Грузооборот Восточного порта в Находке планируют увеличить вдвое к 2019 году

Грузооборот «Восточного порта» в городе Находка Приморского края должен быть увеличен вдвое за счет строительства нового угольного терминала.

Как сообщил в среду управляющий директор АО «Восточный порт» Анатолий Лазарев, объем инвестиций в проект составит порядка 37 млрд рублей.

«Общая стоимость проекта — порядка 37 млрд рублей. Из них 26 млрд рублей — это строительство самого терминала, остальные средства будут затрачены на строительство железнодорожной инфраструктуры», — сказал Лазарев на презентации проекта в рамках Восточного экономического форума (ВЭФ).

По его словам, грузооборот порта по итогам прошлого года составил 23,5 млн тонн. «При реализации данного проекта грузооборот в 2019 году выйдет на показатель 40 млн тонн», — уточнил Лазарев.

Новый терминал будет оснащен современными системами очистки и фильтрации для предотвращения загрязнения окружающей среды угольной пылью. Кроме того, будет создано порядка 500 новых рабочих мест.

Терминал будет включать в себя два новых причала и способен принимать суда с водоизмещением до 180 тыс. тонн. Также построят порядка 37 км железнодорожных путей для доставки и вывоза продукции.

По словам Лазарева, с вводом терминала в эксплуатацию компания планирует выйти на уровень налоговых отчислений в 6 млрд рублей в год. «Чтобы понять, насколько эта сумма велика: годовой бюджет города Находка составляет 3 млрд рублей», — отметил управляющий директор порта.

«Восточный порт» — является крупнейшей гаванью в России, которая специализируется на перевалке продукции угледобывающей отрасли. Площадь акватории порта — более 50 кв. км, навигация в акватории порта осуществляется круглогодично, уточняется в сообщении ТАСС.

09:07, 07.09.2017 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → Грузооборот Восточного порта в Находке планируют увеличить вдвое к 2019 году

Elektroschrott köln 06.03.2020, 04:57

Hey there! I just would like to offer you a big thumbs up for the great info you've got here on this post. I will be coming back to your web site for more soon.

Shawana Bue 06.03.2020, 16:26

There's certainly a great deal to learn about this topic. I like all of the points you've made.

achat base de données b2b 07.03.2020, 05:38

The next time I read a blog, Hopefully it won't fail me as much as this one. After all, I know it was my choice to read, however I genuinely thought you'd have something helpful to talk about. All I hear is a bunch of crying about something that you can fix if you weren't too busy searching for attention.

Leslee Powlen 09.03.2020, 19:59

Hi there! This post couldn’t be written much better! Going through this post reminds me of my previous roommate! He constantly kept talking about this. I will send this article to him. Pretty sure he will have a very good read. Thank you for sharing!

visual pl/sql analysis 09.03.2020, 20:29

May I just say what a relief to discover someone that truly understands what they are discussing over the internet. You definitely understand how to bring a problem to light and make it important. A lot more people need to read this and understand this side of the story. I can't believe you are not more popular given that you most certainly have the gift.

plasterboard 09.03.2020, 23:08

An intriguing discussion is definitely worth comment. I do think that you should write more about this topic, it might not be a taboo matter but usually people don't speak about these topics. To the next! Cheers.

flight 12.03.2020, 05:37

Greetings! Very useful advice in this particular article! It's the little changes that will make the biggest changes. Many thanks for sharing!

gate repair toronto 12.03.2020, 07:19

Howdy! This blog post couldn’t be written much better! Looking at this post reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I will forward this article to him. Pretty sure he will have a great read. Thanks for sharing!

Notar Londra 12.03.2020, 11:45

Nice post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon everyday. It will always be exciting to read content from other authors and use a little something from their web sites.

Legalisation 12.03.2020, 17:19

You are so interesting! I don't think I've read through something like that before. So wonderful to discover another person with a few genuine thoughts on this topic. Really... thank you for starting this up. This site is one thing that is needed on the internet, someone with some originality.

Myron Levinthal 13.03.2020, 17:19

This blog was... how do I say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me. Thanks!

guest post vs link building 14.03.2020, 07:21

Everyone loves it when folks get together and share thoughts. Great website, continue the good work!

custom web design 14.03.2020, 10:04

I want to to thank you for this good read!! I certainly enjoyed every bit of it. I have got you book-marked to look at new things you post…

Netflix 14.03.2020, 22:43

After going over a few of the blog articles on your web page, I really appreciate your way of writing a blog. I added it to my bookmark webpage list and will be checking back soon. Take a look at my web site as well and let me know your opinion.

bare 15.03.2020, 13:38

After going over a few of the blog articles on your website, I truly like your way of blogging. I bookmarked it to my bookmark website list and will be checking back soon. Take a look at my web site too and tell me what you think.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS