Как телеканал «Россия 24» вчера подарил Якутию Японии

Сотрудники телеканала «Россия 24» перепутали Японию с Якутией. Видеосюжет, где журналисты по ошибке назвали Республику Саха японской территорией, вышел в воскресном выпуске новостей 20 августа.

якутия.jpg

Корреспонденты «Россия 24» рассказывали о новом вертолете с медицинским модулем Ми-8, который должен будет выполнять санитарные рейсы на территории всей Якутии и помогать жителям региона в случае экстренных ситуаций. В то же время на плашке с обозначением местоположения было указано «Республика Саха (Япония)».

На ошибку обратили внимание пользователи Twitter, которые принялись посмеиваться над «Россей 24» и посоветовали сотрудникам телеканала впредь быть повнимательней. «Фотофакт. Телеканал «Россия 24» подарил Якутию Японии», — пошутил один из них.

В поздних выпусках видеосюжета «Япония» была исправлена на «Якутию».

В конце мая 2016 года Канал «Россия 1» перепутал Узбекистан с Таджикистаном. Ошибка была допущена в одном из сюжетов передачи, посвященном итогам заседания Совета министров Шанхайской организации сотрудничества.

09:08, 21.08.2017 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Как телеканал «Россия 24» вчера подарил Якутию Японии

Homepage 30.12.2019, 23:13

I simply want to say I'm very new to weblog and seriously liked you're web page. Probably I’m want to bookmark your blog post . You actually come with incredible articles. Regards for sharing with us your webpage.

read this article 18.01.2020, 02:19

I just want to say I am all new to blogging and seriously loved you're blog. Likely I’m want to bookmark your blog . You actually have amazing writings. Thanks a lot for sharing your website page.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 11:35

Hello there! I just would like to offer you a huge thumbs up for the excellent info you've got here on this post. I am returning to your site for more soon.

fichier qualifié 05.03.2020, 09:22

Having read this I believed it was extremely informative. I appreciate you taking the time and effort to put this information together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and posting comments. But so what, it was still worthwhile.

Felton Amiri 06.03.2020, 12:07

Good article! We are linking to this great article on our site. Keep up the great writing.

Jeramy Blossom 09.03.2020, 14:27

Very good article! We will be linking to this particularly great post on our website. Keep up the great writing.

look at this site 10.03.2020, 02:53

I just want to mention I'm very new to blogs and absolutely enjoyed you're web blog. Probably I’m want to bookmark your blog . You absolutely have fantastic posts. Thanks a lot for sharing your webpage.

bare 15.03.2020, 13:45

An impressive share! I've just forwarded this onto a co-worker who had been doing a little homework on this. And he in fact ordered me lunch due to the fact that I discovered it for him... lol. So allow me to reword this... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanx for spending time to discuss this issue here on your internet site.

bare 16.03.2020, 11:55

Hello there! This article couldn’t be written much better! Reading through this article reminds me of my previous roommate! He always kept preaching about this. I'll send this post to him. Pretty sure he will have a great read. Many thanks for sharing!

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS