Прокуратура Якутии заявляет о нарушениях госорганами прав инвесторов в регионе

Прокуратура Якутии выявила факты бездействия местной власти в области господдержки инвестиционной деятельности, сообщает в четверг пресс-служба республиканского ведомства.

Так, указ главы Якутии Егора Борисова от 1 апреля 2016 года предусматривает возможность предоставления частным инвесторам бюджетных ассигнований из инвестиционного фонда республики на возмещение затрат, связанных с подготовкой конкурсной документации на право заключения соглашения о государственно-частном партнерстве, проведением работ по подготовке территории строительства, включая выкуп земельных участков.

«До сих пор не приняты нормативные правовые акты, определяющие порядок предоставления частным партнерам субсидий по указанным направлениям, что делает невозможным применение этих видов господдержки», — отмечает прокуратура региона.

Установлено, что органами местного самоуправления в Мегино-Кангаласском, Горном, Вилюйском, Таттинском районах и в Мирном не приняты нормативные правовые акты, регулирующие вопросы муниципально-частного партнерства.

Кроме того, зафиксированы случаи создания органами власти административных барьеров при предоставлении частным инвесторам средств финансовой поддержки, говорится в сообщении.

Также не приведены в соответствие с нормами федерального законодательства административные регламенты органов контроля по проведению проверочных мероприятий в отношении инвесторов и резидентов территории опережающего развития.

«По всем фактам выявленных нарушений приняты меры прокурорского реагирования. Обеспечение прав инвесторов находится на контроле прокуратуры республики», — подчеркивает пресс-служба.

В Якутии осуществляется реализация 28 крупных инвестиционных проектов, действует 17 соглашений о государственно-частном и муниципально-частном партнерстве по созданию 29 объектов образования и культуры на территории 13 районов и городов республики.

Как сообщалось, генеральный прокурор РФ Юрий Чайка подверг критике региональные власти Дальнего Востока за излишнее административное давление на местный бизнес и препятствование развитию инвестиционных программ. По его словам, еще не исключены случаи истребования органами власти регионов, органами местного самоуправления и субъектами естественных монополий у предпринимателей излишних бумаг, установления административных барьеров в процессе реализации ими инвестпроектов.

В частности, внимание прокуроров привлек случай в Якутии, когда региональное министерство отказало инвестору из-за долга по налогам в размере 1 копейки в ежемесячной субсидии на возмещение по уплате процентов за пользование кредитом на строительство детского сада.

12:09, 14.07.2017 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Прокуратура Якутии заявляет о нарушениях госорганами прав инвесторов в регионе

Mã giam giá azdigi 18.02.2020, 03:07

I could not resist commenting. Exceptionally well written.

1Pro Vancouver moving & shipping company 18.02.2020, 06:10

Everything is very open with a clear clarification of the challenges. It was really informative. Your site is extremely helpful. Thank you for sharing!

trilogy ring 18.02.2020, 23:56

I love reading through a post that will make men and women think. Also, thank you for permitting me to comment.

Event Planner 19.02.2020, 02:17

I was very pleased to discover this web site. I wanted to thank you for ones time just for this fantastic read!! I definitely savored every part of it and i also have you bookmarked to see new stuff on your web site.

Real Estate Las Vegas 19.02.2020, 06:38

Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this post and also the rest of the site is also really good.

nail art 21.02.2020, 13:45

I blog often and I seriously thank you for your information. Your article has really peaked my interest. I am going to take a note of your website and keep checking for new information about once a week. I opted in for your RSS feed as well.

Avg Driver Updater Crack 21.02.2020, 17:05

Right here is the right webpage for anyone who would like to find out about this topic. You realize a whole lot its almost hard to argue with you (not that I personally will need to…HaHa). You certainly put a new spin on a topic that has been discussed for ages. Wonderful stuff, just excellent.

btl toys 21.02.2020, 18:40

I must thank you for the efforts you've put in writing this blog. I really hope to see the same high-grade blog posts from you in the future as well. In truth, your creative writing abilities has encouraged me to get my very own website now 😉

Legal justice Advocates 21.02.2020, 21:51

An impressive share! I have just forwarded this onto a co-worker who has been doing a little research on this. And he in fact ordered me lunch due to the fact that I found it for him... lol. So allow me to reword this... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending some time to talk about this topic here on your internet site.

crazy bulk 22.02.2020, 21:31

Hey there! I just would like to offer you a huge thumbs up for the great information you have got here on this post. I'll be coming back to your site for more soon.

appliances 23.02.2020, 02:19

This excellent website certainly has all the info I wanted about this subject and didn’t know who to ask.

mailing labels sticker 23.02.2020, 08:41

I could not resist commenting. Perfectly written!

super peach wear 23.02.2020, 09:16

Aw, this was a very nice post. Taking a few minutes and actual effort to produce a good article… but what can I say… I procrastinate a lot and don't seem to get nearly anything done.

Placenta 23.02.2020, 13:35

I need to to thank you for this great read!! I absolutely loved every little bit of it. I have got you book-marked to look at new things you post…

here 24.02.2020, 17:24

Very good blog post. I certainly appreciate this site. Stick with it!

read more 24.02.2020, 20:05

Aw, this was an incredibly good post. Finding the time and actual effort to make a very good article… but what can I say… I put things off a whole lot and don't seem to get nearly anything done.

CBD 25.02.2020, 04:39

Having read this I thought it was rather informative. I appreciate you spending some time and effort to put this content together. I once again find myself spending a significant amount of time both reading and commenting. But so what, it was still worth it!

Best grapes (the fruit) in La 25.02.2020, 17:13

I blog frequently and I seriously appreciate your content. The article has really peaked my interest. I will bookmark your site and keep checking for new details about once per week. I subscribed to your Feed as well.

Raleigh NC Junk Haulers 25.02.2020, 21:02

Everything is very open with a clear clarification of the challenges. It was truly informative. Your website is useful. Thanks for sharing.

This Site 25.02.2020, 23:53

You should take part in a contest for one of the most useful websites on the net. I will highly recommend this web site!

Ontario Lottery 26.02.2020, 01:57

I like it whenever people come together and share thoughts. Great website, stick with it.

Gutter Repair Raleigh NC 26.02.2020, 05:04

I have to thank you for the efforts you've put in penning this blog. I really hope to check out the same high-grade content from you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has inspired me to get my very own site now 😉

Abbruch Abbruch 26.02.2020, 06:53

Having read this I thought it was extremely informative. I appreciate you spending some time and effort to put this information together. I once again find myself spending way too much time both reading and commenting. But so what, it was still worth it!

Baltimore SEO 26.02.2020, 12:27

I’m amazed, I have to admit. Seldom do I come across a blog that’s equally educative and engaging, and let me tell you, you have hit the nail on the head. The problem is an issue that not enough people are speaking intelligently about. I am very happy I came across this during my hunt for something regarding this.

Click Here 26.02.2020, 22:06

Very good info. Lucky me I recently found your site by chance (stumbleupon). I've saved as a favorite for later!

Mobile Locksmith 26.02.2020, 23:48

An outstanding share! I have just forwarded this onto a colleague who had been conducting a little research on this. And he in fact bought me lunch because I found it for him... lol. So let me reword this... Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending the time to discuss this matter here on your site.

indie music 27.02.2020, 02:20

Spot on with this write-up, I truly feel this website needs much more attention. I’ll probably be returning to see more, thanks for the information.

Buy Cannabis Oil Online 27.02.2020, 07:25

I could not resist commenting. Exceptionally well written!

Web Designing Course 27.02.2020, 19:39

There is definately a lot to learn about this issue. I like all the points you have made.

Electric Mountain Bikes 28.02.2020, 02:02

Having read this I thought it was really enlightening. I appreciate you finding the time and energy to put this short article together. I once again find myself personally spending a significant amount of time both reading and leaving comments. But so what, it was still worthwhile.

9/11 28.02.2020, 07:17

You're so interesting! I don't believe I've read through a single thing like that before. So wonderful to find someone with genuine thoughts on this subject. Really... thanks for starting this up. This site is one thing that is required on the web, someone with a bit of originality.

health benefits of cbd 28.02.2020, 10:17

The very next time I read a blog, I hope that it doesn't fail me just as much as this one. I mean, Yes, it was my choice to read, however I actually believed you'd have something interesting to talk about. All I hear is a bunch of crying about something that you can fix if you weren't too busy seeking attention.

cbd for migraines 28.02.2020, 13:25

After looking at a few of the blog posts on your website, I honestly appreciate your way of blogging. I book marked it to my bookmark webpage list and will be checking back soon. Please visit my website too and let me know how you feel.

pet cbd 28.02.2020, 15:23

A fascinating discussion is worth comment. I believe that you ought to write more about this issue, it may not be a taboo subject but typically people do not discuss these topics. To the next! Best wishes.

scammer 29.02.2020, 05:09

Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this post and the rest of the website is also very good.

Binding Services London 29.02.2020, 08:12

I like it whenever people come together and share ideas. Great site, keep it up.

HMHB.org 29.02.2020, 10:21

Pretty! This was an extremely wonderful post. Thank you for providing this information.

elan townhouses 29.02.2020, 13:29

This web site certainly has all of the information I wanted about this subject and didn’t know who to ask.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 12:35

Hello, I do believe your site might be having web browser compatibility problems. Whenever I take a look at your website in Safari, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping issues. I merely wanted to give you a quick heads up! Aside from that, fantastic blog!

healthy fresh recipes 05.03.2020, 02:21

You have made some good points there. I looked on the web for more info about the issue and found most people will go along with your views on this website.

achat base de données b2b 05.03.2020, 07:29

Great web site you have here... It’s hard to find high quality writing like yours nowadays. I truly appreciate individuals like you! Take care!!

cheap 06.03.2020, 00:38

I was pretty pleased to uncover this website. I need to to thank you for your time for this particularly wonderful read!! I definitely loved every bit of it and i also have you saved to fav to see new things on your website.

Romelia Mccorvey 06.03.2020, 14:16

Hi, I do believe this is an excellent web site. I stumbledupon it 😉 I am going to come back once again since i have bookmarked it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide others.

achat base de données b2c 06.03.2020, 23:18

After exploring a number of the blog posts on your site, I seriously appreciate your technique of blogging. I book-marked it to my bookmark webpage list and will be checking back in the near future. Please check out my website too and let me know your opinion.

you could try here 10.03.2020, 09:12

I simply want to mention I am just new to blogs and absolutely enjoyed this page. Likely I’m want to bookmark your website . You amazingly have very good posts. Thank you for sharing with us your web site.

flight 12.03.2020, 03:29

I was excited to discover this page. I want to to thank you for your time due to this wonderful read!! I definitely enjoyed every part of it and I have you bookmarked to look at new stuff in your blog.

Legalisation 12.03.2020, 16:47

Good article! We are linking to this particularly great article on our site. Keep up the great writing.

gofounders 13.03.2020, 11:50

The next time I read a blog, Hopefully it won't disappoint me just as much as this particular one. After all, Yes, it was my choice to read through, nonetheless I truly thought you would probably have something interesting to talk about. All I hear is a bunch of whining about something that you could fix if you were not too busy looking for attention.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS