Рядом с космодромом «Восточный» в Амурской области оборудуют четыре смотровых площадки

Власти Амурской области составили список мест, где планируется оборудовать смотровые площадки в дни ближайших пусков с космодрома «Восточный», сообщила в среду пресс-служба областного министерства внешнеэкономических связей, туризма и предпринимательства (ВЭСТиП).

«Места расположения смотровых площадок выбраны с учетом того, чтобы людям было куда зайти погреться, было, где перекусить, попить горячий чай или кофе. Впереди — второй и третий пуски. Мы не знаем, сколько людей поедут их смотреть, но наша задача сейчас проработать вопросы комфортного пребывания граждан на территории этих площадок», — приводятся в сообщении слова министра ВЭСТиП Сергея Дмитриенко.

Все площадки предусмотрены на базе кафе, расположенных вдоль федеральной трассы «Амур». Ближайшим к месту пуска выбран участок в районе кафе «Меркурий» — расстояние до стартового стола составляет 22 км. Асфальтированная территория рассчитана на 150-200 стояночных мест.

Еще одну площадку планируется оборудовать в 29 км от места старта в районе кафе «Русь» (200-250 стояночных мест). Зрители могут также разместиться в районе кафе «Оазис» в 40 км от космодрома «Восточный» и в кафе «Гагаш» в 52 км от стартовой площадки.

В день пуска ракеты движение на участке федеральной трассы в районе ЗАТО Циолковский будут регулировать экипажи полиции. Остановка транспортных средств будет разрешена только на смотровых площадках. Распределить автомобили на стоянках помогут волонтеры, отмечается в сообщении.

Вдоль трассы установят предупреждающие дорожные знаки и информационные баннеры. В преддверии пусков точки общественного питания проверят специалисты Роспотребнадзора, говорится в сообщении.

В ноябре ракета «Союз-2.1б» при помощи разгонного блока «Фрегат» выведет на орбиту российский спутник дистанционного зондирования Земли «Метеор-М» N2-1. В декабре намечен пуск «Союз-2.1а». Эта ракета-носитель выведет на орбиту спутники дистанционного зондирования Земли и мониторинга чрезвычайных ситуаций «Канопус-В» N3 и N4.

Как сообщает «Интерфакс», первый пуск с космодрома «Восточный» состоялся 28 апреля 2016 года. Самарская ракета-носитель «Союз-2.1а» вывела на орбиту космические аппараты «Аист-2Д», «Ломоносов» и нано-спутник SamSat-218.

17:02, 15.11.2017 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Рядом с космодромом «Восточный» в Амурской области оборудуют четыре смотровых площадки

reverse engineering of pl/sql 09.03.2020, 21:17

Great blog you've got here... It’s hard to find quality writing like yours nowadays. I really appreciate individuals like you! Take care!!

floor insulation 09.03.2020, 23:57

You ought to be a part of a contest for one of the best blogs on the internet. I'm going to highly recommend this website!

writer 10.03.2020, 03:49

Great site you have got here... It’s difficult to find high quality writing like yours these days. I truly appreciate people like you! Take care!!

hotel 12.03.2020, 06:08

Having read this I believed it was rather informative. I appreciate you spending some time and energy to put this short article together. I once again find myself spending a lot of time both reading and posting comments. But so what, it was still worthwhile!

fence repair toronto 12.03.2020, 08:53

Very good information. Lucky me I came across your site by chance (stumbleupon). I have book marked it for later!

Notar Londra 12.03.2020, 09:08

That is a great tip especially to those fresh to the blogosphere. Simple but very precise info… Thanks for sharing this one. A must read post.

Notary Southall 12.03.2020, 18:46

The next time I read a blog, I hope that it won't disappoint me just as much as this one. After all, I know it was my choice to read, nonetheless I really believed you would probably have something interesting to talk about. All I hear is a bunch of whining about something that you can fix if you were not too busy looking for attention.

Isuzu 13.03.2020, 13:02

Hi there! This post couldn’t be written any better! Looking through this article reminds me of my previous roommate! He constantly kept preaching about this. I'll send this article to him. Pretty sure he will have a very good read. Many thanks for sharing!

Dewayne Kamens 13.03.2020, 16:24

After going over a handful of the articles on your blog, I honestly appreciate your technique of writing a blog. I book-marked it to my bookmark site list and will be checking back soon. Please check out my web site too and let me know what you think.

powerball 13.03.2020, 20:56

I’m amazed, I have to admit. Rarely do I encounter a blog that’s equally educative and interesting, and without a doubt, you have hit the nail on the head. The problem is something that too few men and women are speaking intelligently about. I am very happy I found this during my hunt for something concerning this.

how to share wifi password from iphone to android 14.03.2020, 02:02

I couldn’t refrain from commenting. Perfectly written!

authentic mutton rogan josh 14.03.2020, 05:55

Spot on with this write-up, I seriously believe that this site needs much more attention. I’ll probably be back again to read more, thanks for the info!

best free guest posting 14.03.2020, 08:20

You should take part in a contest for one of the most useful sites online. I'm going to recommend this blog!

interactive marketing agency 14.03.2020, 12:26

Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning this write-up plus the rest of the website is very good.

Netflix 14.03.2020, 22:40

May I just say what a relief to discover someone that really understands what they are discussing on the web. You actually know how to bring a problem to light and make it important. A lot more people really need to read this and understand this side of the story. I can't believe you aren't more popular given that you most certainly possess the gift.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS