикальное сокращение контроля — «единое окно» при пересечении госграницы грузами, введение электронного декларирования грузов и реализация принципа зеленого коридора для участников внешнеэкономической деятельности. 

15:07, 03.04.2017 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Перевозки транзитных контейнеров по МТК «Приморье-1» выросли в 1,5 раза в марте

Ccleaner pro crack 21.02.2020, 16:34

I used to be able to find good advice from your articles.

gtarealstar 21.02.2020, 19:42

Hello there! This blog post couldn’t be written much better! Reading through this post reminds me of my previous roommate! He always kept preaching about this. I most certainly will forward this article to him. Pretty sure he will have a good read. Thanks for sharing!

Legal justice Advocates 21.02.2020, 21:33

Hi there! This blog post could not be written much better! Going through this post reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I'll forward this post to him. Pretty sure he will have a great read. Many thanks for sharing!

male extra site officiel 22.02.2020, 10:15

Aw, this was a very good post. Finding the time and actual effort to create a superb article… but what can I say… I procrastinate a whole lot and don't seem to get anything done.

crazybulk 22.02.2020, 21:32

This site was... how do I say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me. Thank you!

bikini swimsuit 23.02.2020, 02:13

Hello there! I just wish to offer you a huge thumbs up for the excellent info you've got here on this post. I will be returning to your web site for more soon.

budget 23.02.2020, 07:47

I’m impressed, I have to admit. Rarely do I encounter a blog that’s equally educative and engaging, and without a doubt, you have hit the nail on the head. The problem is an issue that not enough folks are speaking intelligently about. Now i'm very happy I came across this in my hunt for something regarding this.

super peach wear 23.02.2020, 11:10

Spot on with this write-up, I really feel this website needs a lot more attention. I’ll probably be returning to read more, thanks for the info.

Natural remedies 23.02.2020, 13:35

Spot on with this write-up, I honestly think this website needs a lot more attention. I’ll probably be back again to read more, thanks for the info!

here 24.02.2020, 21:57

An impressive share! I've just forwarded this onto a friend who has been doing a little homework on this. And he in fact ordered me lunch simply because I stumbled upon it for him... lol. So let me reword this... Thanks for the meal!! But yeah, thanx for spending the time to talk about this topic here on your internet site.

CBD 25.02.2020, 03:47

Howdy! I could have sworn I’ve been to this web site before but after browsing through some of the articles I realized it’s new to me. Anyhow, I’m definitely delighted I discovered it and I’ll be book-marking it and checking back frequently.

click here 25.02.2020, 08:03

Hello there, There's no doubt that your web site could possibly be having internet browser compatibility problems. Whenever I look at your blog in Safari, it looks fine but when opening in I.E., it has some overlapping issues. I simply wanted to give you a quick heads up! Besides that, excellent website!

Garage Clean Out Raleigh NC 25.02.2020, 20:14

Good blog you have got here... It’s difficult to find good quality writing like yours nowadays. I honestly appreciate people like you! Take care!!

Superior Home Inspection Fayetteville NC 26.02.2020, 00:25

This is a topic that's near to my heart... Cheers! Where are your contact details though?

King Weekly Sentinel 26.02.2020, 01:57

I was able to find good information from your blog posts.

Raleigh NC 26.02.2020, 03:44

I like it whenever people come together and share opinions. Great website, continue the good work!

Abbruch aus Lübeck 26.02.2020, 09:10

Greetings! Very helpful advice within this post! It's the little changes that make the biggest changes. Many thanks for sharing!

Baltimore MD SEO 26.02.2020, 10:17

Nice post. I learn something new and challenging on sites I stumbleupon every day. It's always exciting to read content from other authors and practice something from other sites.

carpet cleaning services fayetteville nc 26.02.2020, 21:16

Hello there! This blog post couldn’t be written much better! Reading through this article reminds me of my previous roommate! He continually kept preaching about this. I'll forward this post to him. Fairly certain he will have a very good read. Thanks for sharing!

music videos 27.02.2020, 04:19

I was able to find good info from your blog posts.

No smoke 27.02.2020, 05:26

Hi, I do believe this is a great web site. I stumbledupon it 😉 I am going to come back once again since I book marked it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to help others.

Web Designing Course 27.02.2020, 19:33

This is a really good tip particularly to those fresh to the blogosphere. Brief but very accurate information… Thank you for sharing this one. A must read article!

9/11 28.02.2020, 06:33

You ought to take part in a contest for one of the finest blogs on the web. I'm going to recommend this blog!

difference between hemp oil and cbd oil 28.02.2020, 11:43

Greetings! Very useful advice in this particular post! It is the little changes that will make the greatest changes. Thanks a lot for sharing!

how to use cbd oil for erectile dysfunction 28.02.2020, 13:30

Pretty! This has been an extremely wonderful article. Thanks for supplying these details.

smoking cbd 28.02.2020, 15:46

May I simply just say what a comfort to discover a person that actually understands what they're discussing on the web. You certainly understand how to bring an issue to light and make it important. More people ought to look at this and understand this side of the story. I can't believe you're not more popular since you definitely possess the gift.

scammer 29.02.2020, 04:17

Hi! I just wish to give you a huge thumbs up for your excellent info you have here on this post. I will be coming back to your website for more soon.

advertisement free 29.02.2020, 06:01

Good information. Lucky me I recently found your website by accident (stumbleupon). I have book marked it for later!

comb binding London 29.02.2020, 08:31

Everything is very open with a very clear clarification of the issues. It was truly informative. Your site is very helpful. Many thanks for sharing.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 11:49

I seriously love your site... Very nice colors & theme. Did you build this website yourself? Please reply back as I’m hoping to create my own website and want to know where you got this from or exactly what the theme is called. Thanks!

healthy fresh recipes 05.03.2020, 00:35

You made some good points there. I checked on the web for additional information about the issue and found most people will go along with your views on this web site.

achat base de données b2b 05.03.2020, 08:23

Good post. I will be dealing with a few of these issues as well...

Dick Troge 06.03.2020, 17:53

Greetings, There's no doubt that your blog could possibly be having web browser compatibility issues. Whenever I look at your site in Safari, it looks fine but when opening in IE, it has some overlapping issues. I merely wanted to give you a quick heads up! Aside from that, excellent site.

achat base de données b2b 06.03.2020, 23:31

There is certainly a lot to know about this topic. I like all of the points you made.

Charles Clayton 09.03.2020, 09:59

Aw, this was an incredibly good post. Finding the time and actual effort to make a great article… but what can I say… I put things off a lot and don't manage to get anything done.

click 10.03.2020, 05:49

I simply want to mention I am beginner to blogging and truly enjoyed you're blog site. Probably I’m likely to bookmark your site . You surely have fantastic stories. Thanks a lot for sharing with us your blog.

bare 15.03.2020, 06:08

You're so cool! I do not believe I've read a single thing like that before. So nice to find another person with original thoughts on this issue. Really... many thanks for starting this up. This web site is one thing that is required on the internet, someone with a bit of originality.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS