Пограничники изъяли около 120 корней женьшеня у двух китайцев в Приморье

Более 100 корней редкого растения, женьшеня, изъяли сотрудники Погрануправления ФСБ по Приморью у двух граждан КНР.

Как сообщили в пятницу «Интерфаксу» в региональном погрануправлении ФСБ, одного из граждан Поднебесной пограничники задержали на горно-таежном участке недалеко от поселка Барабаш. С помощью специальных приспособлений браконьеру удалось добыть больше 20 корней женьшеня.

«У другого иностранца сотрудники службы в Дальнереченске изъяли около 95 корней. Его машину остановили на трассе Владивосток — Хабаровск неподалеку от села Сальское. 47-летний водитель авто утверждал, что купил растение у неизвестного гражданина РФ для собственных нужд», — уточнили в управлении.

В отношении двух китайцев проводится разбирательство, ценный биоресурс изъят и отправлен на экспертизу.

Женьшень находится под угрозой исчезновения и занесен в Красную книгу РФ. Действующим законодательством женьшень отнесен к стратегически важным ресурсам дикой флоры.

20:04, 04.08.2017 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Пограничники изъяли около 120 корней женьшеня у двух китайцев в Приморье

Learn More 31.12.2019, 03:07

I just want to tell you that I'm beginner to weblog and seriously liked your web-site. Most likely I’m likely to bookmark your blog post . You really have really good well written articles. Cheers for sharing your web-site.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 11:50

Hi there! This post couldn’t be written any better! Looking through this post reminds me of my previous roommate! He always kept preaching about this. I'll forward this article to him. Pretty sure he'll have a good read. Thanks for sharing!

fichier qualifié 05.03.2020, 08:06

Spot on with this write-up, I absolutely think this web site needs a great deal more attention. I’ll probably be back again to read through more, thanks for the information!

Lamont Caminero 06.03.2020, 16:42

You are so interesting! I do not think I've read through a single thing like that before. So good to find someone with a few unique thoughts on this subject matter. Seriously... many thanks for starting this up. This site is something that's needed on the web, someone with a little originality.

Ludivina Gaye 09.03.2020, 13:36

Greetings! Very useful advice within this post! It's the little changes that will make the most important changes. Many thanks for sharing!

blog here 11.03.2020, 00:23

I just want to say I am just beginner to blogging and site-building and actually loved this web page. More than likely I’m going to bookmark your website . You certainly come with fabulous writings. Thanks a lot for revealing your webpage.

bare 15.03.2020, 12:05

Hello there, There's no doubt that your site may be having web browser compatibility problems. When I look at your website in Safari, it looks fine however, when opening in IE, it's got some overlapping issues. I just wanted to provide you with a quick heads up! Besides that, excellent website!

bare 16.03.2020, 05:19

You ought to be a part of a contest for one of the best websites online. I am going to recommend this website!

bare 16.03.2020, 11:34

Great information. Lucky me I ran across your blog by chance (stumbleupon). I've book-marked it for later!

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS