На Камчатке женщина ослепла из-за процедуры в салоне красоты

Следователи начали проверку по факту потери зрения клиенткой одного из косметологических центров Петропавловска-Камчатского, сообщает в среду следственное управление СКР по Камчатскому краю.

«Проверка проводится по признакам преступления, предусмотренного ст. 238 УК РФ (оказание услуг, не отвечающих требованиям безопасности), выявленного в ходе мониторинга информации в местных СМИ», — говорится в сообщении.

По предварительной версии, 18 марта 32-летняя клиентка салона получила химический ожог роговиц обоих глаз в ходе косметической манипуляции, когда косметолог нанесла ей на веки обезболивающее средство при подготовке к перманентному макияжу. Из-за ожога женщину госпитализировали, она потеряла зрение.

В косметологический центр выезжала следственно-оперативная группа. Следователь изъял всю документацию, касающуюся оказания косметологической услуги; изъят препарат, которым женщине было произведено обезболивание, и сертификаты, подтверждающие его качество, опрошен персонал косметологического центра.

«Установлено, что услуга по перманентному макияжу женщине оказана не была в связи с выявившейся аллергической реакцией на препарат. При этом о наличии аллергии в согласии на проведение процедуры клиентка не сообщила», — отмечают в СКР.

Муж пострадавшей сообщил, что сейчас женщина практически ничего не видит и мучается от боли. По словам врачей, зрение его супруги восстановится нескоро, возможно, ей придется делать операцию за пределами Камчатки и впоследствии носить очки.

13:02, 05.04.2017 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → На Камчатке женщина ослепла из-за процедуры в салоне красоты

try this web-site 30.12.2019, 22:33

I simply want to mention I'm beginner to blogging and absolutely enjoyed you're web site. Most likely I’m likely to bookmark your blog . You amazingly come with fantastic articles and reviews. Many thanks for sharing with us your web page.

Phil Thieklin 13.01.2020, 09:05

Pretty! This has been a really wonderful article. Thank you for providing these details.

Love Irrigation 14.01.2020, 09:56

This blog was... how do I say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me. Thanks!

additional reading 17.01.2020, 23:38

I just want to mention I am just all new to blogging and honestly savored you're web page. Probably I’m want to bookmark your site . You actually come with outstanding writings. Thanks a bunch for revealing your web page.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 11:28

Oh my goodness! Awesome article dude! Many thanks, However I am experiencing problems with your RSS. I don’t understand why I am unable to subscribe to it. Is there anybody getting identical RSS issues? Anybody who knows the answer can you kindly respond? Thanks.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 23:26

An impressive share! I've just forwarded this onto a coworker who has been doing a little research on this. And he actually bought me lunch simply because I stumbled upon it for him... lol. So let me reword this... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending some time to discuss this topic here on your site.

achat base de données b2c 05.03.2020, 10:44

You're so interesting! I do not suppose I've read through anything like this before. So wonderful to find somebody with genuine thoughts on this issue. Seriously... many thanks for starting this up. This site is something that is needed on the web, someone with a bit of originality.

achat fichier email 07.03.2020, 04:59

I want to to thank you for this very good read!! I certainly enjoyed every bit of it. I have you book marked to check out new things you post…

Bradley Russello 09.03.2020, 15:54

This page definitely has all the info I needed concerning this subject and didn’t know who to ask.

her explanation 10.03.2020, 00:18

I just want to tell you that I am very new to weblog and absolutely enjoyed this website. Most likely I’m want to bookmark your blog post . You absolutely come with wonderful stories. Appreciate it for sharing with us your website page.

Funnels 13.03.2020, 10:00

Your style is really unique compared to other people I have read stuff from. Many thanks for posting when you've got the opportunity, Guess I'll just bookmark this web site.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS