Корабли Тихоокеанского флота и Японии провели совместные учения по поиску и спасению на море «Сарекс-2017»

В акватории залива Петра Великого корабли Тихоокеанского флота (ТОФ) и Морских сил самообороны (МССО) Японии провели совместные двусторонние учения по поиску и спасению на море «Сарекс-2017», сообщил в субботу «Интерфаксу-АВН» представитель ТОФ капитан 2 ранга Николай Воскресенский.

"В ходе 17-х по счету международных учения типа «SAREX» (SearchandRescueExercise) российскую сторону представлял большой противолодочный корабль (БПК) ТОФ «Адмирал Виноградов», спасательный буксир (СБ) «Алатау» и гидрографический катер «БГК-2151». Силы самообороны Японии были представлены эскадренным миноносцем «Хамагири», — уточнил он.

По его словам, в ходе учений БПК «Адмирал Виноградов» в районе ожидания принял на борт корабельный вертолет Ка-27ПС и после встречи с кораблем МССО Японии возглавил сформированный международный поисково-спасательный отряд.

На переходе морем корабли двух стран провели тренировки по связи и отработали элементы совместного тактического маневрирования.

При отработке эпизода учения по оказанию помощи пострадавшему на море вертолет Ка-27ПС выполнил взлет с палубы корабля и осуществил поиск человека, упавшего за борт. После обнаружения «пострадавшего», в роли которого выступал манекен, он был поднят на борт вертолета и передан на японский корабль.

Далее российские и японские досмотровые группы произвели высадку с быстроходных малых плавсредств на борт большого гидрографического катера ТОФ, который имитировал судно, ранее захваченное пиратами и частично покинутое экипажем.

Также в ходе учений разыгран эпизод по оказанию помощи аварийному кораблю, в ходе которого осуществлена высадка аварийно-спасательных партий на условно поврежденное судно, проведена разведка очагов возгорания. СБ «Алатау» потушил пожар и приступил к буксировке «аварийного» судна в порт.

Эскадренный миноносец «Хамагири» прибыл в главную базу ТОФ Владивосток 20 ноября. Старшим на борту корабля является командующий 15-й эскортной флотилией МССО Японии капитана 1 ранга Тэцуя Обата. 

В рамках неофициального визита эсминца в столицу Приморья моряки двух стран провели спортивные соревнования по волейболу и настольному теннису.

Эскадренный миноносец «Хамагири» был открыт для посещения жителями и гостями Владивостока.

22:02, 25.11.2017 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → Корабли Тихоокеанского флота и Японии провели совместные учения по поиску и спасению на море «Сарекс-2017»

see this 31.12.2019, 03:57

I simply want to say I'm very new to blogging and seriously savored this website. Probably I’m planning to bookmark your blog . You amazingly have impressive article content. Thanks a lot for sharing with us your web site.

CrowdforApps 15.01.2020, 08:31

This blog was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me. Thanks!

CrowdforThink 15.01.2020, 11:23

Hello there, I believe your site might be having web browser compatibility issues. Whenever I look at your web site in Safari, it looks fine however, when opening in IE, it's got some overlapping issues. I just wanted to provide you with a quick heads up! Aside from that, excellent site.

Lyndon Annonio 15.01.2020, 22:07

Everyone loves it whenever people come together and share ideas. Great blog, keep it up!

Gerardo Saliva 16.01.2020, 01:35

I was able to find good advice from your content.

additional info 18.01.2020, 02:03

I just want to mention I'm newbie to blogging and truly savored you're web-site. Very likely I’m planning to bookmark your site . You definitely come with exceptional stories. Thank you for revealing your blog site.

achat base de données b2b 05.03.2020, 15:27

Hi! I simply wish to offer you a huge thumbs up for the great information you have got right here on this post. I'll be returning to your website for more soon.

Walter Bascle 06.03.2020, 12:54

Can I just say what a relief to find someone that really knows what they're discussing on the internet. You certainly understand how to bring an issue to light and make it important. More people really need to check this out and understand this side of your story. I can't believe you are not more popular given that you surely possess the gift.

achat base de données b2c 07.03.2020, 01:04

After going over a number of the blog articles on your website, I really like your technique of writing a blog. I saved it to my bookmark site list and will be checking back in the near future. Please visit my web site too and tell me how you feel.

this 10.03.2020, 06:59

I simply want to tell you that I am all new to blogs and actually enjoyed this website. Likely I’m likely to bookmark your site . You amazingly have fantastic article content. Appreciate it for sharing with us your blog.

Google 13.03.2020, 01:10

I'm more than happy to find this website. I need to to thank you for your time for this particularly fantastic read!! I definitely loved every bit of it and i also have you saved to fav to see new information on your blog.

rajadomino 13.03.2020, 04:42

Very good write-up. I definitely love this website. Stick with it!

idn play poker 13.03.2020, 07:59

Pretty! This was an incredibly wonderful post. Thanks for supplying these details.

idn poker 88 13.03.2020, 08:06

I really like reading through an article that will make people think. Also, thank you for allowing me to comment!

login s128 13.03.2020, 08:39

This excellent website really has all of the information and facts I needed about this subject and didn’t know who to ask.

s1288 13.03.2020, 10:38

Excellent article. I certainly love this site. Continue the good work!

poker online 13.03.2020, 17:14

Greetings! Very helpful advice within this article! It's the little changes which will make the most significant changes. Many thanks for sharing!

judi slot online 13.03.2020, 17:18

It’s hard to come by experienced people in this particular subject, however, you sound like you know what you’re talking about! Thanks

king s128 13.03.2020, 20:53

This website was... how do I say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me. Thanks a lot!

joker123 13.03.2020, 22:25

Good blog post. I definitely appreciate this website. Keep it up!

sbobet 88 14.03.2020, 01:58

Aw, this was an exceptionally nice post. Finding the time and actual effort to produce a very good article… but what can I say… I hesitate a lot and never manage to get nearly anything done.

sbobet888 14.03.2020, 05:08

Oh my goodness! Impressive article dude! Thank you so much, However I am going through troubles with your RSS. I don’t understand why I cannot join it. Is there anybody else getting similar RSS problems? Anyone that knows the solution will you kindly respond? Thanks!!

artiqq 14.03.2020, 05:23

I was able to find good advice from your blog articles.

https://manila99.poker 14.03.2020, 08:22

Having read this I believed it was rather enlightening. I appreciate you spending some time and energy to put this information together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and posting comments. But so what, it was still worthwhile!

download s128 apk 14.03.2020, 10:34

After looking into a handful of the blog articles on your blog, I truly like your technique of writing a blog. I saved it to my bookmark website list and will be checking back soon. Please visit my website too and let me know your opinion.

joker123 apk 14.03.2020, 13:35

This page certainly has all of the info I needed concerning this subject and didn’t know who to ask.

download joker 123 14.03.2020, 13:38

I’m impressed, I must say. Rarely do I encounter a blog that’s both educative and entertaining, and without a doubt, you've hit the nail on the head. The issue is something that too few people are speaking intelligently about. Now i'm very happy that I stumbled across this in my hunt for something concerning this.

link alternatif sbobet terbaru 14.03.2020, 16:13

Pretty! This was an extremely wonderful article. Thanks for providing this info.

login sbobet88 14.03.2020, 18:12

bookmarked!!, I love your site!

daftar bola88 online 14.03.2020, 18:29

Aw, this was a very nice post. Taking a few minutes and actual effort to create a superb article… but what can I say… I hesitate a lot and never manage to get anything done.

daftar sbobet 14.03.2020, 18:57

There's definately a great deal to learn about this issue. I really like all the points you've made.

download idnplay apk 14.03.2020, 21:22

An interesting discussion is definitely worth comment. There's no doubt that that you ought to publish more on this topic, it might not be a taboo matter but usually people do not talk about these subjects. To the next! Kind regards!!

link alternatif idnplay 14.03.2020, 21:51

I’m impressed, I must say. Seldom do I encounter a blog that’s both educative and entertaining, and without a doubt, you've hit the nail on the head. The problem is something that too few folks are speaking intelligently about. I'm very happy that I found this in my search for something concerning this.

Idn Poker Asia 14.03.2020, 22:08

Great web site you have here... It’s hard to find quality writing like yours these days. I honestly appreciate people like you! Take care!!

daftar poker idnplay 14.03.2020, 22:35

Very nice post. I definitely love this site. Continue the good work!

pokerpkv 14.03.2020, 22:49

It’s nearly impossible to find knowledgeable people in this particular subject, but you seem like you know what you’re talking about! Thanks

pkv games deposit pulsa 15.03.2020, 01:40

Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning this article and also the rest of the website is extremely good.

login idnpoker 15.03.2020, 08:29

Pretty! This has been an incredibly wonderful post. Many thanks for providing these details.

idn poker 15.03.2020, 09:04

After looking into a handful of the blog articles on your site, I really like your way of writing a blog. I book-marked it to my bookmark webpage list and will be checking back soon. Please visit my web site too and tell me how you feel.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS