Из-за лесных пожаров режим ЧС введён сегодня в Тернейском и Чугуевском районах Приморья

В понедельник, 9 октября, из-за сложной лесопожарной обстановки в Тернейском и Чугуевском районах Приморья введён режим ЧС муниципального уровня.

Врио губернатора края Андрей Тарасенко поручил главам муниципалитетов сосредоточить силы и средства на тушение пожаров и усилить профилактическую работу с населением.
По информации краевого департамента гражданской защиты, сейчас на территории Тернейского и Чугуевского районов действует 20 лесных пожаров на площади более 600 гектаров.

«В Тернейском районе действует два пожара на площади почти 450 гектаров, в Чугуевском районе зарегистрировано 18 пожаров площадью почти 170 гектаров, из них большая часть возгораний локализована», – уточнили в ведомстве.

В ликвидации очагов огня в этих районах принимает участие более 250 человек, задействовано почти 70 единиц техники, в том числе группа спасателей краевой поисково-спасательной службы и самолет МЧС России.

Самолеты-амфибии Бе-200 уже несколько дней работают над ликвидацией пожаров в труднодоступным местах Кавалеровского и Тернейского районов, сбросив почти 200 тонн воды.

На сегодняшний день в крае полыхает 64 лесных пожара на площади более 1,3 тысячи гектаров, из них 29 очагов площадью более одной тысячи гектаров локализованы. В тушении природных пожаров принимает участие более 450 человек, задействовано почти 120 единиц техники, среди которых около 20 бульдозеров и тракторов, четыре воздушных судна.

Накануне особый противопожарный режим введён в Красноармейском, Чугуевском, Ольгинском, Тернейском, Яковлевском, а также в Артёмовском и Владивостокском городских округах.

Как подчеркнули в ведомстве, большинство природных пожаров возникает именно по вине человека, в том числе и сборщиков дикоросов.

Врио губернатора Приморья Андрей Тарасенко поручил главам муниципалитетов сосредоточить силы и средства на тушение пожаров и усилить профилактическую работу с населением.

Отметим, что за невыполнение и несоблюдение требований пожарной безопасности жителям Приморья грозит административная и уголовная ответственность.

С начала года в Приморье оштрафовано более 800 человек, возбуждено 16 уголовных дел.

Максимальное наказание по статьям административного и уголовного кодекса России предусматривает штраф до трёх миллионов рублей и лишение свободы до десяти лет.

Пресс-служба администрации Приморья напоминает — в случае обнаружения пожара следует звонить по телефону: 8 (423) 2-399-999, единый телефон пожарных и спасателей – 101.

22:30, 09.10.2017 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Из-за лесных пожаров режим ЧС введён сегодня в Тернейском и Чугуевском районах Приморья

fichier qualifié 05.03.2020, 06:48

Having read this I believed it was very informative. I appreciate you spending some time and effort to put this informative article together. I once again find myself spending a significant amount of time both reading and leaving comments. But so what, it was still worthwhile!

hot massage in lucknow 05.03.2020, 19:19

Very good blog post. I certainly love this website. Thanks!

bra 05.03.2020, 21:02

Everyone loves it whenever people get together and share opinions. Great website, continue the good work!

Elektroschrott köln 06.03.2020, 08:22

You made some good points there. I looked on the internet for more info about the issue and found most people will go along with your views on this web site.

Aurora Delaporte 06.03.2020, 16:24

This is a very good tip particularly to those fresh to the blogosphere. Simple but very precise information… Thank you for sharing this one. A must read article!

achat base de données b2b 07.03.2020, 02:48

I was able to find good advice from your blog posts.

ico investors 08.03.2020, 03:30

I truly love your site... Very nice colors & theme. Did you build this website yourself? Please reply back as I’m wanting to create my own blog and would like to find out where you got this from or just what the theme is called. Thanks!

Harold Blattler 09.03.2020, 04:14

It’s nearly impossible to find well-informed people on this subject, but you sound like you know what you’re talking about! Thanks

roof insulation 09.03.2020, 23:07

When I originally left a comment I seem to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now whenever a comment is added I get four emails with the exact same comment. Is there an easy method you are able to remove me from that service? Kudos.

podcast host 10.03.2020, 04:26

I used to be able to find good info from your content.

my link 10.03.2020, 06:53

I just want to mention I'm beginner to weblog and truly enjoyed your blog site. Probably I’m want to bookmark your blog post . You certainly have outstanding stories. Kudos for sharing with us your web site.

cruise 12.03.2020, 06:09

I was pretty pleased to discover this website. I want to to thank you for your time for this fantastic read!! I definitely loved every bit of it and i also have you saved as a favorite to see new things in your website.

toronto custom fences 12.03.2020, 07:15

Everything is very open with a very clear explanation of the challenges. It was truly informative. Your website is very helpful. Many thanks for sharing.

Notar Londra 12.03.2020, 11:34

Hi! I could have sworn I’ve been to this blog before but after going through many of the posts I realized it’s new to me. Anyways, I’m certainly happy I stumbled upon it and I’ll be book-marking it and checking back regularly.

Notary Southall 12.03.2020, 16:03

I couldn’t resist commenting. Very well written.

powerball game 13.03.2020, 20:27

Everyone loves it when individuals get together and share views. Great site, keep it up.

asus router customer service phone number 14.03.2020, 00:10

Great site you have got here... It’s hard to find excellent writing like yours nowadays. I honestly appreciate individuals like you! Take care!!

breakfast recipes 14.03.2020, 03:28

Excellent blog you have got here... It’s hard to find excellent writing like yours nowadays. I truly appreciate people like you! Take care!!

guest post vs link building 14.03.2020, 06:22

Oh my goodness! Awesome article dude! Thank you, However I am experiencing problems with your RSS. I don’t know why I am unable to subscribe to it. Is there anybody else having identical RSS issues? Anybody who knows the answer can you kindly respond? Thanks!

affordable websites 14.03.2020, 10:43

Way cool! Some very valid points! I appreciate you writing this write-up plus the rest of the website is really good.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS