Управляющие компании из Приморья наказаны за самовольно установленные тарифы

Штрафы от 50 до 100 тысяч рублей заплатят три управляющие компании Пожарского района за самовольно установленную плату на вывоз бытовых отходов.

Как рассказали в государственной жилищной инспекции Приморского края, в ходе проверок по обращениям граждан по поводу правомерности начисления платы за вывоз мусора в марте 2018 года, выявлен ряд нарушений в работе обслуживающих организаций.

«Установлено, что компании в одностороннем порядке без решения общего собрания собственников жилья увеличила размер платы за содержание жилого дома. Такое решение является нарушением жилищного законодательства и предусматривает административную ответственность», – прокомментировали в жилинспекции.

По всем перечисленным фактам нарушений, инспекторы ведомства составили протоколы об административных нарушениях. Так, ООО «Жилкомпания», ООО «Жилищная компания-1», ООО «Лучегорская жилищная компания» заплатят штрафы от 50 до 100 тысяч рублей. Кроме этого, управляющие компании сделают жильцам перерасчет оплаты за данную услугу.

В инспекции отметили, что всего в Приморье с начала этого года за нарушения в сфере ЖКХ управляющие компании оштрафованы почти на два миллиона рублей, сообщает пресс-служба администрации края.

21:05, 23.05.2018 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Управляющие компании из Приморья наказаны за самовольно установленные тарифы

go to this site 31.12.2019, 00:00

I just want to say I'm beginner to blogging and actually loved your website. Probably I’m going to bookmark your website . You amazingly come with excellent posts. With thanks for sharing with us your web-site.

Sarina Lascano 13.01.2020, 07:57

Everyone loves it when folks get together and share ideas. Great site, keep it up!

CrowdforApps 15.01.2020, 07:32

I blog often and I seriously appreciate your content. This great article has really peaked my interest. I'm going to take a note of your site and keep checking for new information about once per week. I subscribed to your Feed too.

CrowdforThink 15.01.2020, 12:07

I really love your website... Excellent colors & theme. Did you create this web site yourself? Please reply back as I’m hoping to create my own personal website and want to know where you got this from or what the theme is called. Thank you!

click for more info 18.01.2020, 01:48

I simply want to tell you that I am new to weblog and definitely enjoyed this blog site. Probably I’m want to bookmark your blog post . You definitely come with terrific articles and reviews. Bless you for revealing your website.

achat base de données b2c 05.03.2020, 12:47

Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you so much, However I am going through problems with your RSS. I don’t know why I am unable to join it. Is there anybody getting the same RSS issues? Anybody who knows the answer can you kindly respond? Thanks!!

Dorian Peszynski 06.03.2020, 16:13

I love it whenever people get together and share views. Great site, keep it up!

achat base de données b2c 07.03.2020, 01:39

Hello, I believe your website could be having web browser compatibility problems. When I look at your site in Safari, it looks fine however when opening in IE, it's got some overlapping issues. I merely wanted to give you a quick heads up! Apart from that, wonderful website.

Shoshana Bruckman 08.03.2020, 09:23

Spot on with this write-up, I honestly feel this web site needs a lot more attention. I’ll probably be returning to read through more, thanks for the advice!

more 10.03.2020, 21:09

I just want to tell you that I'm newbie to blogging and site-building and seriously loved this blog site. Almost certainly I’m planning to bookmark your blog post . You certainly have perfect articles and reviews. Bless you for sharing with us your website page.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS