В Приморье с начала года сотрудники ГАИ привлекли к ответственности свыше 11 тысяч нетрезвых водителей

С начала года полицейские привлекли в Приморском крае к административной ответственности 5862 водителя, севшего за руль в состоянии алкогольного опьянения, и 5171 автомобилиста, отказавшегося от прохождения медосвидетельствования.

726 правонарушителей управляли транспортным средством в состоянии алкогольного опьянения повторно. Эти водители будут привлечены к уголовной ответственности.

За прошедшую неделю сотрудники ГИБДД Приморья выявили и привлекли к административной ответственности 269 водителей, севших за руль в состоянии алкогольного опьянения. ДТП с участием нетрезвых водителей зарегистрированы в городе Владивостоке, а также Хасанском и Ольгинском районах. В результате автоаварий получили травмы 4 человека. Погибших нет.

Так, 29 октября в Ленинском районе Владивостока женщина, управлявшая транспортным средством с признаками алкогольного опьянения, совершила выезд на полосу встречного движения с последующим столкновением с автомобилем скорой медицинской помощи. В результате ДТП произошло возгорание спецмашины. Медики получили ушибы, назначено амбулаторное лечение. Пациентов в салоне автомобиля не было. Водитель Тойота Краун от прохождения медосвидетельствования отказалась. Составлен административный протокол по статье 12.26.1 КоАП (Невыполнение водителем требования о прохождении медицинского освидетельствования на состояние опьянения).

Сотрудники Госавтоинспекции напоминают: управление транспортным средством в состоянии опьянения, невыполнение водителем транспортного средства законного требования сотрудника полиции о прохождении медицинского освидетельствования на состоянии опьянения предусматривает административный штраф в размере 30 тыс. рублей, а также лишение права управления на срок до 2 лет.

За повторное управление транспортным средством в состоянии опьянения или повторный отказ от медицинского освидетельствования предусмотрена уголовная ответственность в виде штрафа в размере до 300 тысяч рублей либо лишение свободы на срок до 2 лет.

Полиция предлагает всем участникам дорожного движения не оставаться равнодушными к проблеме пьянства за рулем и своевременно сообщать в органы внутренних дел о водителях, которые ведут себя на дороге неадекватно, управляют автомобилем в нетрезвом состоянии. 

Сотрудники Госавтоинспекции предпримут все необходимые меры реагирования на сообщения о водителях, управляющих транспортным средством в состоянии опьянения.

Телефоны:

102: г. Владивосток, Находкинский, Артемовский городские округа.

102: г.Фокино, Спасский, Хасанский, Пограничный, Хорольский, Ханкайский, Кировский, Чугуевский, Кавалеровский, Михайловский районы, Лесозаводский, Дальнегорский городские округа.

112: Уссурийский городской округ, Октябрьский, Пожарский, Надеждинский, Дальнереченский, Черниговский, Партизанский районы,

г. Партизанск, Арсеньевский городской округ.

120: г.Большой Камень.

Неравнодушие и бдительность всех участников дорожного движения заставят нарушителей закона задуматься о том, что на проезжей части их могут заметить не только сотрудники Госавтоинспекции, но и простые граждане, которым не безразлична безопасность на дорогах.

15:16, 30.10.2017 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → В Приморье с начала года сотрудники ГАИ привлекли к ответственности свыше 11 тысяч нетрезвых водителей

dating girls lucknow 01.03.2020, 06:48

You are so awesome! I don't think I've read something like this before. So nice to find another person with some unique thoughts on this subject. Really... thanks for starting this up. This web site is one thing that's needed on the web, someone with some originality.

Anthony Nickolls 03.03.2020, 23:19

This website was... how do I say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me. Kudos!

styluxitalian 04.03.2020, 03:09

I used to be able to find good advice from your blog articles.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 07:20

Pretty! This was a really wonderful article. Thank you for providing this information.

orange bank avis 04.03.2020, 13:46

Good information. Lucky me I ran across your blog by chance (stumbleupon). I have saved it for later!

healthy fresh recipes 05.03.2020, 01:57

Oh my goodness! Amazing article dude! Thanks, However I am going through issues with your RSS. I don’t understand why I am unable to join it. Is there anybody having similar RSS issues? Anybody who knows the answer can you kindly respond? Thanx!

WoodHaus Maimi 05.03.2020, 05:56

Having read this I thought it was very enlightening. I appreciate you spending some time and energy to put this article together. I once again find myself spending a lot of time both reading and commenting. But so what, it was still worthwhile.

achat base de données b2b 05.03.2020, 15:34

bookmarked!!, I really like your website.

girl friend phone number 05.03.2020, 18:39

Greetings! Very useful advice in this particular article! It is the little changes that produce the biggest changes. Many thanks for sharing!

unbeatable prices 05.03.2020, 23:55

Greetings, I do believe your blog may be having browser compatibility problems. When I take a look at your blog in Safari, it looks fine however when opening in I.E., it has some overlapping issues. I merely wanted to provide you with a quick heads up! Apart from that, fantastic website!

Festplatten Recycling 06.03.2020, 08:01

Your style is very unique in comparison to other people I've read stuff from. Many thanks for posting when you have the opportunity, Guess I will just bookmark this blog.

Zenia Kasahara 06.03.2020, 11:51

I couldn’t resist commenting. Well written!

btc investors 08.03.2020, 06:23

Nice post. I learn something totally new and challenging on blogs I stumbleupon every day. It's always interesting to read through articles from other writers and practice something from their websites.

Pamella Rudi 08.03.2020, 22:48

You made some really good points there. I looked on the internet to find out more about the issue and found most people will go along with your views on this site.

pl/sql to uml tool 09.03.2020, 20:22

Your style is so unique compared to other people I have read stuff from. Thank you for posting when you have the opportunity, Guess I'll just book mark this blog.

pir insulation 09.03.2020, 22:58

Pretty! This has been a really wonderful post. Thank you for providing this information.

comedy 10.03.2020, 04:46

An outstanding share! I've just forwarded this onto a friend who has been doing a little homework on this. And he in fact ordered me lunch because I stumbled upon it for him... lol. So allow me to reword this... Thanks for the meal!! But yeah, thanx for spending the time to talk about this issue here on your web page.

hotel 12.03.2020, 02:07

I used to be able to find good info from your content.

toronto fences 12.03.2020, 07:37

Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you, However I am encountering difficulties with your RSS. I don’t understand why I am unable to subscribe to it. Is there anybody having the same RSS issues? Anyone who knows the solution can you kindly respond? Thanx!

Notar Public in Londra 12.03.2020, 10:12

I must thank you for the efforts you have put in writing this website. I am hoping to view the same high-grade content by you in the future as well. In truth, your creative writing abilities has encouraged me to get my own blog now 😉

Notary Southall 12.03.2020, 15:32

An impressive share! I've just forwarded this onto a coworker who was conducting a little research on this. And he in fact ordered me dinner because I stumbled upon it for him... lol. So let me reword this... Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending time to discuss this matter here on your website.

Mercedes-Benz Malaysia 13.03.2020, 12:29

When I initially left a comment I seem to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on every time a comment is added I recieve 4 emails with the same comment. There has to be a way you can remove me from that service? Cheers.

Lenore Cipriano 13.03.2020, 19:10

Everything is very open with a precise clarification of the challenges. It was definitely informative. Your website is very helpful. Many thanks for sharing!

asus router default password rt-ac68u 14.03.2020, 01:48

I enjoy reading through an article that will make men and women think. Also, thanks for allowing for me to comment.

chicken dishes for lunch 14.03.2020, 04:35

Right here is the perfect webpage for everyone who would like to find out about this topic. You know so much its almost hard to argue with you (not that I personally will need to…HaHa). You definitely put a fresh spin on a topic which has been written about for ages. Wonderful stuff, just wonderful.

guest post network 14.03.2020, 06:03

I’m amazed, I have to admit. Seldom do I come across a blog that’s equally educative and amusing, and without a doubt, you've hit the nail on the head. The issue is something not enough folks are speaking intelligently about. I am very happy that I stumbled across this in my hunt for something relating to this.

internet marketing search engine 14.03.2020, 09:38

Good post. I learn something totally new and challenging on sites I stumbleupon on a daily basis. It's always useful to read articles from other authors and practice a little something from other websites.

Netflix 14.03.2020, 20:28

Saved as a favorite, I love your website!

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS